Als ik je openingspost zo lees waterlelie is het niet misschien niet zozeer het woord vechten wat je bedoeld...maar meer het 'voelen van weerstand'.
Dat gevoel is namelijk wat aan kan zetten tot een gevoel van ontevredenheid, tot het aanzetten tot vechten/strijd leveren, tot een gevoel van ongeluk etc.
Dat voelen van weerstand komt mijns inziens altijd vanuit jezelf. Dus of je nu weerstand tegen een situatie voelt, een persoon, een bepaalde gedachte, or whatever, je kunt het altijd bij jezelf terugvinden. Weerstand komt van gebrek aan acceptatie, of van misinterpretatie. Een situatie is zoals ie is, of je er nu weerstand tegen voelt of niet. De situatie op dat moment kun je niet veranderen, wel je gevoel over of interpretatie van die situatie op dat moment. Je hoeft je dan ook enkel bewust te zijn van je weerstand, en die te accepteren, en jezelf te vergeven. want net als die situatie op dat moment, is ook je gevoel er op dat moment.
Heb je dan je weerstand geaccepteerd, en vergeven, dan kun je op een andere manier naar de situatie kijken, of ervoor kiezen anders te reageren. Als je meer vanuit die acceptatie en vergeving kijkt/reageert, zul je merken dat je steeds meer over jezelf leert qua reacties en gevoelens, en dat je minder hoeft te 'vechten' in het leven omdat je vanuit een andere energie in het leven staat/naar het leven kijkt.
overigens: zonder strijd, geen leven. Kan ook ipv op externe factoren en situaties compleet op je innerlijke ontwikkeling van toepassing zijn. Ik denk namelijk dat daar meer waarde in zit dan in het externe. En als je het naar het innerlijke vertaald dan betekend strijd vaak ook ontwikkeling. En zelfontwikkeling en zelfkennis, dat zijn voor mij persoonlijk grote waarden.
hoop dat dit een beetje duidelijk is, anders hoor ik het wel
greetingzzz
Teun
_________________ -Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it. -Every situation, properly perceived, becomes an opportunity to heal. -Nothing real can be threatened. Nothing unreal exists.
|