Om te beginnen Joy, heeft verliefdheid niets met liefde te maken. Het hoort in het rijtje alcohol, te veel eten, drugs gebruiken, ed.
Wat je zegt, ties, is denk ik gewoon iets wat we moeten leren. Leren dat het fysieke een manifestatie is van het nonfysieke. Het nonfysieke boven het fysieke stellen. Geen waarde hechten aan het fysieke. Ik denk er ook heel vaak bij na. Zonder iemand te willen beledigen± Ik vind hele dikke meisjes minder mooi. Maar dat komt omdat ik zo ben opgevoed. In andere landen vinden ze ´een mooi lijntje´ weer lelijk, omdat het geen rijkdom uitstraalt. Wat ik en jij mooi vinden ligt er helemaal aan dat onze cultuur zo is. Zo zijn we opgevoed. het is een mening, geen standaard. Het is subjectief, niet objectief. Het is geen waarheid, maar een mening.
Het LIJKT een waarheid, omdat IEDEREEN binnen onze cultuur bevestigd dat ´een mooi lijntje´ mooi is. Als ze jouw vanaf dag 1 hadden vertelt dat iemand die stinkt aantrekkelijk is, dan had jij een meisje of een jongen die lekker rook afgewezen!
Dat bewijst maar weer, hoe wij het fysieke zien is geen ultieme waarheid. Het is allemaal maar net hoe je er naar kijkt. We kijken allemaal door een bril die cultuur op opvoeding heet. Daarnaat wordt door de media het latje nogal hoog gelegd omdat daar vrijwel alleen te mooie mensen op tv zijn. En daar zit een partij make up op. Dan gaan de meisjes hier in NL ook allemaal rotzooi op hun gezicht smeren en dan vind ik ze niet mooi meer.
Zojuist ben ik in de supermarkt geweest. Sorry, maar ik wilde er bijna wat van zeggen tegen een meisje. Hartstikke mooi gezicht, helemaal dichtgeschilderd. Mensen zijn zo bang dat ze zich gaan beschilderen. Zo belangrijk is het fysieke (uiterlijk) inderdaad geworden! Zo is onze cultuur, en dat is jammer.
Ja dat is je vraag eigenlijk he. Ik vind het ook jammer. Ik vind het ook echt jammer als ik mensen van mijn leeftijd 100 keer pijn zie hebben omdat die leuke jongen of meid niet zo leuk blijkt te zijn. Echt verschrikkelijk stom dat een knappe jongen een LEUKE jongen wordt genoemd zonder daar ook maar 1 woord mee te praten. Leuk heeft geen klap met uiterlijk te maken. Veel mensen vinden uiterlijk echt veel belangrijker dan innerlijk. Verkering hebben met iemand die knap is, maar waar je wel steeds ruzie mee hebt. Voor mij echt ondenkbaar maar het gebeurt.
Het zou mooi zijn om energieen van iemand te lezen inderdaad. Maar ik ben er van overtuigd dat dit zo buiten het aardse leven zeker is. Zodra wij ons fysieke lichaam verlaten manifesteren we ons zoals we zijn en voelen anderen onmiddelijk hoe we zijn. Echt hemels lijktme dat!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook naar uiterlijk kijk. Sommige meisjes zijn gewoon erg mooi
Maar ik kan het inmiddels wel relativeren. Ik weet dat dat niet telt. Maar moet je jezelf eens na gaan hoe jij tegen een vreemde van een ander geslacht praat die knap is, en eentje die lelijk is. Je gedraagd je eigen anders!
Theo maassen zei het mooi toen hij zei dat hij prostitutie voor een mooie hoer zieliger vond dan voor een dikke lelijker hoer, terwijl die dikke hoer zieliger is omdat die minder klanten krijgt. Geweldig...
Ik kan er lang over praten, stop er maar eens mee om andere reacties af te wachten.