Ik heb zelf een dochter van bijna 2 en geef haar geen snoep en chips. Wel krijgt ze bijna elke dag een doosje rozijntjes. Mijn schoonzus heeft een zoontje van 3 maanden ouder dan mijn dochter. Dat is echt een 'rausdouwer'! Die vreet en doet maar... Krijgt ook chips en dropjes elke dag. Vindt ik niet verantwoord. Want hij is dik hoor! Me schoonmoeder noemt het ook "gezond". (volgens mij een generatie-kwaaltje). Maar zo'n kind moet het allemaal mee sjouwen. Nee, dat wil ik mijn dochter niet aandoen. Ze is niet mager, maar wel mooi slank en dat wil ik zo houden. Ze hebben er alleen maar last van die kleintjes. Als zo'n kind eraan gewend raakt aan die zoete troep ken je elke keer wel met een zak klaar staan. Bij het CB lullen ze dat ze te licht is. Maar daar moet je ook niet naar luisteren. Het is nooit goed bij die lui. Als je het maar doet vanuit je hart
Bovendien als je geen zoete troep in huis haalt voor je kinderen kun je je er zelf ook niet aan vergrijpen
Ik geef liever zelfgemaakte shakes van melk, fruit en soms vanille ijs (zomers) aan mijn dochter. Dat laatste is ook niet echt verantwoord (i.v.m suiker). Maar er zit fruit en melk door wat wel weer gezond is. Alhoewel ik het ook niet op melk heb. In melk zit een dierlijk eiwit wat voor mensen haast niet te verteren is. Om dat te verteren heeft het lichaam calcium nodig. Laat nou in melk de preciese hoeveelheid melk zitten om dat te kunnen verteren, dus je krijgt geen calcium binnen
Ze zeggen altijd: melk is goed voor elk. Maar weet dat dit een instinker is. Dit is een reclame spotje voor de zuivelindustrie. Melk is voor kalfjes en niet voor mensen
Voor mezelf maak ik zo af en toe een fruit shake als ik honger heb. Het is lekker en verantwoord. Maar je moet wel een blender hebben.
Ik heb zelf kanker gehad en dat wil ik niet nog eens krijgen! Ik heb nu echt gezien hoe belangrijk het is om goed te drinken (minstens 1,7l voor vrouwen) en veel fruit en groente te eten! Water zorgt ervoor dat toxines niet in je lijf blijven zitten en tot foutieve celdeling lijdt. Spoelen met die handel! Neem een glas water als je trek krijgt of poets je tanden, wil ook nog wel eens helpen. Geloof mij ook ik heb nog wel eens terugvalletjes. Je zal niet de enige zijn
Iedereen eet eigenlijk uit emotie.
Voornamelijk om maar niet te hoeven "voelen". Geldt ook voor roken en drinken!
Ook kun je vitamine B nemen (groen potje van kruidvat, 200%). Dit stilt het hongergevoel en je krijgt meer energie.
P.s ga een keer naar 'Familieopstellingen'
Ik weet niet of je hyves hebt??
www.familie-opstellingen.hyves.nl voor info.
Je kunt je lekkere trek 'opstellen' en eraan werken om inzicht te krijgen waarom je het doet. Wie weet zit er wel heel iets anders achter als dat jij denkt
Ik doe dit werk al 5 jaar en het is elke keer weer een kick om er naar toe te gaan en wat eruit komt.
Ik weet dat sporten geen zin heeft om kilo's te verliezen.
Bovendien is dat allang achterhaalt.
Wist je dat je 125 kilometer moet lopen om 1 kilo te verliezen :O
Waarom zoveel lopen/bewegen? Vetcellen maken plaats voor spiermassa
Spieren wegen zwaarder als vet.
Heel veel succes met de kilo's.