Hey ik vond hier ook nog een stuk over
heldervoelendheidhttp://www.nieuwetijdskind.com/hoe-herken-je-heldervoelendheidDat gaat o.a over:
Heldervoelendheid manifesteert zich o.a. in:
Gevoeligheid voor wat mensen uitstralen, uitzenden of ‘bij zich hebben’.
Bijvoorbeeld de stemming van mensen, emoties en intenties, maar ook het aanvoelen van iemands karakter.
Hoe iemand handelt levert bewijs voor jouw gevoel omtrent die persoon.
Gevoeligheid voor de lichamelijke gesteldheid van andere mensen.
Bijvoorbeeld pijnen, spanning, benauwdheid, moeheid etc.
Gevoeligheid voor sfeer of sferen in gebouwen, ruimtes of op bepaalde plaatsen.
Bijvoorbeeld een plaats voelt zwaar of drukkend, geeft hoofdpijn of jaagt angst aan, of het voelt juist licht of warm.
Gevoeligheid m.b.t. voorwerpen, informatie via de media, straling van electriciteit, aardstralen, etc.
Bijvoorbeeld je voelt een spanning of je wordt misselijk of ziek.
Gevoeligheid m.b.t. andere levensvormen zoals planten en dieren.
Bijvoorbeeld angst, verdriet, blijheid, lichamelijke pijnen.
Aan alles hier op aarde (materie) zitten allerlei soorten energieën vast.
Wij ervaren deze energieën (=informatie) via ons lichaam en/of via onze gedachten en/of via ons gevoel.Onderin kan je ook nog naar Heldervoelend zijn en je energie verliezen gaan bijv.
Aghja, ik heb altijd zoiets van... noem het geen gave.. ik bedoel, waarom is het een gave? maar dat komt misschien omdat het voor mij hele normale dingen zijn, ik vind het niet echt heel erg boeiend ofzo. Its normal men.
De 1 kan goed zingen, dat is zijn of haar talent, de ander voelt veel meer dingen aan, nouja... fijn :p
Nu de 2e vraag is nog hoe ga je ermee om. Dat vind ik meer interessant. Nja ik denk dat het indd belangrijk is.. dat je leert wat van jou is, en wat je oppikt, maar heel veel van ons willen daar al mee beginnen terwijl ze zelf ook nog helemaal in de war zijn, teveel in hun gedachten zitten etc.
Ik heb zoiets van, als je eerst jezelf helemaal voor 100 % leer kennen, en je echt bewust word van alles in je lichaam en wat je denkt, dan kan je ook sneller opmerken of dingen wel of niet van jou zijn, en anders vraag je het maar aan jezelf en wat je 1e gevoel zegt , daarop vertrouwen.
Wat ik nu een paar x per dag doe, is elke x alles loslaten wat niet van mij is, en dan voel ik vanzelf wel, hoe snel mn migraine weggaat, OF NIET natuurlijk
, dan weet ik dat het van mij is.
Ik heb mijn leven al, elke dag, echt serieus ELKE DAG,vooral lichamelijke klachten, ook psychisch maar als ik het even over mijn hele leve bekijk, dan is het lichamelijk erger. Als ik geen maagpijn heb, dan heb ik wel blaasonsteking, heb ik geen blaasonsteking, dan heb ik wel migraine, etc etc etc.
Maar ik weet nu, iets beter, hoe ik ermee om kan gaan, ook omdat ik besef dat al die klachten niet alleen van mij hoeven zijn, en dat is precies hetzelfde met gedachten.
Leer onderscheid maken van wat jou gedachten, pijntjes, etc. zijn en laat ze ook los, of stuur ze terug naar degene waarvan je denkt dat ze zijn. dan kunnen hun er weer mee aan de slag.
Als jij in de bus zit en je krijgt plotseling steken in je hoofd, dan weet ik wel bijna zeker, dat dit niet van jou is.
Stuur het dan weer weg.
Het is allemaal makkelijk zeggen hoor, maar ik zit zelf nu helemaal hierin, ben dr veel mee bezig, omdat dit gewoon dingen zijn die mijn leven belemmeren, ik heb amper energie, ik heb te vaak andere energieën, niet alleen energieën van levende maar ook van entiteiten bij me, ik heb het gelukkig nu wel altijd door wanneer et weer zo ver is. Maar ik krijg dr zoveel klachten door, door all die dingen bij elkaar. En dat was ik echt spuug en spuug zat, vandaar dat ik hier nu allemaal mee bezig ben. Ook samen met iemand hoor die me daarin begeleid.
Ik heb dr ook gewoon serieus een jaar lang straatvrees, of hoe ze dat ook noemen,van gehad, ik durfde niks meer, zodra ik naar buiten liep, voelde alles eng, ik werd angstig, en soms heb ik dat gevoel nog wel, maar niet veel meer omdat ik echt in mn eigen kracht blijf.
En sociale angststoornis heb ik, borderline heb ik zogenaamd, aghja, zal mij het een worst wezen wat ik volgens de psychologen allemaal heb, ik ben wie ik ben, ben nou eenmaal wat gevoeliger dan sommige, vele, anderen. Ze zullen altijd wel met naampjes komen hoor, zoals adhd of pdd nos.
Het belangrijkste is denk dat je de positieve kant ga zien van heldervoelendheid, en van je hooggevoeligheid natuurlijk. Want heel veel mensen, ik zelf ook vaak, noemen dit vaak als , IK HEB DAAR OOK
LAST VAN.
OK jongens ik zit weer lekker op mn praatstoel, heb ook echt het gevoel dat mn verhaal helemaal nergens naar toe leidt:P
Byeee!