Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 25-11-2024, 10:40:11

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: onrustig
BerichtGeplaatst: 21-11-2005, 09:48:55 
Groentje
Groentje

Beste allen,
Sinds kort heb ik het gevoel dat ik heldervoelend ben. Ik heb een aantal sites bezocht en naar de kenmerken gekeken. Heel veel dingen kloppen zoals ik die ook ervaar. Maar waar ik benieuwd naar ben is of er ook mensen zijn die altijd erg onrustig zijn. Als ik namelijk wakker word dan voel ik altijd een bepaalde spanning over mij heen en kan ik gewoon niet meer slapen. Ik maak mijn uren slaap wel hoor en ik kan ook wel goed in slaap komen, maar het lijkt wel alsof mijn denken en mijn lichaam erg opziet tegen de dag, terwijl ik eigenlijk best een leuk leven leid! Hebben andere mensen hier ook ervaring mee?

Berichtenonderwerp: Re: onrustig
BerichtGeplaatst: 21-11-2005, 12:41:04 
Dwerg
Dwerg

Ik ben ook vaak onrustig, maar ben er inmiddels achter waar het aan ligt.

Weetje onbewust maakt je lichaam zich klaar voor de dag.
Je denkt savonds misschien aan wat je morgen gaat doen en bereid je dus voor. Als je dan eenmaal wakker bent draait er een knopje om en je bent mee klaar wakker.
( Bij somige mensen werkt dat knopje minder goed :lol: )

Bij jou dus wel en dat voel je, de helfd van jou slaapt nog half, maar de rest staat bij wijze van spreken al naast je bed.

Dat je heldervoelend ben kan hoor zou er misschien ook wel wat mee te maken hebben, maar ga hier niet te veel achter zoeken

Liefs, Sunset

BerichtGeplaatst: 21-11-2005, 20:09:27 
Groentje
Groentje

Ik denk inderdaad dat het niks met mijn heldervoelendheid te maken heeft. Het heeft inderdaad te maken met wat jij zegt. Toch wil ik hier graag van af. Ik ben nu een boek aan het lezen, het heet de kracht van NU waarin staat dat wij ons veel te veel laten leiden voor verleden en toekomst. Je leeft nu, dus nu moet je er alles uithalen wat erin zit. Heel mooi om te lezen, maar het zit bij mij zo diep in mijn gedachten dat ik dit heel moeilijk vind. hopelijk gaat het in de toekomst beter.........
Wat doe jij dan om rustig te blijven?

BerichtGeplaatst: 21-11-2005, 20:24:31 
Elf
Elf

ik maak me altijd al druk om m';n wekker savond's :D
en daardoor schrik ik meerdere keren wakker snacht's en heb gelijk een soort spanning over me heen van die wekker :? en daar komt ook nog bij kijken dat ik altijd een paarminuten voor me wekker gaat wakker word..

op 1 of andere manier maak je je gewoon druk om hele stomme dingen maar die wel een soort spanning mee geven

BerichtGeplaatst: 21-11-2005, 20:39:11 
Groentje
Groentje

ik ben ook altijd onrustig...maar ik heb een onrustig leven daar zal het aan liggen

ik word ook altijd wakker een paar minuten voor mijn wekker afgaat :)

BerichtGeplaatst: 21-11-2005, 20:47:20 
Elf
Elf

Sandra schreef:
ik ben ook altijd onrustig...maar ik heb een onrustig leven daar zal het aan liggen

ik word ook altijd wakker een paar minuten voor mijn wekker afgaat :)

onthoud je je dromen ook vaak ? :lol:

BerichtGeplaatst: 22-11-2005, 13:39:52 
Dwerg
Dwerg

tristan...LOSLATEN... Je bent je aan het verzette tegen het bewustzijn waarin we nu leven..teveel verleden teveel om prestatie en al die 'moet dit moest zus moet zo' Ik kan niet goed verwoorden wat ik bedoel dus hoop dat je snapt ik probeer te zeggen. Dat boek klinkt trouwens goed...Hier ga je zeker wat van leren krijg ik het idee.

Evalueer je dag maar blijf er morgen niet in hangen.

Ik zelf heb een Cd met natuur geluiden, werkt zeer rustgevend! Ik was verast dat ik erzelf zo rustig van werdt.
Ik zou zeggen probeer het en laat je meeslepen. Je gaat met je gedachten vanzelf naar een 'rustgevende plek'
Ontspan je gewoon, je zult ook merken dat je je heel licht gaat voelen,je zweeft dan als het ware in je eigen lichaam. Maar als je dan in een keer op wilt staan bijv. zul je voelen dat je je heel zwaar voelt! Zou dat dus ook niet doen.... :wink:

Lukt dit niet ga dan is na wat jou nou zo bezig houd en waarom?

En lees vooral dat boek maar goed.......

Liefs..,Sunset

BerichtGeplaatst: 22-11-2005, 17:35:49 
Kabouter
Kabouter

Hey tristan.

Onrustig ben ik ALTIJD! Ik kan niet stilzitten en heb het concentratievermogen van een kiwi! Dat ik niet kan slapen heb ik ook last van maar bij mij heeft het helemaal niets te maken met helderwetend.
Wat bij mij door mijn kop maalt zijn idd de dingen die ik nog moet doen of krijg hele leuke crea ideeen. Van die dingen waar je s'nachts niet echt op zit te wachten.
Meestal als ik een paar pagina's heb val ik wel in slaap, of even alle kanalen van de tv langszap. Je kan ook valeriaan proberen. Dat zijn 'relax' tabletjes. Gewoon in de drogisterij te krijgen.
En dat helderwetend, ik heb t ook en ben d'r ook pas achter. Ik heb d'r ook een paar nachtjes over na moeten denken, maar bij mij ging t over.

Succes en ik hoop dat ik je n klein beetje heb kunnen helpen :)

_laurens_

BerichtGeplaatst: 23-11-2005, 12:54:22 
Groentje
Groentje

Hoi luitjes,
Erg leuk om jullie verhalen allemaal te lezen. Ik herken heel veel. Dat verhaal van Sunset begrijp ik helemaal. Ik ben ook veel te veel bezig met de toekomst en het verleden. Ik denk vaak na over dingen die er die dag gebeurd zijn en soms denk ik daar heel lang over na. De kunst is inderdaad om het naast je neer te leggen en tegen jezelf te zeggen dat het zo goed is en dat je het toch niet terug kunt draaien. Ook wat betreft dingen die nog komen gaan: ik had het vannochtend weer! Ik moet nog schoonmaken, studeren voor cursus spaans, cadeautjes halen voor een verjaardag enz. enz. Dit alles maakt mij heel onrustig!! Het is gewoon heel moeilijk om dit te doorbreken als je dit eenmaal bij jezelf hebt ontwikkeld. Voor je gevoel kom je dan echt tijd tekort, terwijl ik achteraf tot het besef kom dat sommige dingen ook morgen of die dag daarna nog wel kunnen. Ik probeer op dit moment altijd een soort planning te maken per week waarin ik dus dingen MOET doen en aan de andere kant ook rustmomenten in te bouwen. En dat van die rustige muziek klopt helemaal. Ik heb een hele mooie cd met rustgevende muziek en als ik een half uurtje daar na luister ben ik inderdad heeeeeel ontspannen en voel ik me heel licht in heel mijn lichaam. Erg prettig gevoel. Aangezien het af en toe op mijn werk erg hectisch eraan toegaat (hotelreceptionist) doe ik dit meestal voor dat ik ga werken. Dit helpt wel als ik er naar toe ga, maar aan het einde van de dag voel ik wel weer die spanning. Het is dan ook weer de kunst om dit van je af te zetten. Zijn jullie ook altijd een beetje nerveus al jullie naar jullie werk heen gaan? Volgesn mij heeft dit bij mij met een bepaalde onzekerheid te maken.
Wat betreft die vraag over dromen. Sommige dromen onthoud ik wel en ik heb ook een dromenboek thuis. Elke droom heeft een betekenis. Het kan zijn dat je droomt van de dag die net voorbij is. Dan verwerk je je gevoelens en indrukken in je onderbewuste. Maar ook droom is soms wel over oveleden personen en dan heb ik echt het gevoel dat ze mij komen bezoeken!! Om wat duidelijk te maken ofzo.
Maar mijn vraag is of jullie dit herkennen van dat onrustige, dat je altijd maar bezig bent in je hoofd over dingen die nog komen gaan enzo. En wat doen jullie eraan om dat te verhelpen. Het is gewoon verdomde moeilijk om als je zo druk bent in je hoofd tegen jezelf te zeggen dat je nu even rust moet nemen. Je gedachten willen dit namelijk niet!!

BerichtGeplaatst: 23-11-2005, 17:49:08 
Dwerg
Dwerg

Tristan...Ik weet goed waar je het over hebt. Ik heb hetzelfde...nu in mindere mate gelukkig! Ik kon echt heel boos worden als ik bepaalde dingen niet haalde in een dag. Of als ik dan terug dacht aan de dag, dan wilde ik altijd dingen veranderen...Zo van had ik dit maar gedaan ipv dat of had ik dat maar niet gezegt. Stom gewoon.

Je wilt alles gewoon perfect doen, en het heeft idd te maken met onzekerheid. Tenminste zo ervaarde ik het. Heb mezelf toen een depressie ingewerkt en ben toen eens anders gaan denken.

Wat maakte mij onzeker en waarom? Waarom zou ik perfect willen zijn?
Ben ik als ik dit vandaag niet doe minder goed?

Bij mij ging het om goed keuring van anderen.
Ik kan me goed aan passen aan mensen. Ik doe gewoon mee, I blend in so to speak. Maar als je dat te lang blijft doen weetje niet meer wie je bent.
Ik ben mezelf echt tegen gekomen.

Ga voor jezelf eens na waarom je zoveel 'moet' in een dag, voor wie doe je het en waarom? Wat heb je te bewijzen? En waarom?
Als je dat eenmaal weet kom je er wel uit.....Je kunt iets niet zomaar van je afzetten als je de oorzaak nog niet hebt gevonden...Je voelt je niet voor niets zo onrustig

Vergeet ook niet om tijd te nemen voor leuke dingen.

Hey ik werk ook in een hotel!,..Weet dat het soms erg stressen is..Maar wel leuk. Vooral als je leuke gasten hebt.

Liefs..,Sunset

BerichtGeplaatst: 24-11-2005, 12:21:33 
Groentje
Groentje

Hoi Sunset,
Wat een herkenning in je verhaal. Volgens mij heb jij hetzelfde gehad dat wat ik nu voel en meemaak. het is inderdaad ook zo dat ik me ook snel aanpas aan anderen. En vorig jaar november heeft me dat ook opgebroken. Ik kon gewoon niet meer met mezelf overweg. Wist niet meer wie ik was enz. Ben toen ook twee maanden in de ziektewet terecht gekomen. Nu een jaar later ga ik in therapie, na veel onderzoeken enzo. Dat zie ik wel als een pluspunt. Ik moet zeggen dat ik me niet meer zo snel zo druk maak, maar het ligt wel vlak onder de oppervlakte laat maar zeggen en ik vind het nog steeds moeilijk om nee te zeggen. Toch gaat het al heel wat beter met me en ik weet nu hoe het is om in zo'n situatie terecht te komen. Ik neem ook wel meer tijd voor mezelf nu. Maar wat een herkenning zeg. Ook dat je zoveel dingen MOET op een dag. Wat dat betreft ben ik echt wel een structuur mens. Ik maak gewoon laat maar zeggen een planning voor een dag. Als sommige dingen daarvan niet zijn afgewerkt kan me dat soms wel een slecht gevoel bezorgen ja! En eigenlijk heb je gelijk! Waarom zou je dat doen. Ik bedoel een stom voorbeeld als schoonmaken. Dat doe je voor jezelf. Denk je nu echt dat als iemand op bezoek komt dat die zegt dat het er zo vies uitziet? En wat dan nog, ha ha. Ja, je hebt gelijk, het zijn stomme dingen, maar ze kunnen wel heel erg van invloed zijn op je stemming!! Ik ga proberen om in de toekomst daar anders over te gaan denken. Hopelijk lukt het......
Hee leuk dat je ook in een hotel werkt. Welk hotel?

BerichtGeplaatst: 24-11-2005, 12:44:42 
Nimf
Nimf

Ik voel me soms ook ongemakkelijk en zeer onrustig als ik in een grote groep mensen zit.
Voornamelijk groepen mensen die ik niet ken of van die grote mensen massa's.
Daar ik vrij sociaal en niet verlegen ben ingesteld, heb ik daar opzich niet altijd last van en zet ik gewoon de beuk erin van "dit ben ik en ik blijf me zelf! aangenaam!".

Doch herken ik dit allemaal zeer goed.
Met dieren heb ik het niet.
Zet me tussen een grote groep paarden (die ik niet eens persee ken) en het gaat goed.
Dus misschien is het ook het paardje in mij dat onrustig wordt, daar ik ook altijd een soort van onverklaarbare vlucht-achtig gedrag krijg in sommige gevallen.

Er is wel degelijk wat aan te doen, die onrustigheid.
Je kunt jezelf dus wat steviger op de grond zetten door zekerder van jezelf te zijn, en gewoon jezelf proberen te zijn als in een groep zit met mensen die je nog niet echt kent bijvoorbeeld.
Hou de focus en energie lekker bij en op jezelf.
Wordt de baas over heldervoelendheid en niet andersom.
Het is een empatische gave die bij iedereen ingebakken zit en bij de een is deze sterker dan de ander.

Ik wordt ook soms een paar minuutjes voor mijn alarm wakker.
Of dat de droom keurig afsluit en dat ik 2 tellen daarna uit mijn slaap wordt gerukt.
(Ja gerukt ja... ik wordt nu iedere ochtend wakker met een fragment van "Wakker worden!" van Jochem Meyer uit mijn telefoon!) :P

BerichtGeplaatst: 24-11-2005, 14:02:21 
Groentje
Groentje

Hoi Darkwolf,
Ook hier herken ik veel in. Ik ben ook een heel sociaal iemand en absoluut niet verlegen, maar heel vaak heb ik ook een heel onrustig gevoel als ik in een grote mensenmassa, maar ook bijvoorbeeld op een verjaardag zit. Soms breekt het zweet me al uit al ik er al aan denk. Als ik er eenmaal ben is het eigenlijk ook wel goed, maar ik ben soms gewoon nerveus als ik ergens naar toe moet waar veel mensen zijn. Dit heeft denk ik deels met onzekerheid te maken (misschien gaan ze wel dingen vragen of zeggen waar ik helemaal niet op zit te wachten). Misschien is het die angst wel. Maar misschien heeft het ook te maken met heldervoelendheid, wie weet. Ik voel me altijd heerlijlk als ik door het bos loop of op plaatsen waar weinig mensen zijn. Zo'n verjaardag of activiteit met mensen vergt bij mij namelijk heel veel energie. Ik heb dan echt tijd nodig om daarvan bij te komen en ben dan ook heel vaak graag alleen. Het is gewoon zo frapant, want eigenlijk wil ik het ook niet missen. Ik ben wel heel graag onder de mensen!!

BerichtGeplaatst: 24-11-2005, 16:54:13 
Dwerg
Dwerg

Dat heb ik nou ook. Het kost mij veel energie als ik omringd ben door veel mensen.
Knijp er dan ook vaak even tussen uit. Vind het gewelidig als ik op een verjaardag ben en er is een hondje in the house.
ga ik lekker even met het beesje wandelen.

Ik kan ook goed over weg met dieren. :D

Tristan Ik werk in het Park plaza hotel in Eindhoven...Heb zo wat alles gedaan daar. Vind het altijd wel heel leuk om nieuwe mensen te leren kennen.
Al is afscheid nemen dan moeilijk. *zucht*

I need a huuug :cry:

anyway, tristan...alles heeft tijd nodig.....

Liefs..,Sunset

BerichtGeplaatst: 24-11-2005, 16:54:36 
Groentje
Groentje

Ik moet toch nog even wat kwijt. Ik voelde vanmorgen weer dat ik wat onrustig was en wat heel goed helpt bij mij is om rustig te gaan zitten, een rustgevend muziekje te draaien en even te relaxen. Dat heb ik vanmiddag dus ook maar gedaan. Wauw, wat een rust kreeg ik over mij heen en wat voelde mijn lichaam lekker aan. Ik voelde gewoon de energie in mijn lichaam stromen en ik werd echt heel ontspannen. Ik viel net niet in slaap weet je wel! Dat gevoel dat je net niet slaapt en dus nog wel bewust bent van het hier en nu en dat je zo ontspannen word. Geweldig. Na 3 kwartier ben ik opgestaan. Het voelde bijna alsof ik door mijn benen heen ging, zo slap was alles. Heerlijk. Maar goed, toch maar weer tot de orde van de dag overgegaan. Tijdens die meditatie heb ik wel gevraagd aan mijn gidsen of ze mij wilden helpen en ook mijn opa's en oma's die altijd bij me zijn (denk ik)
Dus ik naar de stad heen, want ik moest nog cadeautjes halen. Ik was nog steeds heel relaxed. Normaal gesproken heb ik een hekel aan om naar de stad te gaan. Mensen, drukke winkels, niks voor mij. Maar ik had toen ik er naar toe liep echt zoiets van. What the heck. Wie doet mij wat, weet je. En dat ging ook eigenlijk heel goed. Ik kwam als eerste een oude vriendin van me tegen, een heel knap meisje. Ik zei alleen hoi. Ik moet eerlijk bekennen dat ik haar wel eens vaker tegen kom en dan heb ik niet echt het lef om een gesprek te beginnen. dus nu weer! Ik dacht toen ze voorbijgelopen was... man, doe het gewoon. En een stem in mijn hoofd zei, dat als ik haar weer zou zien moest ik een gesprek aanknopen. En warempel, nog geen 10 minuten later zie ik haar weer. Het was zo raar deze middag. Ik kon echt onderscheid maken tussen wat MIJN gedachten zeiden en wat een ANDER iemand zei (mijn gids? mijn oma? mijn opa? En weet je..... ik had gewoon het lef niet om een gesprek aan te knopen. Dom he! En zo waren er nog meer voorvalletjes vanmiddag. Ik voelde echt onrust weer opkomen toen ik in de rij stond voor de kassa, niks voor mij. Alsof het weer in mijn lichaam voegde. Herkennen jullie dit ook??

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00