Wat ik vervelend vind (en ik zeg niet dat alle vega's dit doen) is wat ik, oa, met kerst heb meegemaakt.
Mijn vriend en ik hadden een galadiner op Texel. We gingen met een stel van zijn vrienden naar een restaurant, allemaal mooi in pak en jurk om flink spareribs te vreten (jawel, de combinatie kan iets vreemd overkomen.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
) Het was een gewoon restaurant waar je ook a la carte kon bestellen.
Er zaten ook een paar mensen bij die hij niet kende, aanhang enzo. 2 van die mensen waren vega's. Het duurde best lang voordat we ons eten kregen, en toen ik eindelijk mijn bordje heerlijk uitziende spareribs voor mijn neus had staan gebeurde het volgende:
1 van de vega's begon over de zielige dieren en over waarom de rest van de wereld ook vega moest worden.
Nu zeg ik je: WAAROM?! Ik vind het best dat mensen vegetarisch eten willen hebben, geen behoefte hebben aan vlees en zich inzetten voor de zielige dieren. Dit soort discussies vind ik normaliter ontzettend interessant en kun je altijd met mij voeren, BEHALVE....
Als ik net mijn bordje heerlijk uitziende spareribs voor mijn neus heb staan.
Het meisje in kwestie had zeker 3 kwartier de kans gehad om deze discussie te beginnen, maar ze begon hem opzettelijk wanneer het eten werd geserveerd.
Nu kan ik best tegen de verhalen van geslachtte dieren, ik heb 13 jaar op scouting gezeten en ben ontzettend lomp. Ik vind het alleen een beetje, hoe noem je dit, onbeschoft. Ik eet wat ik wil, al zou ik koeienhersens eten.
Wat vinden jullie hiervan?