Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-11-2024, 20:30:10

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Gloeiende Handen
BerichtGeplaatst: 06-11-2008, 09:47:42 
Feniks
Feniks

Heya Dreamwalker,

ik herken dat gevoel van te warme handen. Onprettig warme handen. Ik heb het ook in mijn voeten, dat ze zo heet worden.

Heb jij ook dat er een soort 'bewegingsdrang' ontstaat tijdens dat soort periodes? Ik móet mijn handen dan bewegen, knijpen met mijn vingers tot een huist ballen uitrekken, wapperen enzovoorts.

Ik geloof dat het te maken heeft met een overdoorbloeding een zogenaamde 'stuwing'. Ik kan je jammergenoeg niet vertellen of dit een erkend gebeuren is of niet.

Helende krachten verbonden hiermee? Misschien. Ik weet het niet, heb zelf nog nooit reacties gehad maar ook niet echt geëxpirimenteerd. Het zou kunnen dat er inplaats van een bloedstuwing een energiestuwing is...

Wat ik wel vermoed is dat het niet echt een fantastisch idee is om met zulke handen proberen te helen. Bij mij voelt het als een zeer onrustige en onprettige energie. Dat zou ik niet aan iemand anders willen geven

Ben benieuwd of we een beetje het zelfde hebben.
Groetje,

Leonie

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 06-11-2008, 11:44:56 
Nimf
Nimf

Hoi Dreamwalker,

Als ik je verhaal zo lees, dan heb je een teveel aan energie die dolgraag zijn uitweg wilt vinden. Ja, je kan met je handen helen (zoals iedereen dat in zich heeft), maar zoals Truitje al had bedacht, op dit moment is het niet verstandig daar je een teveel hebt opgebouwd. Je kan jezelf ontladen door je handen op voorwerpen te leggen (tafels, stoelen, bomen) en met je gedachten de energie daarin te laten geleiden..
Verder helpt het goed om je handen paar keer per dag even onder de kraan af te spoelen (water geleid ook erg goed).
Als je in de toekomst wat wilt doen met de helende mogelijkheden die je in je hebt, dan kan je kijken voor een cursus hierin. Dit kan Reiki, magnetiseren of iets anders zijn (hierin zijn tal van mogelijkheden).
Verder lijkt het me dat je wortelchakra(1e) en 2e chakra niet helemaal in balans zijn waardoor de stroming van je 4e, 5e, 6e en 7e zijn uitweg de grond in niet vindt. (natuurlijke manier van ontlading).
Als je wilt kan ik er wel naar kijken op de SJ meeting (als je komt, tenminste).
Maar het is iig niet iets om je zorgen om te maken, het is een vrij natuurlijk proces en heeft alleen een duidelijkere uitwerking bij jou omdat je vrij bewust aan het opletten bent wat er met je gebeurd op energetisch niveau. (je 6e en 7e chakra heb je een beetje opengezet uit nieuwsgierigheid, heb ik het idee).

Hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes,

Thierry

BerichtGeplaatst: 07-11-2008, 15:21:44 
Reus
Reus

Als je met je handen aan het werk bent, wordt de doorbloeding daar gestimuleerd, omdat je spieren en pezen meer voeding nodig hebben. Als je lichaam blootgesteld wordt aan koude, dan moet er meer bloed (= warmte) naar de periferie van het lichaam gestuwd worden om op temperatuur te blijven. Bij koude is er eerst sprake van vasoconstrictie, een soort van schrikreactie/verkramping, en later volgt dan wetmatig de vasodilatatie, dus vaatverwijding. Die gaat gepaard met warmte en roodheid.
Bij ongewoon gloeiende handen verwijs ik hier ook naar. Of het met genezend vermogen te maken heeft weet ik zonet nog niet. Misschien lijkt het zo omdat je erop let, misschien heeft het met suggestie te maken, misschien zijn je handen op de één of andere manier overactief, wie zal het zeggen.
Dan blijft alsnog wel de vraag: in hoeverre speelt de geest een rol, zowel bij suggestie als bij het sturen van energie. En dan: wát is eigenlijk energie?

BerichtGeplaatst: 07-11-2008, 18:02:19 
Reus
Reus

1. Onbedoelt menen we wel eens dingen te ervaren, waarvan het objectief bezien maar de vraag is of er iets 'hogers/paranormaals' zit. Soms interpreteren we dingen op een niet-zuivere manier, zoals een vallende ster (op zich al een verkeerde interpretatie, maar die wordt nog groter als we het voor een ufo aanzien).
2. Stel dat er energie in het lichaam zit, zoals die ook wel Qi genoemd wordt, dus stel dat het lichaam meer is dat alleen dat vleselijke omhulsel (waar ikzelf wel in geloof hoor), in hoeverre is dat door de geest stuurbaar? Misschien heb je wel gewoon gelijk, en zit er veel energie in je handen, en vragen die erom overgegeven te worden aan anderen.
3. Probleem bij dingen als deze is een concrete onderbouwing. We weten het nooit zeker, zelfs niet als de ander opknapt van een handolegging. Placebo (positief bedoelt) doet veel, ook binnen de reguliere geneeskunde. Het is niet meetbaar, toetsbaar en zo.

BerichtGeplaatst: 10-11-2008, 17:25:21 
Reus
Reus

Citeer:
Ik begrijp precies wat je bedoelt, en ik behoed mezelf hier ook voor. Ik houd altijd in mijn achterhoofd dat wat ik ervaar, niet de waarheid hoeft te zijn. Dat wat anderen mij vertellen, hun visie van hun waarneming is en dus niet persé waar hoeft te zijn. Ik houd dus ook altijd in mijn achterhoofd: onderzoek alles, en behoudt het goede.
Dat is scepsis. Een gezonde eigenschap als je het mij vraagt :) . Ik ben ook sceptisch.

Citeer:
2. Ik denk dat wij beperkt het vermogen hebben om onze energie zelf te sturen. In welke mate kan ik niet zeggen omdat het niet in maten uit te drukken is. Het is niet meetbaar en bovendien geloof ik dat de energie per persoon, en het vermogen om daar zelf sturing in te geven, per persoon verschilt. Het aangeven van een mate zou daarom slechts een gissing zijn en daar hebben we niets aan. Energie en emoties en dergelijke zijn geen exacte feiten, maar beweeglijke, veranderende factoren. Niet te meten, niet objectief en dus subjectief.
Dat ben ik met je eens. Energie is materie, ons lichaam is materie, ons lichaam kunnen we tot op zekere hoogte sturen, dus energie kunnen we ook tot op zekere hoogte sturen. Dat is een logische redenering.
Het voelen van energie slaat dus ook terug op de materie van je lijf. Een fysieke gewaarwording. Maar het punt bij deze is dat gewaarwordingen op zich subjectief zíjn: het vindt plaats in jouw persoon. Als jij voelt, dan voel jij. Dat kan een ander niet wegredeneren.

Citeer:
Ik denk dat het sturen van de energie vanuit een intuitie te werk gaat. Misschien verschilt dat ook wel per persoon. Zoveel weet ik er nog niet vanaf.
Intuïtie weet ik niet. Ik zit me te bedenken wat het verschil is met instinct. Instinct is natuur, aangeboren. Het is in zekere zin een kosmische wetmatigheid lijkt me (ik ben me bewust van de 'zweverige lading' die het woord kosmos tegenwoordig heeft :( ): energie gaat van een actieve plek naar een onderactieve plek. Daar waar veel is, stroomt wat weg naar een plek waar weinig is.

Citeer:
3. Misschien is het ook wel placebo. Maar dan is het nog altijd positief. Al kan ik er niets mee, of krijgt de persoon in kwestie alleen een energiestoot, dan is het in principe nooit schadelijk. Ik blijf het in ieder geval onderzoeken en mezelf erin verdiepen en wie weet kom ik er nog eens achter wat het werkelijk inhoudt. Als ik zover ben zal ik het laten weten.
Placebo is per definitie positief. Is het negatief, dan noemen we het nocebo. Bovendien getuigd het van een positieve houding én relatie met anderen als zij zich beter gaan voelen. Dat is alleen maar mooi.

Citeer:
Ik vind het prettig om te lezen hoe jij dit ziet, dan heb ik de kans de zaken eens van een andere kant te zien. Ik sta altijd open voor een andere mening, en misschien is de jouwe wel de waarheid.
:) Het is één waarheid, en een waarheid kan iedereen vinden; met logica komen we een heel eind, maar zelfs ook dan... Alleen dé waarheid wordt een probleem.

Groeten,
Vyumae

BerichtGeplaatst: 11-11-2008, 14:48:46 
Reus
Reus

Haha, ik kan het niet laten om er weer op te reageren. Als dat niet goed is, hoor ik het wel: van jou of van de moderators!

Citeer:
Wellicht is instinct het juiste woord. Misschien is het een combinatie van. Dat 'wegstromen' klinkt heel logisch. Daarom helpt het denk ik ook als ik mijn teveel aan energie 'loslaat' (en dus laat wegstromen) zodat ik weer in evenwicht ben.
Ik heb de woorden instinct en intuïtie even opgezocht.
- Intuïtie betekend eigenlijk 'aanschouwen/beschouwen'.
- Instinct betekend eigenlijk 'impuls/aansporing'.

Ik ga dus voor instinct :)

Citeer:
Dé waarheid bestaat niet, heb ik me eens laten vertellen. Misschien is dat uiteindelijk wel dé waarheid. Maar zelfs dan zou dat dus niet waar zijn. En dat klopt dan weer omdat niet iedereen gelooft dat het zo is en iedereen de dingen anders ervaart in zijn eigen kleine wereldje.
Op mijn Hyves-pagina heb ik een blog staan over Waarheid, en die plaats ik nu hier:

Mijn visie is deze:
Misschien is dé universele waarheid deze, dat er op deze universele waarheid na geen universele waarheid bestaat. Sommigen zeggen het als volgt: niets is zeker, en zelfs dit niet.

Verder kunnen we het misschien simpel houden.
Waarheid bestaat uit de delen 'waar' en 'heid'. Dat laatste is een achtervoegsel dat de staat van zijn uitdrukt, dus het waar zijn. Waarheid bestaat dus zodra iemand denkt dat het er is. Subjectief, maar het bestaat. De inhoud van waarheid daarentegen is een heel ander verhaal.

Verdere uitwerking van mijn stelling:
Dé universele waarheid is dus de zin waarin ik schreef dat er verder geen universele waarheid is. Dat bedoelde ik ook met het woordje 'deze'. De zinconstructie is dus wederkerend.
Dus: de universele waarheid is naar mijn mening deze, dat er op deze (in de zin omschreven) universele waarheid na, geen enkele universele waarheid bestaat.
Waar = echt = bij het juiste eind = gelijk hebben. Rood is rood, dat is een waarheid. En hoe maak je dat duidelijk aan een blinde? Klassieke muziek is muziek, anders dan pop (en misschien ook mooi), dat is waar. En hoe vertel je dat aan een dove?
Waarheid is een bevinding, en komt dus voort uit perceptie. Maar mijn geest, die alle data van de zintuigen in zich op neemt, is niet de jouwe. Subjectief dus.
Waarheid bestaat ook objectief, en dan wel in die zin, dat zij bestaat. De existentie ervan is objectief oftewel neutraal. De inhoud vind ik toch iets anders. Ik zeg dat de inhoud van waarheid subjectief is.
Bijvoorbeeld (misschien een dom voorbeeld): muziek is mooi. Welke muziek mooi is, ligt aan je smaak.

Er kan nog veel meer over gezegd worden :o , en ongetwijfeld valt op bovenstaande iets aan te merken of toe te voegen. Tot zo ver mijn idee over waarheid.

BerichtGeplaatst: 13-11-2008, 10:15:09 
Groentje
Groentje

Mm iedereen heeft het 'in' zich om te genezen met de handen hoor..Enkel wordt het bij vele niet goed ontwikkeld en laten ze het wegvagen, waardoor als je op latere leeftijd begint het moeilijker wordt. Dus hoe jonger je begint met genezen hoe meer talent je er voor hebt. Gloeiende handen kunnen dan wellicht teken zijn dat jij er ook talent mee hebt (dus gaat het je nog makkelijker af)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00