Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 10:44:27

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot -- leggingen door Sado
BerichtGeplaatst: 25-11-2007, 10:47:16 
Reus
Reus

Sado schreef:

Voor jou:
http://sadocles.nl/legging33.JPG

Ik heb voor jou een ander legpatroon gebruikt, een nieuwe, die ik even wil uitproberen! Ik hoop dat je het niet erg vind even het proefkonijntje te zijn. Ik ben nog niet zo goed met dit patroon, maar ik merk wel een lijn op. Er ligt een vrij duidelijk verhaal, maar de vraag is of ik het wel helemaal helder kan uitleggen.

wat grappig om mijn legging te zien, het zijn kaarten die ikzelf ook vaak voor mezelf trek, vooral macht en je zit dus aardig in de richting! Ik heb de legging even een tijdje naast me neer moeten leggen om erover te denken. (en ook omdat ik een nogal hectische week achter de rug had)

Citeer:
Ik begin even in het midden, de twee kaarten die naar elkaar toe liggen. Dit zijn twee impulsen die elkaar op een bepaalde manier versterken of juist met elkaar botsen. Zwaarden Prins en Vier van Schijven, 'macht'. Deze kaarten geven mij het vermoeden dat je niet graag je geheimen prijsgeeft. Sterker nog, je verbergt je het liefst achter bepaalde ideeen en opvatting om de kern maar te verbergen. Je bent een beetje rebels, zet je snel af. Je bouwt jezelf ook snel in, en trekt terug als het te moeilijk wordt. Jouw innerlijke vesting is onneembaar, wellicht ook voor jezelf. Je komt er in ieder geval moeilijk uit. Je wilt vooral zelfstandig zijn, niet afhankelijk van een ander.

je raakt hier wel de plek in de roos. Ik ben inderdaad rebels en heb de neiging tot afzetten, echter wel op mijn liefdevolle creatieve manier.
Een soort klein kindje wat stiekem toch het snoepje pikt gevoel.
Dat terugtrekken ken ik, t heeft me trouwens nog wel geholpen deze week, omdat t even niet zo goed gaat tussen mijn vriend en mij en ik wederom wilde weglopen. maar ik ben gebleven voor de verandering.

Citeer:

De bovenste helft van de duiding gaat over het verleden, wat tot de botsing van de impulsen heeft geleid. De linkerkaart is de Keizerin. Indirect is jouw eigen rijkheid het probleem van je drang op jezelf te willen zijn. De Keizerin is een sterk creatieve kaart, een van talloze ideeen. De nadruk ligt hier op ideeen; je hebt creatief potentieel, maar het wordt allemaal nog niet volledig tot uitdrukking gebracht. Je staat ook heel dicht bij de aarde. Je kunt genieten van simpele, natuurlijke dingen. De Keizerin is een beetje de 'moeder natuur' kaart. Ik vermoed ook dat je vrij beschermd bent opgevoed. Dit kan bijdragen aan de vesting die je hebt opgebouwd.

ik berust inderdaad in creativiteit. Ik studeer ook een creatief vak, maar de explosie van wat in mij zit, soms voel ik het al borrelen, is nog niet echt gekomen, met name door de enorme concurrentiedruk die er bij mij aan de studie heerst.

Ik ben inderdaad een levensgenieter van kleine dingen. Ik kan echt uren genieten van een lieveheerstbeestje of een boom. Of de lachrimpels van iemand die lacht. heerlijk!
Ik ben echter niet heel beschermd opgevoed. Wel in een gelukkige kleine omgeving, maar ondertussen ook wel in de stad met alle oordelen voor(oor)delen en narigheid die je als puber opgroeiend in een drukke stad voor je kiezen lkrijgt

Citeer:
De Schijven Koningin rechts bovenin geeft eenzelfde thema aan. Wederom wordt het thema van zelfstandigheid aangehaald. Je hebt misschien het idee dat je in het verleden niet veel hebt bereikt, of dat je net een nare periode afsluit (de woestijn op kaart, een zekere vruchteloosheid). Je hebt vertrouwen in het lot, en grijpt zelden actief in om je leven te sturen. Je betreedt de paden die voor je worden uitgelegt. Wederom het dicht bij de aarde staan (de woestijn, de bol aarde, de steenbok). Volgens mij ben jij koppig, eigenwijs, standvastig en niet bereidt terrein weg te geven. Je kunt best gemeen zijn, en je territorium verdedigen. Je vergeet dingen niet snel, die mensen je hebben aangedaan.

ik heb net een nare periode afgesloten, maar echt naar was hij niet.Ja het was een woestijn, maar wel een leerzame.
Ik heb vertrouwen in het lot, en berust daar ook in. Maar ik heb ook een eigen wil die duidelijk zegt wat goed voor me is, en als iets dat niet is dan doe ik het ook gewoon écht niet. dus ja ik ben koppig, eigenwijs, standvastig. Maar ik ben wel bereid terrein weg te geven, als een andere optie me meer wijsheid lijkt en het goed voelt. Maar niet als ik weet wat mijn doel is en ik een duidelijk gevoel heb hoe ik dat moet bereiken.
Ik vergeet heel snel wat mensen me hebben aangedaan, ik vergeet alleen niet als het heel oneerlijk was. dus ook hier zat je op het rechte pad!
leuk om te zien

Citeer:
Een inzicht dat jij moet verkrijgen ligt op de bovenste positie... Acht van Zwaarden, inmenging. Constant terugtrekken is niet goed. Conflicten of ruzies ontlopen werkt niet. Je moet jezelf niet vastbinden, je moet juist jezelf losmaken.

busy with it :D

Citeer:

Als je faalt om je spreekwoordelijke les te leren, wacht er Tien van Zwaarden op je, 'ondergang'. Duidelijke kaart!

Ik zou mijzelf nooit meer het dal in jagen, tenzij dit nodig is (dus het gebeurt vast nog honderd keer in dit leven) heerlijk!

Citeer:
De toekomst ligt in de onderste kaarten. De kaart het dichtste bij het midden, die draait om wat je te doen staat, is de Hogepriester. Deze moedigt je aan om opgedane kennis over het spirituele om te zetten in praktische alledaagse kennis. Hij geeft aan dat je best eigenwijs mag zijn, en zeker mag zijn van je zaak. Dat is de hogepriester zelf ook. Maak echter wel de stap om het spirituele uit haar zweverigheid weg te halen en er naar te gaan leven. Ga op zoek naar wat écht zinnig voor je is, en voer dat uit. Wees realistisch en consequent. Breng structuur aan in je leven, als dat nog ontbreekt.

de hoogpriesteres trek ik dus echt al twee jaar consequent. maar ik ben haar lesje aan het leren!

Citeer:
De verrasing die je dan wacht is dat je je weer 'nieuw' voelt. Als je opnieuw zoekt naar betekenis van je huidige doen en laten, dan voel je je weer als een Dwaas, de figuur op de kaart. Hij is eigenwijs en naief. Kennelijk proberen de kaarten aan te geven dat jouw eigen willetje een heel gunstig iets is, en dat moet je proberen te volgen. Echter, je moet durven om te staan voor wie je bent. Houd wie je bent niet langer vast in de innerlijke vesting, maar laat het los. Breek je muren af. Trek je minder van anderen aan en doe wat jij nodigt vindt.

Die vesting heb je wel anders geïnterpreteerd dan hij bij mij aan de orde is. Ik ben heel lang een binnenvetter, totdat het eruit komt en dan explodeert het. Naar anderen toe en naar mezelf toe.
Maar hij is al aan het afbreken.

Citeer:
Het resultaat, de onderste kaart, Zes van Staven, 'overwinning'. Deze laat ik voor zich spreken, echter, ik merk op dat de Zes van Staven vooral draait om overwinning van anderen!

daar kan ik wel iets mee, ik laat me te vaak nog neerslaan.

kus
Nynke

BerichtGeplaatst: 26-11-2007, 23:11:23 
Dwerg
Dwerg

Indira schreef:
Hey Sado,

Het lijkt mij erg leuk als je voor mij ook een legging wilt doen.
Gewoon in het algemeenheid, heb niet echt een specifieke vraag.

Je mag het hier in het topic neerzetten.

gr Indira

Legging voor jou:
http://www.sadocles.nl/legging34.JPG

Ik begin met de middelste op elkaar geplaatste kaarten. De onderste kaart staat voor een probleem waar je mee te maken hebt, en de kaart die er op ligt geeft advies over dit probleem, of licht bepaalde situaties toe. Allereerst ligt er onderop Evenwicht. Deze kaart kun je heel letterlijk nemen, en dan geeft ze het ontbreken van balans en stabiliteit aan. Misschien heb je het idee dat je onrecht is aangedaan, en je wilt rechtvaardigheid. Je bent misschien bang voor ongunstig uitspelen van het opgebouwde karma. Het kan veel kanten op. De kaart die er op ligt, de Zes van Zwaarden, 'wetenschap', geeft aan dat je moet proberen de kracht van je geest in te zetten om het probleem te overwinnen. Je moet van een afstand de situatie objectief bekijken. Evenwicht draait uiteindelijk om objectiviteit; het eerlijk berechten van een situatie. De enige manier om de balans te herstellen is door eerlijk naar jezelf en je situatie te kijken. Je moet hierbij de logica inzetten, en de situatie eerlijk confronteren. Pas op dat je niet te emotioneel bent, want dit beinvloedt te mate waarin je het probleem kunt oplossen.

De aanleiding van het probleem ligt links, in het verleden, de Drie van Zwaarden, 'smart'. Dit is de kaart van hartzeer. Deze kun je op een heleboel manieren bekijken. Je kunt het bijvoorbeel zien als onbeantwoorde liefde, of als een nare aanvaring met iemand die je dierbaar is. In ieder geval is, of eerder was, er sprake van pijn in het hart. De relatie met de kaarten in het midden wordt duidelijk als gekeken wordt naar de astrologische significantie van Zwaarden Drie; Saturnus in Weegschaal. Er is een sprake van stagnatie van balans/harmonie. Einde van de balans dus. Er is een periode van balans ten einde gekomen, een balans die heel essentieel voor je is geweest. Je hebt nu moeite hiermee om te gaan.

In het bewustzijn, de bovenste kaart, ligt de Duivel. De verstoring van de balans komt waarschijnlijk doordat je toe hebt gegeven aan bepaalde verleidingen. Ik denk dat de Duivel hier vooral op negatieve manier moet worden bekeken, maar dit is natuurlijk enkel mijn interpretatie. De afbraak van structuur die meekomt met de Duivel is denkt ik een mokerslag voor iemand die gewend is aan harmonie. De Duivel is een hele verleidelijke, afbrekende, decadente kaart. Hij staat voor chaos. Ik denk dat je weet dat er een duivels principe aan het werk is, maar je bent je denk ik niet volledig bewust van de implicaties voor het onderbewustzijn. Dit is waarschijnlijk waarom er een Zes van Zwaarden ligt, om aan te geven, dat je moet logisch moet bedenken wat er nu precies waar fout is gegaan.

Onderin ligt de Twee van Schijven, 'verandering'. Deze kaart draait om het onderbewuste. Dit is denk ik gekoppeld aan het thema van stagnatie; van een periode van harmonie naar een periode van chaos.

De toekomst, de kaart rechts, brengt de Zwaarden Prins. Deze geeft aan dat je je beweegt naar een impulsieve, rationele natuur. Of wellicht komt er iemand in jouw leven die deze eigenschappen bezit. Als je zelf een emotioneel persoon bent, moet je op je hoede zijn voor deze persoon! De Zwaarden Prins is heel erg welbesproken en rationeel, hij doorziet situaties heel helder, maar neigt door zijn dispositie toch heel snel naar cynisme. Als je zelf deze kant op gaat, probeer dan te onthouden dat je niet toegeeft aan een té cynisch wereldbeeld, dit zou alleen maar betekenen dat je in de hand speelt van de Duivel. Ontwikkel je ratio, maar laat je er niet door overheersen.

Hoe jij jezelf ziet, de kaart rechts onderin, Fortuin. Je hebt het idee dat het vooral het lot is dat macht heeft over jouw leven. Je voelt je misschien nogal machteloos, en bent vooral een passief persoon. Je wacht dingen af, kijkt hoe ze uitspelen. Je hoopt op een goede afloop.

Hoe anderen jou zien, Schijven Prins. Anderen zien jou als betrouwbaar en stabiel. Ze zien je als persoon die dicht bij de aarde staat, iemand die simpel is, en praktisch. Misschien vinden ze je een tikje naief.

Waar je bang voor bent of waar je op hoopt. De Bekers Koningin. Ik vraag me af wat dit precies betekekent. Dit kan er op duiden dat je hoopt dat je de dieptes van de menselijke psyche kunt doorgronden. Misschien krijg je wel een bepaalde fascinatie voor psychologie, om beter te kunnen begrijpen, wat mensen bezighoudt. Misschien ben je juist bang voor deze dieptes. In ieder geval is de Bekers Koningin een buitengewoon emotioneel persoon. Dit kan gunstig zijn, maar vaak ook heel erg gevaarlijk. Mensen die niet met emotionele dieptes kunnen omgaan, verdrinken heel snel.

De uitkomst van de situatie, de Zegewagen. Dit lijkt gunstig, maar het heeft haken en ogen. Naar buiten toe zul je proberen de facade omhoog te houden dat alles ok is, terwijl je van binnen wordt verscheurd. Niet voor niets is het sterrenbeeld geassosiceerd met de Zegewagen de Kreeft. Kreeften zijn vaak heel eigenzinnig en eigenwijs, maar deze eigenschappen komen voort juist uit het feit dat ze innerlijk nooit op één lijn zitten met zichzelf.

Ik laat het hier even bij, vertel me wat je denkt.

BerichtGeplaatst: 27-11-2007, 08:09:19 
Elf
Elf

Als je wilt mag je het bij mij ook weleens proberen.
Een vraag heb ik niet.

Littleme

BerichtGeplaatst: 27-11-2007, 13:35:03 
Groentje
Groentje

Hi Sado..!

Je hebt het er maar druk mee..

Maar ik zou ook graag willen weten wat je over mij kan vertellen,
In algemene zin..

Hoop dat je er de tijd voor hebt..? :D

Groetjes

BerichtGeplaatst: 17-12-2007, 23:12:50 
Kabouter
Kabouter

hey sado zou je voor mij ook een legging in het algemeen kunnen doen?
je mag het hier op het forum plaatsen

BerichtGeplaatst: 17-12-2007, 23:18:06 
Dwerg
Dwerg

Ik zie dat ik nog wat oude 'requests' niet heb vervuld.

Aangezien ik over een paar dagen twee weken weg ben, heb ik niet de tijd om alle requests te vervullen. Midden januari is de praktijk weer open, en dan ga ik weer verder.

BerichtGeplaatst: 18-12-2007, 15:25:14 
Kabouter
Kabouter

Hé Sado,

Zou je voor mij ook een legging willen doen als je terug bent van vakantie?
Mijn vraag is:
Welke studie past het beste bij mij?

Groetjes Clariz

BerichtGeplaatst: 02-01-2008, 18:20:16 
Dwerg
Dwerg

Vanwege de hoeveelheid verzoeken tot gratis leggingen die ik inmiddels dagelijks krijg (niet beperkt tot deze site, wat de kern van het probleem is) heb besloten om 'pro' te gaan, dat wil zeggen, vanaf nu vraag ik een vergoeding voor het leggen van Tarot.

Ik zal de geposte verzoeken nog behandelen maar daarna zal ik geen gratis leggingen meer doen.

Ik wil tevens alle mensen die ik tot nu toe heb geduid bedanken voor hun openheid; ik heb in de afgelopen 2 jaar dat ik leg al veel opgestoken door voor mensen als jullie te leggen. :wink:

edit Jedia: vanwege forumregels bericht aangepast.

BerichtGeplaatst: 10-01-2008, 17:24:40 
Power Moderator
Power Moderator

Dag lieve mensen!

Even een update voor de mensen die alsnog geinteresseerd zijn in een legging door Sado.. Hij heeft inmiddels een eigen site! De link:

http://www.thothtarot.nl

Er zit tevens een forum op, wat nog helemaal moet opstarten, maar met jullie hulp zou dat moeten lukken, toch? :wink:

Neem een kijkje, zou ik zeggen, verdere informatie staat er allemaal op! :)

Liefs,
Julia

BerichtGeplaatst: 11-01-2008, 22:23:20 
Dwerg
Dwerg

Juul is me al voor geweest, maar ik bevestig nog maar even. Ik ben zoveel mogelijk materiaal op die site aan het zetten, dus voor ieder die graag het fijne van Tarot wilt weten of het wilt leren zou het een feest moeten zijn om er te komen.

Genoeg reclamepraat. :P

BerichtGeplaatst: 17-01-2008, 18:48:41 
Groentje
Groentje

hoi sado
ik zou ook graag willen hoor
als je meer info nodig hebt hoor ik het graag
groeten romy

BerichtGeplaatst: 17-01-2008, 19:07:19 
Dwerg
Dwerg

noah schreef:
hoi sado
ik zou ook graag willen hoor
als je meer info nodig hebt hoor ik het graag
groeten romy

Helaas, ik leg niet meer. Niet gratis, in ieder geval. ;)
Vraag een legging aan bij Etty, die doet het ook. Haar draadje staat ook in dit forum!

BerichtGeplaatst: 23-01-2008, 23:08:03 
Reus
Reus

Hé Sadosoof, ik zie dat je eindelijk wat esthetisch hebt toegevoegd. Leuke avatar joh :P .

Groetjes,
Vyumae

BerichtGeplaatst: 06-03-2008, 01:34:36 
Dwerg
Dwerg

Voor iedereen die interesse heeft:

Omdat ik tussen nu en 24 maart niet bijzonder veel te doen heb, geef ik tot deze tijd hier mensen weer de mogelijkheid om een gratis Tarot legging van mij te ontvangen. Alle vragen zijn welkom, twijfel niet om te posten!

BerichtGeplaatst: 07-03-2008, 06:15:53 
Groentje
Groentje

Sado schreef:
Voor iedereen die interesse heeft:

Omdat ik tussen nu en 24 maart niet bijzonder veel te doen heb, geef ik tot deze tijd hier mensen weer de mogelijkheid om een gratis Tarot legging van mij te ontvangen. Alle vragen zijn welkom, twijfel niet om te posten!

Voor mij mag je der altijd eentje doen Sado , gewoon zonder een bepaalde vraag .

Groetjes Marc

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00