Supika schreef:
Misschien kan je best eens een diëtist raadplegen?
Die weten het beste wat je kan doen.
En dáár hebben we een puntje waar ik het niet helemaal mee eens bent.
Ik heb zelf bij 3 dietistes gezeten. En ik ben alleen maar aangekomen.
(En dat terwijl ik absoluut geen snoep/fastfood liefhebber!)
Bij 2 van de 3 kreeg ik alleen maar random papieren mee bij wijze van spreke hoeveel calorieën een gemiddelde vrouw/man binnen moest krijgen en 'wat gezond eten is' , de schaal van 5 en noem het maar op. Je kan het zo gek niet bedenken.
Bij 1 ervan die wél een dieet voorschreef, vond dat ik alleen maar sla met dressing moest gaan eten. En van die Vifit-zooi moest drinken.
Daar moest ik van haar ZO ontzettend veel van binnen krijgen. Dat ik er gewoon mee gestopt ben.
Ik zei ook tegen haar dat ik normaal niet zo veel eet en dat het op school helemaal moeilijk gaat. Dat mens maakte er een probleem van , je wilt het niet weten.
De huidige diëtiste gaf mij vorige keer de volle laag. Terwijl ik ervoor haar had verteld dat een dokter mij gezegd had dat mijn vertering niet in orde is. En dat begreep ze dan wel. Afgelopen keer kwam er een stagair bij en ik kreeg allerlei commentaar te horen van : En iedereen ziet ook wel dat je dik word , dit en dat.
En dat terwijl ze zelf 2 kilo lichter is dan mij. Onzinnig dus.
Hun weten echt niet hoe je lichaam precies in elkaar zit. Dus dat moet je inderdaad zelf uit gaan vinden. En altijd doen wat je KUNT doen (qua bewegen) als is het maar een half uurtje wandelen of weet ik het.
Tegenwoordig heb je trouwens ook dat Geocaching! Heel leuk om te doen.
Een sportschool vind ik minder succesvol omdat daar het doel echt afvallen is. En iedereen kijtk je nog vaak aan van "Goh jij hebt het wel nodig". En dat soort gedachtes maakt niemand vrolijk uiteraard.