Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-11-2024, 21:10:16

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Moodswings
BerichtGeplaatst: 09-02-2009, 10:17:23 
Feniks
Feniks

Rondom de menstruatie is het niet onbekend dat er hier en daar een kleine moodswing langskomt. Maar de laatste paar maanden heb ik het idee dat ze steeds erger en groter en korter op elkaar komen. Ik wordt er helemaal gestoord van, ookal duurt het maar drie dagen... Ik heb geen idee waarom ze sterker worden maar het maakt dat ik me niet goed meer kan concentreren en ik erger me dood aan mijn eigen hoofd op die momenten.

heeft iemand enig idee waar de verergering mee te maken kan hebben?
En wat ik er wellicht tegen zou kunnen doen?

Ik wordt op het moment echt helemaal gestoord van mezelf (maarja, dat zei ik al)

Douglas Adams

Berichtenonderwerp: Re: Moodswings
BerichtGeplaatst: 09-02-2009, 11:35:13 
Kabouter
Kabouter

Hey Truitje,

vervelend voor je dat je zo'n last hebt van die moodswings. Kan me voorstellen dat je er niet goed van wordt en 3 dagen is dan ook lang...c
Hoe zit je met de pil? Ben je mss van pil veranderd of slik je al heel lang dezelfde pil? (of mss ben je niet aan de pil :? ) Dit kan invloed hebben op je hormoonhuishouding en dus ook met je stemmingen. Misschien ff langs de dokter om het ermee te bespreken?

grx Wendy

(voorheen lizzgekko)

BerichtGeplaatst: 09-02-2009, 12:00:19 
Feniks
Feniks

Ja ik zat ook al aan de pil te denken.

Ik gebruik al bijna 8 jaar de pil, steeds dezelfde dosis, steeds dezelfde cyclus. Het is een lichte van 30mg. Misschien ben ik er immun voor geraakt :shock: ;)

Hey, ik bedenk me net dat mijn apotheek wel is veranderd van pil... Ze zeiden me dat het de zelfde was. Dus ik had de samenstelling vergeleken en er zitten inderdaad geen verschillen tussen. Ik had eerst stediril 30 en nu weet ik de naam niet zo goed meer. Maar dat zal dus waarscheinlijk niet zo veel uitmaken... toch?

Ja, misschien inderdaad maar langs de dokter. Ik begrijp gewoon niet. Zouden er veranderingen in de hormoonhuishouding zijn geslopen? Hoe dan?

PFFFFFFFFFFFFF

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 09-02-2009, 12:19:58 
Kabouter
Kabouter

hmm, hoe lang is het geleden dat je die andere pil hebt gekregen van de apotheek? waren je moodswings toen ook al zo heftig aanwezig?

Hormonen zijn constant in beweging en kunnen dus ook veranderen, ik weet er niet zo heel veel van maar kan me voorstellen dat door pilgebruik je hormoonhuishouding zodanig veranderd dat je je ook anders gaat voelen omdat hormonen invloed hebben op je hele lichaam en geest.
Er zijn mensen die al een tijdlang dezelfde pil slikken klachten krijgen en overgaan op andere pillen. En volgens mij is het met de pil net zo als vele andere medicatie dat de kans aanwezig is dat als je een tijd lang de zelfde medicatie achter elkaar slikt de werking minder wordt of de bijwerkingen erger. Er zijn trouwens ook genoeg andere anti-conceptie die zich niet gaan mengen met je hormoonhuishouding maar die je wel beschermen tegen een evt zwangerschap.

succes ermee :)

Ps ben geen dokter dus tis maar advies van een leek, als je echt zekerheid wilt hebben kan je idd beter naar een dokter gaan.

BerichtGeplaatst: 09-02-2009, 12:35:45 
Feniks
Feniks

:) Dat begrijp ik WeN

ik ga wel naar de dokter want dit kan ik niet nog erg veel langer uithouden...
Ik weet eigenlijk niet meer wanneer het precies is verergert. Ik weet alleen dat ik me een jaar geleden echt nooit zo voelde... Dusssss

Misschien wordt ik wel gewoon gek ;)

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 09-02-2009, 12:57:26 
Kabouter
Kabouter

Hey truitje,

Is het alleen rondom je menstruatie of heb je het ook tijdens andere periodes? hoe ervaar je die moodswings? sorry als ik een te persoonlijke vraag stel maar vroeg het me af, vooral na je laatste zin!

en wat is gek hé! 8)

BerichtGeplaatst: 09-02-2009, 13:05:06 
Feniks
Feniks

Is niet erg hoor :)

Ik heb het echt alleen maar rondom en op mijn menstruatie periode. Dat verband is dus makkelijk gemaakt. Normaal heb ik een...ja.... gewoon normaal affect. Afgezien van een mini-winterdipje afgelopen december. Maar die ging niet gepaard met swings.

Hoe ik de moodswings ervaar? Nou... Als moodswings... Boos...vrolijk...verdrietig...vrolijk....boos...verdrietig...boos...vrolijk... enzovoorts.
Geen volgorde en alleen maar basisemoties.

Dat je het ene moment moet huilen bij een reclamespotje van de pindakaas en het volgende moment door de kamer huppelt met de kat in je armen (wat ik trouwens niemand kan aanraden - katten vinden het niet leuk om te huppelen :) )

Ook energiewisselingen... Doodmoe tot bijna hyperactief.

Blech

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 09-02-2009, 13:14:34 
Kabouter
Kabouter

haha, mijn kat wordt daar ook niet vrolijk van behalve als ze krols is (over moodswings gesproken verschrikkelijk...)

maar goed klinkt erg vermoeiend en vreemd dat het ineens zo heftig opgekomen is.
Hormonen... tis me wat...
Hoop dat het idd aan de pil ligt zodat je er weer vanaf kan komen. Hou me op de hoogte als je wil ben benieuwd wat je ermee gaat doen en of evt verandering van de pil o.i.d. werkt. Vrouwenkwaaltjes :cry:

:ahh:

BerichtGeplaatst: 09-02-2009, 13:48:50 
Feniks
Feniks

Zal ik doen :)

Ik hoop echter niet dat ik een zwaardere of andere pil nodig heb. Deze bevalt me wel... Nouja tot noch toe dan. Ik wil niet zo'n polonaise aan mijn lijf ...

:roll:

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 16-02-2009, 12:55:33 
Reus
Reus

Ben je misschien nu veranderd naar Mycroginon 30?

Die heb ik zelf ook. Ik heb ook van de apotheek een keer een andere gekregen waarvan ze zeiden dat die precies hetzelfde waren.. Maar van die kreeg ik ineens buikpijn voor dat ik ongesteld moest worden (had normaal alleen maar rugpijn) Daarna hebben ze me weer op Mycroginon 30 gezet, omdat ze toch wel iets verschil hadden. Maar sindsdien heb ik er wel buikpijn aan over gehouden.

Wel gigantisch vervelend dat je steeds moodswings hebt. Zelf heb ik het alleen als ik nog eens onder stress van school sta.

Succes bij de dokter ;)

How long should we two wait, before we're one?

BerichtGeplaatst: 18-02-2009, 17:43:33 
Reus
Reus

Ik zou niet weten wat het zou kunnen zijn, Trui.

Trouwens, met 'mood swing' bedoel je 'stemmingswisseling' veronderstel ik?

BerichtGeplaatst: 19-02-2009, 00:02:08 
Feniks
Feniks

Jip :)
truitje schreef:
Hoe ik de moodswings ervaar? Nou... Als moodswings... Boos...vrolijk...verdrietig...vrolijk....boos...verdrietig...boos...vrolijk... enzovoorts.
Geen volgorde en alleen maar basisemoties.

Ik ben nog niet naar de dokter geweest... Ik wacht de volgende periode af en als het dan weer zo erg is ga ik. :)

Vermijdende persoonlijkheid ;)

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 10-03-2009, 20:09:07 
Nimf
Nimf

Hoi Truitje,

Toen ik nog aan de pil zat heeft de apotheek ook zomaar mijn pil veranderd met de melding dat het een goedkopere versie was maar precies hetzelfde. Ik had geloof ik diane35 en kreeg minerva.
Toch kreeg ik rare bijverschijnselen van de minerva zoals tussendoor bloedingen en moeheid. Zou dus kunnen dat je lichaam toch moet wennen aan de verandering.

Misschien zijn er periodes waarbij je heftiger reageert betreft je buien m.b.t. je omgeving.
Je bent dan extra gevoelig. Tenminste is dit bij mij elke maand anders.... :lol: Dan krijg ik moordneigingen :mrgreen: en kan ik iedereen wat aan doen en de andere keer ben ik overdreven vrolijk en voel ik me verlicht....Tja.

Succes met je hormonen,
Extra lief voor jezelf zijn helpt ook wel. Gewoon jezelf heerlijk vrouw voelen.

Groetjes Brenda

BerichtGeplaatst: 10-03-2009, 20:18:14 
Feniks
Feniks

Vreemd genoeg deze maand niet zo veel last gehad. (op wat chagrijnige uurtjes na) Misschien is de boel weer in balans aan het raken.

Dank jullie voor de reacties.

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 28-11-2009, 11:02:38 
Reus
Reus

Gelukkig maar dat je er deze keer niet zoveel last van had :)

Heb je het zo nu en dan nog steeds? Zoja.. Het kan ook wezen dat je je druk maakt in je hoofd over dingen.. Dat heb ik zelf de laatste tijd ook gehad.. En dan niet alleen rondom mijn menstruatie.. Zo wordt ik wakker en voel ik me gigantisch kut en het volgende moment heb ik weer plezier voor 4 man tegelijk. Nu komt het bij mij van mijn opleiding af en ik voel me rustiger sinds ik besloten heb te stoppen.. Bij jouw kan het misschien ook geweest zijn dat je je zorgen maakte over iets, en misschien zelfs wel zo veel dat het zich omzetten in emoties die je niet kon plaatsen...

Hopelijk voor jouw blijven ze nu ook weg ;) Ik weet hoe vervelend het is namelijk ;)

Our passion play has now, at last, begun

Past all thought of right or wrong, one final question.

How long should we two wait, before we're one?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00