Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 23-11-2024, 15:24:36

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Hallo allemaal
BerichtGeplaatst: 28-02-2010, 18:18:37 
Groentje
Groentje

Hallo lieve mensen ik ben Michiel. Ik ben 21 jaar en woon in Groningen. Ik kwam per ongeluk op deze site en na een beetje lezen en rondkijken besloot ik mij toch aan te melden :D
Ik heb grote interesse in alles wat spiritualiteit en occultisme te maken heeft. In het dagelijks leven ben ik vooral een mislukte student. Ik had een lange tijd geen idee van mijn hooggevoeligheid, ik merkte alleen zoals vele van ons dat ik anders was. Ik kwam er in mijn laatste jaar op de middelbare school achter. Toen ik eindelijk met veel pijn en moeite mijn havo diploma op zak had werdt het tijd voor het HBO. Tot op de dag van vandaag is dat nog niet echt goed geluk :P Ik overweeg om alsnog maar iets anders te gaan doen omdat leren uit boeken erg lastig is voor mij.
Ik ben erg zoekende naar wat mijn roeping is in het leven. Op het moment doe ik PABO. Hoewel ik heel erg van kinderen hou en vakken als muziek, drama en natuuronderwijs geweldig zijn, heb ik de grootst mogelijke moeite met taal, rekenen, en al het andere dat uit boeken geleerd moet worden. Ik weet niet waardoor dit komt. Het is alsof ik een beetje dyslectisch ben maar toch ook weer niet. Er is ook geen instantie of persoon die mij dit heeft kunnen uitleggen. :(
Ik hou er van (Y) om een leuke film of docu te kijken, lekker te poolen in de stad, gewoon lekker buiten zijn, balletje trappen en of andere sporten.
Ik hou absoluut niet van: Uitgaan (N) Shoppen, kudde gedrag, pop muziek, politiek, tv, goedkope massaproducten en achter elkaars rug om lullen :P
Voor de rest hoop ik hier leuke mensen te ontmoeten en interessante dingen te lezen, waar ik misschien zelf over na kan denken en of advies over kan geven.

Groetjes (voor wie dit leest :lol: :D)

its such an elusive thing
so we hope and sing
mount everest

climb it and never rest
limbs get sour and even spine get test

Berichtenonderwerp: Re: Hallo allemaal
BerichtGeplaatst: 28-02-2010, 18:26:19 
Groentje
Groentje

ik heb het gelezen :D
welkom!

BerichtGeplaatst: 28-02-2010, 20:29:18 
Gids
Gids

welkom :d

BerichtGeplaatst: 28-02-2010, 22:01:31 
Reus
Reus

Hey!

Hoewel je zelf zoekende zegt te zijn naar je roeping, kom je op mij over als een intelligente jongen die veel over dingen nadenkt.. Dat vind ik interessant! :wink:
Wie weet dat dit forum je een beetje opweg kan helpen!

Zelf was ik ook een beetje zoekende, heb toen kinderpsychologie gestudeerd omdat ik erg van kinderen e.d. hou.. Maar toen ik er eenmaal mee bezig was, voelde het toch niet helemaal goed. Ik zat er, zogezegd, niet op mijn plek. En dat is denk ik ook een beetje wat jij merkt?
Hoe heb ik het opgelost? Ik ben met school gestopt voor een paar maanden. En inmiddels ben ik bijna klaar met mijn opleiding voor secretaresse (totaal iets anders dus!) en werk ik 4 dagen per week op een notaris kantoor! En guess what, het bevalt me geweldig! :wink:

Hoe dan ook, wat ik wilde zeggen, hou de moed erin. Want wat nu misschien onzeker lijkt, kan over een jaar wel heel anders zijn! :D

Veel plezier op het forum! :mrgreen:
Liefs!

BerichtGeplaatst: 28-02-2010, 23:54:55 
Groentje
Groentje

Maaike schreef:
Hey!

Hoewel je zelf zoekende zegt te zijn naar je roeping, kom je op mij over als een intelligente jongen die veel over dingen nadenkt.. Dat vind ik interessant! :wink:
Wie weet dat dit forum je een beetje opweg kan helpen!

Zelf was ik ook een beetje zoekende, heb toen kinderpsychologie gestudeerd omdat ik erg van kinderen e.d. hou.. Maar toen ik er eenmaal mee bezig was, voelde het toch niet helemaal goed. Ik zat er, zogezegd, niet op mijn plek. En dat is denk ik ook een beetje wat jij merkt?
Hoe heb ik het opgelost? Ik ben met school gestopt voor een paar maanden. En inmiddels ben ik bijna klaar met mijn opleiding voor secretaresse (totaal iets anders dus!) en werk ik 4 dagen per week op een notaris kantoor! En guess what, het bevalt me geweldig! :wink:

Hoe dan ook, wat ik wilde zeggen, hou de moed erin. Want wat nu misschien onzeker lijkt, kan over een jaar wel heel anders zijn! :D

Veel plezier op het forum! :mrgreen:
Liefs!

Dankjewel voor je wijze woorden. Helaas ben ik dus al 3 keer gestopt met een studie. Het brengt wel elke keer teleurstelling mee en mijn zelfvertrouwen loopt ook steeds een deuk op :( Maar ik weet wel dat wat ik voel ook een beste berg weerstand is. Ik weet gewoon dat ik het zwaar ga krijgen omdat het mij nou eenmaal meer moeite kost om te studeren. Het zou best kunnen dat ik op zie tegen nog weer 4 jaar 200% er voor gaan :wink:
Ik heb ook wel echte moodswings hoor :P ene moment zie ik het helemaal zitten, het andere moment denk ik aan stoppen. Maar ik heb een afspraak met mij zelf dat ik hoe dan ook doorga tot het einde van het jaar. Als ik er dan nog zo over denk ga ik wel switchen of toch maar iets anders doen dan studeren. :mrgreen:
Wat betreft het forum, ik denk dat ik hier prima mijn ei kwijt kan :D Jammer dat ik het niet een paar jaartjes eerder tegenkwam, er zijn zoveel dingen gebeurt die ik alleen met mijn ouders kon bespreken, terwijl deze site barst van de ervarings deskundigen haha :D Maar alles heeft zo zijn redenen :)

Liefs terug:P

so we hope and sing
mount everest

climb it and never rest

BerichtGeplaatst: 01-03-2010, 20:10:02 
Nimf
Nimf

Ik krijg kippevel als ik jouw bericht lees xD als ik zie waar jij totaal wel en niet van houd dan klopt het bijna precies met mij

Ik vind het zelf erg leuk om films en documentaires te kijken, en indd buiten zijn vind ik ook lekker, sporten vind ik ook leuk om te doen, ik doe zelf aan jiu jitsu en drama les heb ik op school haha :P

Ik hou ook niet van Uitgaan, ik ben dan wel een meisje maar ik vind het niet leuk om langer dan een half uur de stad in te zijn xD , kudde gedrag heb ik ook een mega hekel aan, politiek ook en idd achter elkaar rug om lullen. Btw ik hou helemaal niet van de muziek van tegenwoordig, ik vind zelf 1970 muziek mooier, beatles , john lennon grease enz, er is zelfs een liedje uit 1800 dat ik erg mooi vind xD noujah best jammer dat er niet veel mensen zijn van mijn leeftijd die zo zijn :(

Majah idd welkom ! , ik wou zelf ook dat ik deze site wat eerder had gevonden haha het is erg leuk om je eigen ervaringen en die van een ander te lezen!

BerichtGeplaatst: 01-03-2010, 21:27:20 
Groentje
Groentje

Hahaha :lol: dankjewel Annaa, ik hou zelf ook meer van jaren 60, 70 muziek en van alles daar tussen in. Ik hou ook ontzettend veel van reggae :P het duurde een tijd voordat ik begon te verstaan wat ze zeiden in die liedjes maar als je eenmaal dat taaltje een beetje verstaat is het echt geweldig :D Plus ik hou ook nog wel van sommige soorten rap, moet er wel een beetje boodschap in zitten, geen lil wayne of dr. dre toestanden :P
Wat leuk dat we dezelfde voorkeuren hebben :D hoelang doe je al aan jiu jitsu?
En maak je geen zorgen over dat alleen zijn :) Vanaf mijn 15e 16e heb ik me zo eenzaam gevoeld. Vaak afgevraagd waar nou die mensen zijn die net zo zijn als jij en ik. Omdat ik geloof dat mensen als ons vaak bepaalde opdrachten mee krijgen had ik maar de conclusie getrokken dat we goed verspreid waren over de wereld. Later moest ik deze stelling toch een beetje bij stellen :wink: Het probleem is denk ik dat je het aan de buitenkant niet echt aan iemand ziet. En je loopt er nou ook niet echt mee te koop, neem ik aan :P ? Ik denk dat als je zo spiritueel gericht bent je in de puberteit dat sowieso een beetje verbergt. Dit is ook helemaal niet erg, we weten allemaal wel hoe vervelend het is om gepest te worden, zeker als het gaat om wie je bent.
Later toen ik nog een paar oude vrienden weer tegenkwam en het klikte, ging ik langzaam bij beetje die kanten van mijzelf toch onthullen. Tegen mijn verwachting in heb ik heel veel kunnen delen met hun zonder dat ze gek reageerden. Sterker nog ze kwamen met eigen verhalen en ervaringen over bepaalde onderwerpen :D
Heel veel mensen hebben wel eens een beetje gezien van spirituele of magische dingen, of dingen meegemaakt die niet "mogelijk" zouden moeten zijn.
Mijn punt is eigenlijk, er zijn meer mensen zoals jij en ik als dat je zou denken. Veel zijn ook naar binnengekeerd en zullen zelfs als je vraagt vanuit wantrouwen niet eerlijk antwoorden. Uiteindelijk is iedereen natuurlijk een spiritueel mens, en je kunt het in mensen naar boven halen :D Een boek wat mij erg heeft gesteund in mijn puberteit is: Vuur in het hart van Deepak Chopra. Het is een echte aanrader, voor iedereen, jong en oud, maar hij heeft het speciaal voor de jeugd geschreven :)

Sjonge heb ik weer een heel veld vol geluld ik moet dat toch echt wat korter gaan houden hahaha :D :wink:

Groetjes, ik zal je vast nog wel tegen komen op het forum enzo
dan zwaai ik wel even :P :wave:

so we hope and sing
mount everest

climb it and never rest

BerichtGeplaatst: 01-03-2010, 21:48:18 
Nimf
Nimf

Michieltje88 schreef:
Hahaha :lol: dankjewel Annaa, ik hou zelf ook meer van jaren 60, 70 muziek en van alles daar tussen in. Ik hou ook ontzettend veel van reggae :P het duurde een tijd voordat ik begon te verstaan wat ze zeiden in die liedjes maar als je eenmaal dat taaltje een beetje verstaat is het echt geweldig :D Plus ik hou ook nog wel van sommige soorten rap, moet er wel een beetje boodschap in zitten, geen lil wayne of dr. dre toestanden :P
Wat leuk dat we dezelfde voorkeuren hebben :D hoelang doe je al aan jiu jitsu?
En maak je geen zorgen over dat alleen zijn :) Vanaf mijn 15e 16e heb ik me zo eenzaam gevoeld. Vaak afgevraagd waar nou die mensen zijn die net zo zijn als jij en ik. Omdat ik geloof dat mensen als ons vaak bepaalde opdrachten mee krijgen had ik maar de conclusie getrokken dat we goed verspreid waren over de wereld. Later moest ik deze stelling toch een beetje bij stellen :wink: Het probleem is denk ik dat je het aan de buitenkant niet echt aan iemand ziet. En je loopt er nou ook niet echt mee te koop, neem ik aan :P ? Ik denk dat als je zo spiritueel gericht bent je in de puberteit dat sowieso een beetje verbergt. Dit is ook helemaal niet erg, we weten allemaal wel hoe vervelend het is om gepest te worden, zeker als het gaat om wie je bent.
Later toen ik nog een paar oude vrienden weer tegenkwam en het klikte, ging ik langzaam bij beetje die kanten van mijzelf toch onthullen. Tegen mijn verwachting in heb ik heel veel kunnen delen met hun zonder dat ze gek reageerden. Sterker nog ze kwamen met eigen verhalen en ervaringen over bepaalde onderwerpen :D
Heel veel mensen hebben wel eens een beetje gezien van spirituele of magische dingen, of dingen meegemaakt die niet "mogelijk" zouden moeten zijn.
Mijn punt is eigenlijk, er zijn meer mensen zoals jij en ik als dat je zou denken. Veel zijn ook naar binnengekeerd en zullen zelfs als je vraagt vanuit wantrouwen niet eerlijk antwoorden. Uiteindelijk is iedereen natuurlijk een spiritueel mens, en je kunt het in mensen naar boven halen :D Een boek wat mij erg heeft gesteund in mijn puberteit is: Vuur in het hart van Deepak Chopra. Het is een echte aanrader, voor iedereen, jong en oud, maar hij heeft het speciaal voor de jeugd geschreven :)

Sjonge heb ik weer een heel veld vol geluld ik moet dat toch echt wat korter gaan houden hahaha :D :wink:

Groetjes, ik zal je vast nog wel tegen komen op het forum enzo
dan zwaai ik wel even :P :wave:

wahhaa ik geef je gelijk, ik heb gelukkig wel 1 iemand in de klas die me niet voor gek verklaard maar de meesten in de les die snappen de manier waarop ik denk niet, of ze willen het niet snappen. Ik zie het leven zo , alles wat er gebeurt is uiteindelijk positief, want je leert er namelijk van, mensen in mijn klas op 1 na snappen dat alleen niet, ze zeggen als iemand word gepest dat is toch vet negatief! ik zeg dan ik ben ook gepest, en ik ben die mensen alleen maar dankbaar dat ik ze heb mogen leren kennen, ik hbe veel van ze geleerd en ben er sterker door geworden en ook al was ik er niet sterker van geworden dan nog was ik het dankbaar want alles heeft een reden, zo zie ik het dan. Ik loop er zelf ook niet mee te koop maar soms vertel ik wel aan iemand die het erg moeilijk heeft hoe ik het leven zie, in de hoop dat het hun helpt.

Het voordeel is wel dat doordat ik zo denk ik ook niet met veel angsten zit te worstelen, alleen water vind ik soms engxD toen ik 5 was moest ik door zo'n gat heen duiken en daar zat ik enorm tegen op omdat ik bang was dat ik naar beneden werd gezogen, nu op het strand durf ik ook niet te diep en ook niet te ver in het water omdat ik bang ben dat er 1 grote leegte onder me zit dat me naar beneden wil zuigen zegmaar, heel apart misschien iets met vorige levens te maken maar zoals ik al zei alles heeft een reden en ik wil deze angst ook zeker overwinnen ! :D

Ps ; ik doe nu 5 maanden aan jiu jitsu, daarvoor zat ik nog op judo alleen er was geen geschikte leeftijdsgroep meer voor mij, ik zat net tussen de kinderen en de volwassenen in waardoor ik er beter af kon. Dus nu maar jiu jitsu, is erg leuk!

BerichtGeplaatst: 02-03-2010, 16:45:00 
Groentje
Groentje

Welkom michiel,

Netjes dat je een korte samenvatting geeft over wie je bent.

Ik wens je veel plezier en succes.

Met Vriendelijke Groet,
Ronald Hamerslag

BerichtGeplaatst: 02-03-2010, 19:02:19 
Groentje
Groentje

Dankjewel Ronald en natuurlijk iedereen die een bericht heeft geplaatst. :D
Wat een warm ontvangst :-D :hart:

so we hope and sing
mount everest