Stefke schreef:
hoi,
nee het ligt niet aan jouw formulering, ik snap je. We praten dan ook niet langs elkaar heen. Ik heb een andermoment meer tijd om op je bericht in te gaan. Wat ik nu wil zeggen is dat onze keuzes inderdaad worden beinvloed door onze culturele achtergrond. Voor sommige mensen die echt 'slapen'wordt de keuze niet alleen beinvloed maar bijna bepaald door wat hen geleerd is. Maar daarom is het juist zo belangrijk om BEWUST te leven, zodat je die culturele achtergrond kan laten voor wat het is en je eigen keuzes te maken, ongeacht je culturele achtergrond.
Later reageer ik misschien nog uitgebreider
Stef
Zit dicht bij mijn visie.
Op het moment wordt de grootste deel van de mensheid beinvloed door verschillende mediums. Dit kan zijn de media, de culturele achtergrond en je eigen gedachtengang of morele ideeen. Het is als mens zijnde knap lastig om in deze tijdsperiode voor jezelf te denken. Een voorbeeld hiervan is het gelach wat je tijdens comedy shows hoort. " Hey verrek, vind ik dit wel eens grappig" Dit is een vraag die je jezelf moet stellen. Je onderbewuste, is een volgens vele een tegenpool van jezelf. Wat jij bewust niet wil, dat wil je subconcious maar al te graag. De kern van alle magie stromen is het bedwingen van je subconconcious om datgene wat jij bewust wilt, ook gebeurd. Dit tegen een aantal universele regels. Het moet natuurlijk ook een bepaalde mate van logica hebben. Je kunt niet vliegen, zonder dat je weet hoe je moet vliegen.
Vrije will, is voor mij belangrijk. Ik ben typisch een post hedonist, tegen alle morele kwesties en regels in. Ik bepaal zelf wat ik wil en wat ik niet wil. Ik weet mijn will dusdanig om te vormen dat het gelijk is aan mijn eigen concious. Er is een balans opgetreden zodat ik mijn energie als een speer naar mijn doel weet te vormen.
Vrije will is iets wat bijna onmogelijk is, leef op het moment, denk voor jezelf.
Een mens hoeft niet perse een kudde dier te zijn. Ik weet dat het volgens sociologische studies niet zo is. (en ik ben van oorsprong een kluizenaar..) Ik ben afhankelijk van andere mensen omdat ik dingen van hun nodig ben. Eten, kleding en huisvesting. Maar als je het primair bekijkt, zou je in wezen zelf kunnen leren jagen en eten verbouwen.
Dit heb ik effe snel getyped, ik kom hier later nog op terug.