Lowbass schreef:
qua voeding is het voor mij denk ik anders.
Ik ben volledig tegen alle dierenleed maar ondanks dat eet ik wel vlees.
Het enige waar ik moeite mee heb is het eten van groente en fruit. Sinds ik alleen woon heb ik nog maar weinig groente en fruit gegeten. Ik weet dat het niet goed is en ik wil dat gaan veranderen. Het is off-topic maar kan iemand me helpen me meer groeten en fruit te laten eten? gewoon door aan te geven welke fruitsoorten goed zonder te veel poespas zijn. Of welke shakes of drankjes er zijn om dagelijks te nemen en die ook nog eens gezond zijn?
Ahaaa, dat zijn altijd leuke projecten.
Ten eerste: Zorg dat je bij iedere maaltijd in iedergeval een beetje groente hebt. Let wel! Aardappelen zijn geen groente!! Rijst is ook géén groente! Dat zijn zetmelen.
Ten tweede: haal de nonsense van "twee ons groente en twee stuks fruit" uit je hoofd. Niemand eet twee meloenen op een dag
maar twee lychés zou dan weer weinig zijn lijkt me zo
Eet wat goed voelt. En niet meer of minder dan dat.
Tips:
- Ga eens lekker naar de markt in jou dorp of stad. Je woont alleen? Dan hoef je lekker met niemand rekening te houden. Trek er de tijd voor uit en ga eens goed kijken wat voor dingen ze nu allemaal hebben liggen. Vergeet niet: groente is relatief zeer goedkoop als voedselbron en kan hele interessante aspecten toevoegen aan je gerecht.
- Koop als je op de markt bent in iedergeval iets waaarvan je zeker weet dat je het lekker vind en iets wat nieuw of wat minder bekend is voor je. Kijk dan op internet hoe je dat bgereid en maak er wat moois van.
- Haal groente voor in iedergeval drie dagen in huis. Zo heb je iets in de koelkast waarop je je maaltijd kan baseren. Veel mensen kijken eerst naar welk soort vlees ze willen gaan gebruiken en bedenken daaromheen hun maaltijd. Maar je kan ook eerst bedenken welke groente je wilt gebruiken en daar dan een stuk vlees bij zoeken.
Ik zal nog even een paar leuke receptensites voor je zoeken! Goed van je dat je er aan wil werken Robbie!
Groetje,
Een groenteliefhebber en tevens vleeseter
Dit is een hele leuke site voor het vinden van een ton basisgerechten. Beschrijf in de zoekbalk wat je gerect
in ieder geval moet bevatten en geef dan aan welke catagorie van gerechten je wilt.
de combi: Courgette - vegetarisch leid dus naar vegetarische gerechten met courgette erin verwerkt. (ik ben dol op courgette)
http://www.123recept.nl/Dit is ook een hele leuke site maar wel enorm uitgebreid. Als de recepten bij jou snel gaan duizelen zou ik deze even laten voor wat hij is. 300.000 gerechten
http://www.smulweb.nl/De
groentekalender is handig om te weten welke groente wanneer het goedkoopst en het lekkerst te krijgen is.
Succes!!