nico schreef:
Tai Chi, zoals ik het omschrijf = meditatie in beweging. Juist omdat de bewegingen heel langzaam en bewust uitgevoerd worden krijgt het iets meditatiefs (je hoofd is dan lekker leeg) maar doordat je lekker met je lichaam bezig bent is het ook heel concreet en aardend. Het kan met of zonder begeleidende muziek. Het aarden is juist ook een belangrijk onderdeel van de tai chi. Er zijn verschillende vormen van tai chi: de thai chi chuan (meer gebaseerd op Martial Arts) en de Tai chi Tao welke meer gericht is op in balans komen en in balans blijven. Dan is er ook Tai chi Wan, waarbij er gebruik gemaakt wordt van een dolk, een zwaard of juist heel sierlijk van een waaier.
Ik ben gisteren nog naar de tai chi geweest en ik kan het iedereen aanraden! Heerlijk aarden en lekker lichamelijk, geestelijk ontspannend!
Andere manieren om te aarden zijn, stevig wandelen, marcheren, tuinieren, masseren, kleien etc of juist door aandacht te besteden aan je wortelchakra! ZO is hematiet een sterk aardende edelsteen!
Veel succes/plezier, groetjes Nico
Hoi,
Ik lees dat je ook aan Tai Chi doet.
Hoe vaak doe je dat per week en ben je er thuis ook mee bezig?
gr gedachtenkracht