Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 11:00:16

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Pendel Activeren
BerichtGeplaatst: 16-02-2008, 17:08:27 
Kabouter
Kabouter

Hallo,

Ik ben momenteel een boek aan het lezen, en daar staat in dat je eerst je pendel moet activeren met kristallen enzo om te beginnen..

Klopt dat, of is dat niet persee nodig ? Want ik ben al wel een tijdje bezig met pendelen, en heb nooit wat gelezen of ik het eerst moet activeren
Groetjes :wave:

Berichtenonderwerp: Re: Pendel Activeren
BerichtGeplaatst: 23-02-2008, 23:36:19 
Groentje
Groentje

Ik heb ook nooit mn pendel geactiveerd oid.. heb hem al wel een paar keer met succes gebruikt iets terug te vinden :)

BerichtGeplaatst: 17-09-2008, 16:46:16 
Groentje
Groentje

hoi,
naar mijn iedee hoef je een pendel ook niet te activeren met kristallen.
er zijn mensen die denken/vinden dat een pendel "beter" wekt als hij op zo'n manier geactiveert is. maar naar mijn iedee maakt dat niet zo veel uit. ik heb het in ieder geval niet gedaan. wel heb ik het iedee dat een pendel beter werkt als je een kristallen pendel hebt, en je die eigen gemaakt hebt ( hem vaak bij je gedragen hebt of vast gehouden hebt als je emotioneel was.) maar dit is ook alleen maar een iedee van mij hoor :lol: . je moet gewoon doen wat volgens jou het beste werkt. :wink:

succes ! :D

BerichtGeplaatst: 17-09-2008, 17:46:51 
Kabouter
Kabouter

Voorbereiding op het werken met de pendel
In principe kan iedereen pendelen en is een opleiding niet echt noodzakelijk doch enige oefening of ervaring zijn wel gewenst om de door de pendel gegeven informatie te kunnen interpreteren. De materie werkt immers heel subtiel en de pendel een gevoelig meetinstrument. Ervaring kan je alleen maar opdoen door veel met de pendel te werken en door eerst en vooral de verschillende pendels te leren kennen, ten tweede door je persoonlijke pendelcode vast te stellen en ten derde door verschillende materialen en hun verschillende stralingen aan te leren voelen. Door op een juiste wijze regelmatig te oefenen en de pendeluitslagen zorgvuldig met elkaar te vergelijken, bouw je vanzelf voldoende ervaring op.

Persoonlijke voorbereiding
Allereerst is het van groot belang dat je je instelt op het werken met de pendel. Dit heeft alleen betrekking op de praktische kanten, maar ook op je omgeving, o de materie waarmee je wilt werken, op stoorzenders enz. Kortom, alles wat op dat moment van belang kan zijn, speelt een rol in de persoonlijke voorbereiding. Maak de situatie dan ook zo ontvankelijk en werkbaar mogelijk. Dit kan bijvoorbeeld betekenen dat, als jezelf gemakkelijk beïnvloed wordt door je omgeving, het heel nuttig kan zijn om een speciale ruimte in te richten voor het werken met de pendel. Bij de voorbereidingen horen ook het geestelijk instellen op de pendel, het leren hanteren van de pendel, het vaststellen van de persoonlijke pendelcode en contact maken met personen waarmee gewerkt wordt. Hoe meer geestelijke en fysieke stoorzenders zijn uitgesloten, des te betrouwbaarder is het resultaat.

Geestelijke voorbereiding
- Maak contact met je onderbewuste door je te concentreren op je eigen "ik". Sluit je ogen en adem ongeveer één minuut rustig in en uit. Als je na deze tijd nog geen regelmatige ademhaling hebt, houd deze positie dan nog een minuut vol. Het contact is gelegd, wanneer je een warmte door je heen voelt stromen.
Maak je geest leeg van alle gedachten die niet met het werken met de pendel te maken hebben; zo ben je het meest ontvankelijk.
- Stel je open: zowel voor allerlei mogelijke vragen, als voor de zeer uiteenlopende - en soms zeer verrassende - informatie die je via de pendel te weten kunt komen
- Neem een neutrale houding aan ten opzichte van mogelijke uitkomsten en probeer hierbij niet krampachtig te zijn. Je bent je volledig bewust van het idee dat je slechts een tussenpersoon bent tussen de stralingen en energieën om ons heen en de pendel in je hand.
- Wees bereid om zo neutraal en ontvankelijk te zijn, dat je in staat bent jezelf o iedere kosmische of menselijke golflengte in te stellen. Behalve met je onderbewuste, moet je ook contact maken met de materialen of personen waar je mee wilt werken. Dit vereist weliswaar enige oefening, maar het is een onontbeerlijke voorwaarde!
- Wees heel eerlijk tegenover jezelf, en laat je niet leiden door allerlei dwingende beweegredenen van jezelf of anderen om per sé een resultaat te verkrijgen. Het kan zelfs gebeuren dat de pendel geen of onvoldoende antwoord geeft als het moment of de omstandigheden (nog) niet rijp zijn !
- Geef niet te snel op, er kunnen allerlei storende factoren meespelen, waar je eerst naar op zoek moet gaan om deze uit te kunnen sluiten. Bv. de houding waarin je werkt is niet correct, of je wordt teveel afgeleid door voorwerpen en/of invloeden in je directe omgeving, misschien heb je de vraag niet correct gesteld enz. Sluit deze stoorzenders zoveel mogelijk uit en probeer opnieuw

Hoop dat dit wat verduidelijking brengt.
Voor de rest, zoals andere al aangaven, vertrouw op jezelf ;)

BerichtGeplaatst: 03-10-2008, 15:11:02 
Groentje
Groentje

Ik heb inderdaad ook nog nooit gehoord over een pendel activeren.
Een pendel is een voorwerp waarmee je met je onderbewustzijn werkt.
Voor ons is een pendel zoals een hamer voor een timmerman.

Een timmerman hoeft toch ook niet zijn hamer te activeren?

Groetjes :wink:

BerichtGeplaatst: 12-11-2008, 16:02:46 
Groentje
Groentje

Je kunt je pendel "inwijden". Dit word meestal gedaan door hem door alle elementen heen te halen.
Dus de vlam van een kaars voor vuur.
Wat aarde voor aarde.
Water voor water.
En gewoon de lucht voor lucht.
Daarnaast kun je, nadat je hem gewijd hebt, je pendel in je hand nemen, en even mediteren.
Jezelf beloven dat dat ding altijd de waarheid "spreekt"...
Vaak worden die dingen wel aangeraden, net zoals aangeraden word een metalen of kristallen pendel te gebruiken. En iets wat je vaak bij je draagt.

BerichtGeplaatst: 26-04-2009, 20:12:03 
Groentje
Groentje

ik heb er ook nooit van gehoort maar je kunt je pendel en tarotkaarten opladen met je energie bv je legt je pendel onder jou kussen

BerichtGeplaatst: 20-11-2009, 16:24:05 
Groentje
Groentje

Ik hoor dit voor het eerst eigenlijk, want ik heb mijn pendel nooit ingewijd en ik gebruik hem gewoon..
Misschien is dat je eigen keuze?
want mij lijkt het niet echt nodig. (:

xx

... but you don't understand."

BerichtGeplaatst: 23-06-2010, 22:20:40 
Gids
Gids

Ik ben van mijn gevoel uitgegaan en heb een pendel geïmproviseert van een gewichtje met een draad eraan. Nooit echt ingewijd.
Ik controleer het vaak wel even als ik een antwoord krijg, maar 9 van de 10 keer ben ik toch wel zeker.
Via het pendelen houd ik o.a. goed contact met mijn gids ;).

BerichtGeplaatst: 24-06-2010, 18:50:13 
Reus
Reus

wat is pendelen precies??

dat heb ik nooit geweten..

en hoe kun je het beste een pendel maken??

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00