Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 25-11-2024, 06:09:58

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Geesten of magnetisme?
BerichtGeplaatst: 17-11-2006, 16:46:19 
Feniks
Feniks

ik kwam laatst een artikel in een krant tegen waar ik lid van ben en daar stond een artikel over spoken en geesten in. ik vond het wel intressant om te lezen, vind dit soort dingen uberhaubt heel intressant, dus ik las het even door. en toch blijf ik het vaag vinden, weet eigenlijk niet wat ik ervan moet denken... natuurkundige logica :P maarja, hier het artikel..

Spookfoto's maak je gewoon zelf

Geestverhalen - Sommige mensen blijven in spoken geloven. In de afgelopen weken haalden geesten en behekste huizen het nieuws in Engeland en Noorwegen. Maar nu proberen steeds meer wetenschappers te bewijzen dat geesten onmogelijk kunnen bestaan.

Misschien was ze iets te veel in de Halloween-stemming. Maar een Duitse toeriste beweerde laatst dat ze een vrouw in oude klederdracht door het oude hotel Villa Friedheim in Noorwegen zag dwalen. Alle personeelsleden in het hotel droegen spijkerbroeken en T-shirts. Daarom geloven sommige mensen nu dat de toeriste een geestverschijning van de overleden eigenares van het hotel heeft gezien. In de afgelopen jaren hebben veel bezoekers van Villa Friedheim geklaagd over de geestverschijningen van een oud vrouwtje dat door muren heen kan lopen. Ook in Engeland lijkt het volop te spoken. Vorige week werd de autoweg M6 uitgeroepen tot de spookachtigste plek van het land. Er bestaan veel foto's van de weg, waarop vreemde gedaantes en lichtbolletjes te zien zijn.

Spokenscriptie
Door al die verhalen zou je bijna geloven dat er op sommige plaatsen echt onnatuurlijke 'krachten' zijn. Maar steeds meer wetenschappers doen hun best om te bewijzen dat spoken niet kunnen bestaan. De Amerikaanse natuurkundige Costas Efthimiou heeft bijvoorbeeld een scritie over geesten geschreven. Hij stelt vast dat spookachtige gedaantes volgens de wetten van de zwaartekracht onmogelijk door muren heen kunnen lopen. 'Om te lopen moet een geest zich kunnen afzetten op de vloer', schrijft hij. 'Maar om door een muur heen te wandelen, moet zijn lichaam juist dwars door beton of steen heen gaan. Als een geest door een muur heen gaat, zou hij dus ook door de vloer zinken.'

Nekharen
Als je nekharen plotseling recht overeind gaan staan, betekent dat ook niet meteen dat er een geest in de buurt is. Engelse wetenschappers hebben aangetoond dat mensen vaak een mysterieus gevoel krijgen op plekken waar het magnetisch veld van de aarde iets sterker is. Dat is een natuurlijk verschijnsel. Maar met instrumenten in hun laboratorium kunnen wetenschappers dat magnetische effect nabootsen. En toen ze proefpersonen in de buurt van zo'n kunstmatig magnetisch veld lieten plaatsnemen, hadden die bijna allemaal het idee dat er iets 'spookachtigs' gebeurde.

Nepspook
Maar hoe zit het dan met spookfoto's op internet? Sommige mensen zetten foto's op hun site met wazige omtrekken van spookachtige gezichten. Maar zulke foto's kun je heel gemakkelijk zelf maken door met een kartonnen figuurtje voor de lens van een camera te wapperen en dan een foto zonder flits te maken...

Bron: Kidsweek (artikel door Dennis Rijnvis)

Berichtenonderwerp: Re: Geesten of magnetisme?
BerichtGeplaatst: 17-11-2006, 22:35:36 
Dwerg
Dwerg

Hmmz vind het wel grappig;), ik blijf er nog wel in geloven mits het tegendeel wetenschappelijk is bewezen :P

BerichtGeplaatst: 18-11-2006, 03:47:18 
Dwerg
Dwerg

leuk om er zo nuchter bij te blijven. Voor mij toch iets te veel meegemaakt om er niet meer in te geloven.. maar beter dat mensen er toch op die manier naar blijven kijken!

BerichtGeplaatst: 21-11-2006, 12:57:09 
Feniks
Feniks

vind ik ook hoor barbara, ik heb het net zo. maar idd, mensen die er snel bang van worden of het allemaal onzin vinden kunnen er een logische verklaring voor hebben nu :)

ookal ben ik het er echt niet mee eens.. ik zeg altijd: ga op je gevoel af, luister ernaar. zo voel je je het beste en straal je geluk en blijdschap uit.
ik blijf bij deze theorie. ik laat me niet van mijn baan leiden door een stom krantenartikel..

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00