Hoe maak jij beslissingen? Laat je meer je verstand overheersen, je gevoel of laat je gewoon gebeuren wat er gebeurd (eigenlijk geen beslissing maken wat ook een beslissing is maarja waar kom je dan uit en in hoeverre heb je het leven in eigen hand en wanneer ga je het leven in eigen handen nemen)?
Vooral die moeilijke beslissingen waarmee je drastische veranderingen in je leven gaat maken...
Zit nou voor zo'n beslissingsmoment en wat ga ik doen en hoe ga ik het doen..?
mijn keuze heeft te maken met het wel of niet doorgaan met mijn relatie
Ga ik een beslissing maken afhankelijk van m'n verstand
of negatieve gedachtengang want wat is wat... (mijn verstand zegt maak het uit maarja dat is bij elke ruzie wat m'n verstand zegt
vluchtweg of realistisch en toekomstgericht denken) ga ik een beslissing maken naar aanleiding van m'n gevoel (bij hem blijven
met het risico dat ik me steeds meer aan hem ga aanpassen en uiteindelijk m'n eigen grenzen en m'n eigen ik aan het vervagen of verlaten ben alleen omdat ik van hem hou). Of laat ik de beslissing over aan de toekomst en de tijd en kijk ik wat ervan komt het kan uiteindelijk helemaal goed komen en we leren van de ruzies en weten precies wat we aan elkaar hebben of we gaan uiteindelijk met vele ruzies en pijnlijke gevoelens uit elkaar.
dus mijn vraag hoe maken jullie jullie belangrijke beslissingen
en aan de hand van mijn voorbeeld...als er iemand een tip heeft...oja praten hebben we al tot den eeuwigheid gedaan (zo voelt het) en er komt telkens weer een nieuw probleem, je kan niet blijven praten...Heb vaak moeite met keuzes maken en word er gek van want wanneer maak je nou voor jezelf de juiste beslissing
twijfel, twijfel,twijfel en gegroet,
WeN