Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 25-11-2024, 10:38:58

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Dromerig
BerichtGeplaatst: 30-07-2005, 14:17:54 
Groentje
Groentje

Hey

Ik zit ergens mee.. , het is geen groot probleem, maar ik ervaar het als een last. De laatste tijd voel ik me vaak heel licht in mijn hoofd. Daardoor kan ik me niet goed concentreren op de dingen die ik doe.
Gister moest ik werken. Ik gooide dingen om, vergat vanalles; mijn hoofd kon ik er totaal niet bijhouden. Nu ik dit schrijf heb ik het lichte gevoel ook; het is een constant neutraal gevoel, een gevoel van ruimte in mijn hoofd, maar dingen raken me niet. Als mijn vriend boos wordt omdat ik op de fiets tegen hem aanbots (dat gebeurd vaak, ook op de fiets ben ik met mijn hoofd totaal ergens anders) raakt het me niet, ik moet dan lachen en denk bij mezelf: Waar maakt ie zich druk om, het is toch niet zo'n probleem dat ik een beetje klunzig fiets!? Ik relativeer alles. Alles breng ik terug tot niets, 'wat maakt het uit'.
Nu denk je misschien bij jezelf van, waar maakt ze zich druk om! Maar ik krijg gewoon geen helderheid in mijn hoofd; grapjes waar ik normaal goed in kan meekomen ontgaan me, over de simpelste dingen moet ik drie keer nadenken, ik kan niet goed luisteren naar mensen. Morgen ga ik op vakantie naar Maleisie, en zelfs dàt prikkelt me nu niet. Ik hoop dat iemand zich hierin herkent, vind het moeilijk om mijn gevoel te omschrijven.

xxxx

Berichtenonderwerp: Re: Dromerig
BerichtGeplaatst: 30-07-2005, 14:46:21 
Groentje
Groentje

:idea: Ik ben nu muziek aan het luisteren. 'T is fijn om mijn gevoel ergens op te projecteren, in dit geval muziek. Ik heb het idee dat ik daardoor weer dichter bij mezelf kom, anders zweef ik alle kanten op.

BerichtGeplaatst: 30-07-2005, 16:47:38 
Reus
Reus

Lieve Cherry,

Wel eens gedacht aan aarden? Je komt inderdaad over als "los". Alsof je er ook niet helemaal bij bent.

Een oefening om te aarden:

Ga om jezelf te aarden zitten op een stoel met rechte ruglening met je beiden voeten plat op de vloer . Zorg er voor dat je niks op je schoot hebt , sla je armen en benen niet over elkaar en leg je handen op je dijen . Bij voorkeur met je handpalmen naar boven . Sluit je ogen en ontspan je en maakt je geest zoveel mogelijk vrij van storende invloeden .

Stel je dan voor dat er een energiestroom ( bijvoorbeeld een koord of een kabel ) of wat dan ook die loopt vanuit je stuit chakra (je stuitje) jou verbind met het middelpunt van de aarde . Het doet er niet toe of in een beneden huis of in flatgebouw van 20 verdiepingen . De kabel laat je gewoon in gedachten door alles onder je doorlopen . Paranormale energie laat zich nooit door iets tegen houden . Herhaal deze oefening tot je er mee vertrouwd bent . Je aardleiding zal je lichaam de zekerheid geven dat het veilig bent met moeder aarde en in deze fysieke veiligheid zal het makkelijker de nieuwe psychische energieën aanvaarden , waarvan je het zult gaan onderwerpen . Je moet niet zo gauw opgeven als het niet direct werkt . Zoals alles wat je niet kent is moeilijk alles wat je kan is makkelijk maar er staat altijd iets tegen over als je iets wilt leren ( aap noot mies kon je ook niet in 10 keren en 10 maal 10 ook niet ) dus oefening baart kunst . Aarden is een belangrijk gegeven in de spirituele wereld zowel om te duiden als genezen ook voor jezelf te helpen .

Tijdens de visualisatie adem goed door je neus in (vanuit je buik) en daarna via je mond uitademen. Dit zorgt voor een goede doorstroming tussen de chakra's in je lichaam.

Succes en misschien heb je zelf ook al een oefening bedacht of gelezen die je kunt gebruiken.

Liefs,

Nuub

BerichtGeplaatst: 30-07-2005, 17:29:19 
Groentje
Groentje

Dankjewel Anubis.
Ik denk altijd dat aarden op de een of andere manier niet werkt bij mij, of ik doe niet goed m'n best. Ik ga er iniedergeval hard voor oefenen!
xxxx

BerichtGeplaatst: 01-08-2005, 20:20:07 
Nimf
Nimf

Ik herken het. het voelt ook een beetje aan als stoned he... ( iig heb nooit geblowd maar zo noem ik het altijd) heb het altijd ergens waar het druk is.

een supermarklt met 9283748273896 spullen in de schappen, of ergens waar veel mensen zijn, veel indrukken zoals kleren in winkels.

hjeb jij dat ook? ik vind dit ook erg lastig. je bent dan iid neutraal, beetje zombie achtig.

xxx indira

BerichtGeplaatst: 05-08-2005, 10:34:00 
Groentje
Groentje

Ja inderdaad, dat heb ik ook. Toen ik het bovenstaande bericht plaatste had ik net gewerkt en de nacht daarvoor kwam er een vriendin logeren, de dag daarvoor mn vriend. Ik had dus helemaal geen tijd in mn eentje gehad, tijd om tot mezelf te komen.
Ik denk dat dat verdoofde gevoel veroorzaakt werd omdat ik op mn werk zoveel prikkels ontving en onbewust informatie doorkreeg over de mensen waar ik daar mee te maken had.
In de supermarkt heb ik het ook inderdaad. Als ik eenmaal die hele winkel door gesjeesd ben en eindelijk bij de kassa sta ben ik zo'n verstrooide dat ik t nog moeilijk vind om 3 euro 75 bij elkaar te zoeken in mn portemonnee.

x

BerichtGeplaatst: 05-08-2005, 12:28:10 
Nimf
Nimf

Ja precies dat heb ik ook! Soms ben ik er ook letterlijk niet goed van ( weg , ik wil weg, verdoofd, beetje misselijk draaierig enzo)

Ik zou ook graag willen weten wat dit is. loop er wel dagelijks tegen aan.
Zo is een gezellig dagje uit met mijn ouders niet meer zo gezellig meer. Als we een hele dag door een stad lopen of een braderie bezoeken , allemaal heel gezellig maar niet voor mij, vroeger trouwens wel toen ik klein was. Ik wil hier graag van af, want dit verpest letterlijk die leuke uitjes. ( of krijg je te horen van mijn ouders; vindje het niet leuk? je loopt altijd maar met zo'n ongezellig saggerijnig gezicht )Gisteren gezellig naar zeeland geweest met zijn viertjes ( erg zeldzaam) tegen de tijd dat we om 10 uur thuiskwamen was de hoofdpijn niet te harden( die begon smiddags al) en was ook nog eens kotsmisselijk geworden.

Maar ik heb echt het idee dat ik niet kan aarden!! ( met zo een oefening)

veel liefs indira

BerichtGeplaatst: 05-08-2005, 12:31:36 
Kabouter
Kabouter

ik herken t wel een beetje denk ik...ik heb dat namelijk ook als ik ergens ben met veel indrukken(daarom ben ik daar dan liever niet).
bijvoorbeeld in een winkel....dan sluit ik me voor bepaalde dingen ook af en lijk ik heel zweverig....hoor niet alles wat gezegd wordt en niet alles dringt tot me door. alsof ik niet alle prikkels van buitenaf toe kan laten ofzo....mist om me heen lijkt het wel eens..of mist in m'n hoofd.

Ook kan ik me heel neutraal voelen...wat ik liever niet heb want dan loop ik dus ook als een zombie rond...of ik nergens om geef enzo...

BerichtGeplaatst: 05-08-2005, 12:36:04 
Nimf
Nimf

ben echt blij dat er nog meer mensen zijn, zit er al ckr 3 kwart jaar mee. ben er ook mee bij me kinderarts geweest, me bloed toen laten testen, alles was goed. het is zo moedeloos.

BerichtGeplaatst: 05-08-2005, 12:42:48 
Kabouter
Kabouter

ik denk zelf dat het komt doordat je gevoelig bent voor al die indrukken....dat je je dan afsluit ervoor of dat er zoveel indrukken zijn dat je de helft niet meer binnen krijgt.

Ik vind het idd ook lijken op stoned zijn...kheb een keer geblowed en toen vond ik er nix aan omdat ik me al heel vaak zo voel....dat gewoon niet alles doordringt ofzo..

Zo zie ik het zelf in iedergeval..dat ik me afsluit gedeeltelijk...een soort van 'extreem relaxed zijn'.

BerichtGeplaatst: 05-08-2005, 13:09:18 
Nimf
Nimf

maar k word er gewoon niet goed van. het gaat ok niet 1 2 3 over , het is gwoon een ziekelijk gevoel, verre van een lekker gevoel. Krijg het bij de ergste gevallen ook verschrikkelijk heet.

maargoed:) misschien is het nuttig om toch maar eens te gaan oefenen oefenen oefenen met aarden.

BerichtGeplaatst: 13-08-2005, 16:10:45 
Nimf
Nimf

Is er misschien nog iets anders aan te doen? aangezien de dokter niks kan vinden enzo :(:(

xxx indira

BerichtGeplaatst: 14-11-2005, 12:52:53 
Dwerg
Dwerg

Indira Ik herken me in wat je zegt ik loop met precies hetzelfde.
alleen ik vind het niet altijd heel erg omdat ik zo ook de dingen beter zie en begrijp, kan het niet echt goed uitleggen. Het is net alsof je zweeft.
maar het kan idd ook vervelend zijn met uitstapjes.....

het kan ook zijn dat je in je 7 jaar zit. (numerologie) Ze zeggen dat je in die tijd in een soort mediatieve toestand verkeerd. Lees er eens wat over...misschien is dit voor jou ook het geval.

dat aarden is vooral goed al ben ik er zelf niet zo goed in. :wink:
Maarja oefening baart kunst zeggen ze

Liefs..,Sunset

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00