Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 25-11-2024, 04:57:44

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: gave
BerichtGeplaatst: 28-10-2004, 08:53:42 
Groentje
Groentje

al die menzen hier zijn kei bijzonder heb ik het idee, ik wou dat ik een spirituele gave had om mensen te kunnen helpen. je kan hele goede dingen verrichten met je gave.

grtz

Berichtenonderwerp: Re: gave
BerichtGeplaatst: 28-10-2004, 09:35:09 
Dwerg
Dwerg

het is niet altijd fijn om een gave te hebben.
je hebt vaker last van pijn en allergieen.
en sommige mensen hebben last van hun gave.
of zijn er bang van

sayonara mitsuki :wink:

BerichtGeplaatst: 28-10-2004, 09:37:33 
Kabouter
Kabouter

ey.. ik snap dat je dat wil... mijn mening is dat iedereen een gave kan hebben en om je er meer op te richten gaat t ook beter..
trouwens je kan ook slechte dingen verichten .. :wink:

BerichtGeplaatst: 28-10-2004, 09:40:39 
Dwerg
Dwerg

als ik echt een gave zou hebben waarbij ik slechte dingen mee zou kunnen doen..... dan die ik het niet,
en ik weet op het moment ook geen gaves waar je slechte dingen mee zou kunnen doen.... volgens mij kan je ook slechte bedoelingen hebben met thelekenese (dingen laten bewegen op afstand met energie)....
en als je geesten ziet kan je er ook aardig mensen mee bang maken :? :? :? :?

sayonara mitsuki

BerichtGeplaatst: 28-10-2004, 09:51:45 
Admin
Admin

gewoonmezelf schreef:
al die menzen hier zijn kei bijzonder heb ik het idee, ik wou dat ik een spirituele gave had om mensen te kunnen helpen. je kan hele goede dingen verrichten met je gave.

grtz

Ik ben van mening dat ieder mens wel een gave heeft. Niet alleen helderziend, helderwetend, heldervoelend zijn gave's hé. Ook bijvoorbeeld een luistererd oor is een gave. Dat moet je ook maar net kunnen ...

Als je je er meer in verdiept zou het best kunnen dat ook jij achter gave's komt waarvan je het eerst niet wist dat je het had. Ook kunnen sommige dingen voor jou heel logisch overkomen waardoor je er niet vanuit gaat dat het een gave is. Je gaat er dan vanuit dat iedereen het heeft.

En inderdaad zijn deze gave's niet altijd positief. Ikzelf zie namelijk vaak wanneer mensen ziek zijn, of ziek worden. Ook weet ik meestal te zeggen welke ziekte men heeft. Dat is eigenlijk helemaal niet leuk om te weten, dat kun je wel begrijpen denk ik.

Er zijn ook weer gave's waarmee je pijn en verdriet van anderen voelt. Als je daar niet goed mee om zou kunnen gaan heb je grote kans dat je jezelf ziek gaat voelen. Of dat je de emoties van anderen overneemt.

Ik wil een gave nu absoluut niet als negatief weergeven. Er zijn natuurlijk ook genoeg positieve dingen te vertellen :)

BerichtGeplaatst: 28-10-2004, 11:25:25 
Ik moet Revi helemaal gelijk geven. Iedereen word geboren met zijn of haar gavens en in de loop van je leven kun je er meer ontwikkelen.

Niet alle gavens zijn altijd leuk en soms kan je ze ook als zware last ervaren. Als ik iemand een hand geef of ik raak iemand per ongeluk aan kan ik de emoties van een ander voelen en soms beelden daarbij zijn. Dat is erg vervelend als je bijv. op een drukke markt loopt ofzo.

Ik ben van mening dat wie goed doet, wie goed ontmoet en andersom natuurlijk hetzelfde, wie kwaad doet, wie kwaad ontmoet. Dus maak geen gebruik in de slechte zin van je gavens.

De regel van drie: Alles wat je doet komt drie keer bij je terug. Zowel goed als kwaad.

Liefs Luna

BerichtGeplaatst: 29-10-2004, 21:39:27 
Kabouter
Kabouter

yup ben er helemaal mee eens :wink:

BerichtGeplaatst: 06-11-2004, 05:43:27 
Groentje
Groentje

Ieder mens heeft een gave.

Ik denk dat jij meer moet gaan geloven ook jij twijfeld te veel.
Doe dit niet en mediteer veel (sóchtens,sávonds),en ook jij kunt ontwikkelen.Dit kost veel tijd maar ik zeg tegen je het is de moeite 3 keer waard :P.Probeer jezelf maar eens te vullen met liefde en je zult zien dat ook jij ee gave hebt.

vriendelijke groet daniel

BerichtGeplaatst: 21-11-2004, 20:46:17 
Reus
Reus

Gave?
Op dit moment meer een vloek ;)
Ik heb het jarenlang weg weten te stoppen en nu komt het in alle hevigheid terug. Is geen pretje.
Gelukkig wordt ik hier in begeleid. 1 ding weet ik wel. Wegstoppen doe ik het niet meer. Ik ga nu een manier vinden om er mee om te leren gaan.
En als ik zover ben wil ik er andere mensen ook zeker mee helpen!

BerichtGeplaatst: 21-11-2004, 21:44:34 
Reus
Reus

Tsja... het kan heftig zijn ;)

Maar goed dat je hulp hebt gevonden en lief van je dat jij ook mensen wilt gaan helpen (als het zover is natuurlijk) ;)

Liefs Carina ;)

BerichtGeplaatst: 22-11-2004, 17:48:26 
Kabouter
Kabouter

Een gave hoef je niet per-se in het spirituele te zoeken. Een gave is naar mijn mening iets wat jou bijzonder maakt.

Het spirituele is bovendien zo breed, dat eenieder er wel iets van meepikt. Veel mensen staan er alleen nooit bij stil.

Ik denk dat op dit forum, op deze site, mensen stil staan bij hun gave en deze proberen te ontwikkelen.

Maar... Ieder mens is uniek en daarmee bijzonder. En als je iets heel graag wilt, dan kun je het ook waarmaken!

BerichtGeplaatst: 23-11-2004, 07:44:59 
Reus
Reus

carina schreef:
Tsja... het kan heftig zijn ;)

Maar goed dat je hulp hebt gevonden en lief van je dat jij ook mensen wilt gaan helpen (als het zover is natuurlijk) ;)

Liefs Carina ;)

Voorlopig in ieder geval nog niet!
Gister Reiki gedaan bij mijn kat. Op zo'n moment stel ik me helemaal open en gebeurt er van alles. Heel vervelend, want de Reiki zelf is geweldig! Dat bedoel ik dus met een vloek. Je bent met iets fijns bezig, Reiki in dit geval en dan ga je ineens zweven, je ziet dingen...
Frustrerend!

Katinka: mooi gezegd!

BerichtGeplaatst: 21-01-2005, 18:22:55 
Dwerg
Dwerg

Gave? ik vind 't ook niet zo prettig hoor.
Voel dingen, ben regelmatig mezelf niet lijkt wel. En nja, 't maakt alles zo vreselijk ingewikkeld :roll:

BerichtGeplaatst: 21-01-2005, 18:47:49 
Feniks
Feniks

hummm gave... tja.. ik heb het soms vind ik het wel grappig meestal vervloek ik het wel eens.. Heb er me hele leven eigenlijk meer narigheid door gehad door onbegrip van anderen dan zeg maar positief. Pas sinds 2 jaar kan ik het echt als een gave zien.. en niet als een vloek... Maar nog heb ik wel eens hoor dat ik het volkomen zat ben en "normaal" wil zijn... :wink: heeft iedereen denk ik wel eens...
Enne... iedereen heeft wel een gave.. zelfs iemand een luisterend oor kunnen bieden is een gave want hoeveel mensen wauwelen niet door een gesprek heen of kunnen niet ECHT luisteren naar iemand ook al zijn ze stil??

liefs rogue

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00