Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 17:08:49

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Leren zingen??
BerichtGeplaatst: 27-08-2009, 10:03:49 
Groentje
Groentje

Oke er bestaat al een topic over zingen maar die mensen kunnen allemaal al zingen dus ja ..

Ik zing redelijk vaak maar eigenlijk vind ik dat het op niks trekt.
Ik zit wel in een koor en heb bij muziekschool even wat zangles gehad maar dat was niet lang want die vrouw werd zwanger en we kregen geen vervangster..
Mensen zeggen wel dat ik mooi zing maar da's gewoon omdat ik dan redelijk mage liedjes zing ..
Ik kan wel hoog zingen maar dan moet ik een omschakeling doen en die omschakeling is zo lelijk bij mij..

Heeft er iemand tips ofzo ?

Just enjoy the show.

Berichtenonderwerp: Re: Leren zingen??
BerichtGeplaatst: 27-08-2009, 12:27:03 
Elf
Elf

ik ken er niets van. sorry

Han Suyin

BerichtGeplaatst: 29-08-2009, 08:16:35 
Feniks
Feniks

Mij is nu even niet helemaal duidelijk waar je tips voor vraagt.. Voor de omschakeling of om beter te worden?

Ik zou je wel wat tips kunnen geven, maar dat vind ik erg lastig om te doen als ik je niet kan horen zingen. Ik heb wel even op YouTube gekeken en daar staan verschillende filmpjes op om te kunnen leren zingen :) Dit is wat ik vond: klik

Laat het maar weten ^^
Succes!

BerichtGeplaatst: 31-08-2009, 12:42:58 
Groentje
Groentje

Moon-Pearl schreef:
Mij is nu even niet helemaal duidelijk waar je tips voor vraagt.. Voor de omschakeling of om beter te worden?

Ik zou je wel wat tips kunnen geven, maar dat vind ik erg lastig om te doen als ik je niet kan horen zingen. Ik heb wel even op YouTube gekeken en daar staan verschillende filmpjes op om te kunnen leren zingen :) Dit is wat ik vond: klik

Laat het maar weten ^^
Succes!

Ik wil gewoon leren goed zingen, ik kan wel toon houden enzo en ik zing niet vals zeggen ze maar ik wil ook écht goed worden..

Just enjoy the show.

BerichtGeplaatst: 02-09-2009, 21:01:47 
Feniks
Feniks

Oke :)

Nogmaals: ik vind het heel lastig om je tips te geven als ik je nog nooit heb horen zingen omdat ik dan niet kan horen waar je aan zou moeten werken, maar ik ga het proberen.

Om te beginnen is inzingen heel belangrijk! Eigenlijk moet je dat altijd doen voordat je gaat zingen, maar het is het allerbelangrijkste voordat je gaat optreden. Ik doe het zelf bijvoorbeeld niet als ik gewoon voor mijn lol op mijn kamer of onder de douche ga zingen. En hoe zing je in? Ik weet niet of je een piano hebt of zo, maar daar kun je beginnen met bijvoorbeeld een C te pakken. Dan zing je die noot na en ga je vanaf die noot een toonladder omhoog. Dan pak je de D en doe je daar hetzelfde bij, en werk jezelf zo verder omhoog. Of omlaag, je kunt vanaf de C natuurlijk ook naar de B gaan. Er zijn heel veel mogelijkheden en het maakt niet uit hoe je het doet :)
Inzingen gaat erom dat je je stem opwarmt. Zo heb je een verder bereik en heb je minder de kans dat je je stem stuk maakt :) Nou moet je je daar niet gelijk door laten afschrikken, dat je je stem stuk kunt maken zonder inzingen, dat gebeurt namelijk niet zo heel vaak volgens mij. Maar het voelt wel even lekker los als je stem helemaal warm is en dan gaat het zingen een stuk soepeler :)

Wat ook belangrijk is, is dat je staat als je echt uit volle borst wilt gaan zingen. Rechtop staan, schouders naar achteren, borst naar voren, zo staan zodat je recht en open staat. Dan hebben je longen het meeste ruimte.

Nog iets wat ik je mee kan geven is dat je je buik intrekt bij een hoge noot (ik weet niet of je vanuit je buik zingt?). En het is niet bij de op een na hoogste noot die je gaat zingen, maar echt bij de aller hoogste die je moet kunne halen. Als je je buik intrekt bij een hoge noot zorgt dat voor een soort extra krachtstoot. Die extra kracht zorgt ervoor dat de noot niet schel gaat klinken, of dat je last van je keel krijgt.

En om niet te vergeten: articulatie!

Ik laat het even hier bij :) Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Succes ermee!

BerichtGeplaatst: 03-09-2009, 15:50:02 
Nimf
Nimf

Hai Milloo,

Als je zingt is belangrijk dat je met je hele lichaam zingt. Dit lukt wanneer je ook het contact
voelt met je lichaam. Probeer zo ontspannen mogelijk te zijn (zittend, leunen, kaken los, armen hangend), Je zit als een soort dronkaard maar probeert wel zuiver te zingen en desnoods even zonder woorden zingen, zodat je niet nadenkt over "wat" je zingt. En ga daarna heel verbaal zingen, rennend en springend door de ruimte. (niet krijsen) En dan weer ontspannen... .......Door de combie van actief (springend) en passief (zittend, lui leunend) creeer je heel veel ruimte op je borst, keel en longen waardoor je 'eventuele' blokkades uit de weg ruimt. Je krijgt meer contact met je "werkelijke' stemgeluid.......Vanuit je buik. Dan hoef je niet het geluid eruit te persen, maar zing je een stuk makkelijker en ontspannen waardoor je zingen langer volhoud en minder moe word.

Succes ermee!!

Groetjes
Brenda

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00