Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-11-2024, 22:14:50

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Vuurwerk
BerichtGeplaatst: 29-12-2005, 15:45:01 
Groentje
Groentje

Het is bijna Oudjaar en ik zie er als vanouds weer als een berg tegenop vanwege mijn gehoor. Ik kan totaal niet tegen de harde knallen van het vuurwerk en kom dan rond deze dagen ook bijna niet meer buiten. Ik heb al weet ik hoeveel manieren geprobeerd om me van het geluid af te sluiten maar het lukt niet. Het levert onwijs veel stress op en ik kan dan ook niet genieten van de jaarwisseling. Ik heb wel speciale oordoppen die het 'scherpe' van de knallen weghaalt maar ik wordt er niet rustiger van. Zijn er meer mensen met dit probleem en hoe gaan jullie hiermee om?

Heeft iemand misschien 1 hele goede tip hoe ik deze dagen op een rustige manier door kan brengen??

Please help me!!!

Love Meilani

Berichtenonderwerp: Re: Vuurwerk
BerichtGeplaatst: 31-12-2005, 13:57:14 
Nimf
Nimf

pff een betere tip als oordopjes zodat je helemaal niks hoort kan ik je niet geven.

Denk dat niemand hier iets op weet sterkte dan maar :!:

BerichtGeplaatst: 31-12-2005, 14:06:45 
Admin
Admin

Ik weet het eerlijk gezegd niet.
Ben zelf ook ontzettend bang voor vuurwerk, vind het gewoon heel eng dat geknal.
(Bij mij heeft het dus niets met m'n gehoor te maken.)
Ik woon midden in het centrum van de stad en de hele maand december waren ze al bezig met vuurwerk afsteken en iedere keer schrok ik er weer van. Ik kan nooit zo goed slapen dus wat dat betreft was ik ook al niet blij met dat vuurwerk gedoe. Vanacht was ik super blij met de sneeuw en de gladheid aangezien dat betekende dat het heerlijk stil was bij mij: geen vuurwerk! Maar helaas vanochtend om 8.00u begon het weer. Het ging zo hard dat ik het in m'n binnenste nog voelde trillen. Ben nu maar snel naar mijn ouders gegaan (wat vroeger dan gepland) en hier is het aardig rustig aangezien zij buitenaf wonen. Ik ben nu alleen zo super moe dat ik er over denk om zo nog effe naar bed te gaan. :?

Heb dus helaas voor jou niet echt goeie tips.
Hoogstens ergens heen gaan waar het rustiger is.
Of afleiding zoeken, muziek luisteren met een koptelefoon op, gaan slapen?
Weet het echt niet, sorry.

Sterkte! :kiss:

Pluisje.

BerichtGeplaatst: 31-12-2005, 15:11:27 
Kabouter
Kabouter

Wat je kan helpen is de muziek of de tv wat harder te zetten als normaal. Dit vindt je misschien ook niet echt prettig maar dit kun je zelf regulieren. Het vuurwerk niet.

Ik schrik me ook constant lam van die troep. Het siervuurwerk vind ik prachtig maar die knallen hoeven van mij ook niet. En je oordopjes? lekker blijven gebruiken als het je helpt in meer of mindere mate suc6

Liefs Bianca :)

BerichtGeplaatst: 31-12-2005, 17:24:24 
Reus
Reus

een betere tip dan oordopjes kan ik me ook niet bedenken :(

BerichtGeplaatst: 01-01-2006, 13:06:55 
Groentje
Groentje

Hallo allemaal,

Hartelijk dank voor jullie reacties!!
Zoals ik heb gelezen zijn meerdere van jullie niet erg happy met het vuurwerk. Het is fijn om te horen dat ik niet de enige ben die tegen deze dagen opkijkt....

Gelukkig heb ik het weer overleefd :D .....Jullie hebben gelijk:iets beters dan de oordoppen die ik nu heb zal er niet zijn, maar ik zou zo graag op momenten als vannacht lekker doof zijn.
Maar het viel mee. Ik weet dat de angst bij mij ook een hele grote rol speelt. Ik heb een scherper gehoor dan het gros van de mensen, maar de angst maakt het allemaal nog een tikkie erger.

Anyway, ik ben blij dat het 1 januari is en dat het nog een héél jaar duurt voordat het weer Oud&Nieuw is.

Ik hoop voor jullie allemaal ook dat jullie er redelijk 'ongeschonden' doorheen zijn gekomen.
Ennuh....Pluisje ik vind het heel knap van je dat je toch door het vuurwerk naar je ouders bent geweest!

Love Meilani

(May The Great Spirit's Blessings Always Be With You)

BerichtGeplaatst: 01-01-2006, 14:17:30 
Kabouter
Kabouter

wel al te laat (gelukkig nieuwjaar dan maar), maareh..heb je er nooit over gedacht om iets rustgevends te nemen? Zodat je ook wat minder gespannen bent??
Gewoon wat homeopatische druppeltjes of bijvoorbeeld iets waardoor je wat minder 'prikkel' gevoelig zal zijn??

Misschien voor volgend jaar iets!?
:)

BerichtGeplaatst: 01-01-2006, 16:29:54 
Reus
Reus

Gelukkig heb je dit ouderjaarsavond overleeft :wink:
Zoals ik net las, zou een kalmerend middel misschien wel een idee zijn. OF misschien heeft je huisarts een oplossing?

BerichtGeplaatst: 02-01-2006, 19:09:39 
Groentje
Groentje

Daar heb ik zelf ook aan gedacht.....alleen een beetje laat hihi.... :?

In ieder geval bedankt voor de tip!!

Love Meilani

(May The Great Spirit's Blessings Always Be With You)

BerichtGeplaatst: 04-01-2006, 17:00:51 
Admin
Admin

Hoi Meilani,

op oudjaarsdag had ik al eerst afgesproken dat mijn vader me op zou halen (die had ik een beetje paniekerig opgebeld), later had ik het idee dat ik me aanstelde en omdat het op dat moment redelijk rustig was ben ik toch maar alleen op de fiets naar mijn ouders gegaan. Ik weet nog steeds niet waarom ik nu zo bang ben voor het vuurwerk, maar ben blij dat ik toen naar mijn ouders ben gegaan. Daar was het lekker rustig en ik heb daar toch nog vanuit de verte kunnen kijken naar het siervuurwerk.

Nu anderen het er over hebben denk ik ook ineens "goh had ik daar maar eerder aan gedacht!" Maar goed je kunt ook een BachBloesem remedie nemen, een kant-en-klare remedie die je zo in allerlei spirituele of esoterische winkels kunt kopen is de Resque remedie, die kun je voor allerlei situaties gebruiken.
De Resque Remedie helpt goed bij;
Gevoelens van paniek, bij een traumatische ervaring, examenvrees, stress, voor een vliegreis en bij ongeduld en irritaties.
De Resque helpt je kalm te houden en ondersteunt de helderheid van je geest.
(Informatie over de remedie is afkomstig van de webwinkel van De Blauwe Maan, http://www.deblauwemaan.nl)

Succes en sterkte gewenst met komende situaties.

Pluisje.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00