Heey,
Bedankt allebei voor jullie reacties.
Ben vrijdag begonnen samen met m'n ma en het gaat nog wel goed en ga het ook sowieso wel volhouden.
Ik neem sowieso elke dag een fruitshake met ananas, aardbeien, sinasappels, meloen en banaan.
Ik eet 6 kleine beetjes per dag eigenlijk nu.. zodat ik geen hongergevoel krijg en dus ook geen hele zak chips op ga eten.
Mijn dag bestaat nu zo ongeveer uit dit :
Ochtend: fruitshake + 1 cracker met smeerkaas of kaas
Tussen door: liga evergreen
Middag : of nog 2 crackers óf 2 bruine boterhammen met een cupa soupie
Tussendoor als ik nog wat trek krijg: of een cracker of nog een liga fruitkick of niks
avondeten : dat verschilt, maar niks vets in ieder geval meer, als het patatdag is neem ik ovenfrietjes een paar, verder eet ik helemaal geen vlees meer, dus neem nu van dat vegetarische gehakt enzo. en gewoon meer groentes. Vis heb ik nog nooit gelust dus dat word hem niet.
en savonds als k nog trek krijg, gewoon yoghurt of crackertje ofzo. en neem sowieso van die multi vitamine pillen elke dag en magnesium/zink etc. pillen.
en dan 2 x per week sowieso fitnissen, en elke dag wel een stukkie wandelen.
Ik doe het gewoon rustig aan en ik ben blij met elke kilo die eraf gaat.
Roken wilde ik ook mee stoppen ja..maar dat komt wel dit jaar nog, eerst nu ff een gezonde eet stijl.
@ rowena1982 :
Ik drink opzich wel voldoende, ik probeer sowieso 1.5 liter water per dag te drinken, en daarbij drink ik altijd nog thee.
Ik snap dat je nadat je kanker hebt gehad een hele andere kijk op het leven heb gekregen en dat je er niet tegen kan om te zien wat andere met hun lichaam doen maar dat is hun levenspad natuurlijk.
Ik kan dr ook absoluut niet tegen als ik zie wat sommige mensen allemaal in hun lichaam douwen.
heb genoeg mensen om me heen (niet mij vrienden, maar vrienden van vrienden) die drugs gebruiken en alles, en dan zit ik er ook wel is bij, en dan denk ik ook echt. oo my got wat doen jullie je lichaam aan
Maar ik kan dr niet elke keer iets van zeggen want het is hun keuze en hun levenspad.
Een vriend van mij die is ook hartstikke ongezond altijd aan het eten, na zijn avondeten douwt die zichzelf vol met patat en frikadellen met behoorlijk veel mayonaise en daarbij bier drinken, en dat iedere dag, tsja..en dan klagen dat die bang is dat die maagkanker krijgt en elke week maar naar de dokter rennen, ja dan irriteer ik me ook heel erg.
Ik wil ook gezond worden/blijven, want ik vind het ook gewoon belangrijk dat mijn lichaam de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt om goed te kunnen functioneren, Ik voel me nu al sowieso fitter, want ik wandel ook echt elke dag buiten, dat doe ik nu ook al zeker 2 maanden of langer en ik voel me meteen beter.
Het roken tsja, ik wil er echt zo graag mee stoppen maar ik denk niet dat ik én kan stoppen met roken én dan ook nog is geen chips en alles eten... ik ben natuurlijk écht erg chipsverslaafd.
snoep, koekjes, chocola, maak je mij niet blij mee , maar met chips wel. Maar goed het gaat me wel lukken hoor.
Ik at eerst elke dag een hele zak chips geloof ik, nu neem ik 1 of 2 x per week een paar chippies, gewoon zo'n klein zakje ofzo.
Maar thankss
@ moon pearl.
Ik heb nog nooit echt aan yoga gedaan, tenminste wél geprobeerd maar nooit echt volgehouden, ik wil het eigenlijk wel gaan doen maar ik doe nu voorlopig even fitnissen .. en kan erna altijd nog even kijken wat ik wil doen óf dat ik door blijf gaan met het fitnissen.
Ik wil mezelf ook gaan belonen, want als ik dalijk lekker ben afgevallen kan ik weer lekker nieuwe kleertjes gaan kopen xD
Maar als ik nu onder de 70 al kom, dan geef ik mezelfffff wel iets leuks
en als ik onder de 65 kom ook weer.. haha
Liefsss en thanks!