niiyaa schreef:
bij de meeste verhalen kan ik me ook wel aansluiten
ik vraag me ook altijd af waarom ik in op deze wereld leef
ik hou niet van deze wereld..
nou ja wel van de wereld maar niet van de mensen ook al ben ik er zelf een..
ik zie de wereld langzaam maar zeker verwoest worden door ons
en de mooiste plekjes zijn klein en langzaam aan het verdwijnen.
ik wou dat mensen bewuster werden en dat niet alles bij de meeste mensen om geld gaat.
ik denk soms wel eens aan zelfmoord om hier weg te komen maar dat zou ik nooit kunnen
dan zou ik mensen pijn doen mijn familie en dat kan ik dus niet over mijn hart verkrijgen..
Als je dit alles ziet gebeuren, dan kan je ipv eraan te ontsnappen (wat ik goed begrijp), er juist iets aan doen. Dat er veel dingen gebeuren in de wereld die het daglicht niet kunnen verdragen is natuurlijk een feit, maar er is ook nog veel schoonheid. Mensen zoals jij, die bewust genoeg zijn te zien dat we als mensheid een andere kant op zouden moeten gaan, zijn juist nodig om dit te verwezenlijken. In plaats van naar de negatieve dingen te kijken, zou je je kunnen richting op de positieve dingen. Wat ik een mooie uitspraak vindt is; "Wees de verandering die je wenst te zien". Kortom, leer jezelf te zijn, leer met liefde te handelen en probeer de wereld hiermee mooier te maken. Straal de liefde die je voelt uit, misschien niet overweldigend, maar zover voor jou mogelijk. Hou hoop, en verlies jezelf niet in negatieve denkwijzes over jezelf en de wereld. Het is een simpele keuze. Of focus op het lelijke, of focus op het mooie. Alleen bij de laatste is er de kans dat het zal verbeteren. Het is misschien niet de makkelijkste weg, je zult jezelf tegenkomen, jezelf moeten confronteren, maar je wordt er sterk van, en je gaat dieper leven. En dat is waar het naar mijn idee om gaat. Je zult mensen niet makkelijk kunnen overhalen om anders te gaan leven door het ze op te leggen, of door ze actief proberen te veranderen. Door zelf als voorbeeld te dienen zullen mensen zich minder geintimideerd voelen, en sneller geneigd zijn te kijken of er waarheid en geluk in jouw manier van doen zit. En het enige wat jij hoeft te doen, is te leven volgens je eigen normen en waarden.