Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 23-11-2024, 10:16:07

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: De grootsheid in jou
BerichtGeplaatst: 01-09-2010, 20:11:17 
Dwerg
Dwerg

De wereld en je ervaringen, kunnen je laten denken dat je klein bent, niet belangrijk en machteloos. Er zijn zoveel mensen die het schijnbaar beter doen dan jou, die misschien zelfs gewoon beter zijn, dan jou. Je ervaringen hebben je misschien geleerd dat je er niet zo toe doet. Dat het leven je zoveel moeite kost, dat je zoveel hooi op je vork krijgt, dat je er bijna onder bezwijkt. Je geest gaat ermee aan de haal, en verzint allerlei redenen waarom dit zo is, maar geen enkele redenen voldoet echt, want je weet het gewoon niet. Waarom overkomt dit jou? Je bent een goed mens.

En dan soms, is het even stil. Duurt misschien maar paar minuten, of paar seconden zelfs. Even laat je je stille overtuigingen los, onthecht je je van al je zelfbeelden, en laat alles zijn. Je voelt, je gaat diep. Dan voel je misschien iets, wat je niet vaak voelt. Je voelt een vreugde, een kracht. Als het een gezicht had, zou het je toekijken met een wijze glimlach. Het is enorm. Je durft het niet te geloven, die kracht, dat jij die in je hebt. Het is stil. En ondanks alle ellende die je kent, voel je dat het ergens, toch nog gewoon goed is. Je voelt dat je niet klein bent, niet onbelangrijk. Je herbergt een enorme kracht, maar het leven laat je die misschien nog niet uiten. Je bent groot. Je bent mooi.

Berichtenonderwerp: Re: De grootsheid in jou
BerichtGeplaatst: 01-09-2010, 20:21:52 
Dwerg
Dwerg

Eigenlijk kan je zoiets alleen maar ervaren, woorden voldoen niet echt, maar moet het ermee doen om de boodschap over te brengen :)

BerichtGeplaatst: 01-09-2010, 21:28:49 
Feniks
Feniks

Deste kleiner men zich voelt, deste groter voelen de daden...
Deste groter men zich voelt, deste kleiner voelen de daden.
Allemaal een kwestie van perspectief.

Ben je een kikker of een vogel?

Mooi stukje Rens :wink:

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 18-09-2010, 22:44:24 
Elf
Elf

Erg mooi geschreven. Ik moest gelijk denken aan de volgende zinnen die ooit in een moeilijke periode tegen mij gezegd zijn: Hoe moeilijk het ook lijkt, hoe uitzichtloos de weg lijkt. Hoe zwaar de last ook lijkt. Je krijgt nooit, maar dan ook nooit iets dat je niet aan kan. Vertrouw daar op.

Ik moet toegeven, dat ik in mijn leven vaak voor dingen heb gestaan waarvan ik dacht. Dit kan ik nooit. Hier kom ik nooit uit. En toch.. iedere keer weer was ik verbaasd over de kracht die ik blijkbaar in mij heb om mij te redden. En als ik mijzelf dan niet kan redden dan is er altijd wel een persoon of iets of iemand wat helpt. Het allerbelangrijkste is je intentie. De wil om eruit te komen. De wil om kracht te willen hebben. De bekende term: Waar een wil is, is een weg is echt waar!

BerichtGeplaatst: 25-10-2010, 23:25:33 
Groentje
Groentje

Mooi! :D

Groetjes!
Silverstar

BerichtGeplaatst: 26-10-2010, 10:12:59 
Dwerg
Dwerg

Dreamwalker schreef:
Mooi geschreven Rens! En dat zomaar uit het niets (ik heb je nog maar weinig online gezien ;)) mooi stukje waarheid heb je beschreven.

En inderdaad, je moet het eerst ervaren om te weten wat jij bedoelt. Ik heb daar enige tijd over gedaan maar het is inderdaad echt waar. Je kunt alles aan wat je gegeven wordt, anders kwam het niet op je pad.

Ik heb ook eens een stukje hierover geschreven, '1 minuut stilte voor jezelf' om eens stil te staan bij wie je bent, wat je kan en te leren dat te beseffen. Maar dat is al oud ;)

Leuk om te zien dat het bij meer mensen speelt ;)

Kom eens in de zoveel tijd even langs :)

BerichtGeplaatst: 03-11-2010, 16:56:47 
Gids
Gids

blij met je verhalen dan als deze :)

BerichtGeplaatst: 08-01-2011, 14:29:03 
Groentje
Groentje

Dit vind ik een hele mooie omschrijving van een intense bewustzijnsfase..
Wanneer je gedachten zwijgen en tijd niet meer bestaat, wordt je enorm bewust van het huidige moment waarin je leeft.. Je voelt energie en kracht.. warmte vult je hele lichaam en je voelt je enorm gelukkig. Dit kan je overkomen maar deze momenten kan je ook zelf maken.

Zoals Rens zegt.. deze ervaring kan je niet beschrijven met woorden.. dit moet je ervaren om te begrijpen.

BerichtGeplaatst: 11-01-2011, 17:00:18 
Groentje
Groentje

echt mooi geschreven
ik zit nu ook in een moeilijke tijd en dit helpt me misschien wel een beetje

BerichtGeplaatst: 13-01-2011, 19:58:23 
Groentje
Groentje

Prachtig geschreven!
Ik zit ook in een moeilijke tijd en ik was dit alles helemaal vergeten, ik zat alleen maar negatief te denken en mezelf rot te voelen. "hier kom ik nooit meer uit!" like that.
Maar jij hebt me iets laten zien, laten herinneren wat ik wel al besefte maar door mijn denken totaal 'vergeten' was.
Heel erg bedankt! :D

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00