Ik voel me soms ook ongemakkelijk en zeer onrustig als ik in een grote groep mensen zit.
Voornamelijk groepen mensen die ik niet ken of van die grote mensen massa's.
Daar ik vrij sociaal en niet verlegen ben ingesteld, heb ik daar opzich niet altijd last van en zet ik gewoon de beuk erin van "dit ben ik en ik blijf me zelf! aangenaam!".
Doch herken ik dit allemaal zeer goed.
Met dieren heb ik het niet.
Zet me tussen een grote groep paarden (die ik niet eens persee ken) en het gaat goed.
Dus misschien is het ook het paardje in mij dat onrustig wordt, daar ik ook altijd een soort van onverklaarbare vlucht-achtig gedrag krijg in sommige gevallen.
Er is wel degelijk wat aan te doen, die onrustigheid.
Je kunt jezelf dus wat steviger op de grond zetten door zekerder van jezelf te zijn, en gewoon jezelf proberen te zijn als in een groep zit met mensen die je nog niet echt kent bijvoorbeeld.
Hou de focus en energie lekker bij en op jezelf.
Wordt de baas over heldervoelendheid en niet andersom.
Het is een empatische gave die bij iedereen ingebakken zit en bij de een is deze sterker dan de ander.
Ik wordt ook soms een paar minuutjes voor mijn alarm wakker.
Of dat de droom keurig afsluit en dat ik 2 tellen daarna uit mijn slaap wordt gerukt.
(Ja gerukt ja... ik wordt nu iedere ochtend wakker met een fragment van "Wakker worden!" van Jochem Meyer uit mijn telefoon!)