Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 10:50:16

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29-07-2010, 12:18:09 
Reus
Reus

hallo.

ik wil wel een pendel maken.
ik weet alleen niet hoe.
kan iemand mij helpen?

ik ben bang dat als ik via internet iets ga volgen, dat ik het niet goed doe.
daarom vraag ik het hier aan jullie.
er is hier vast wel iemand die dit weet.

mijn 2e vraag is:
hoe moet ik hem gebruiken?
en heeft hij dan ook gelijk?

bij voorbaat dank,
Shakkie. :wink:

BerichtGeplaatst: 29-07-2010, 16:32:19 
Power Moderator
Power Moderator

Voor zover mij altijd is verteld, kun je een pendel maken van alles wat je maar wilt. Knoop bijvoorbeeld een steentje/kraal/knoop of iets anders aan een touw/lint/kettinkje. Ik denk dat het het belangrijkst is dat je zelf in het voorwerp wat je kiest gelooft. Het gaat er in ieder geval om dat er een touwtje is met een gewichtje eraan.

Je gebruikt je pendel door m vast te houden aan het touwtje en een vraag te stellen. Je kunt maar 1 vraag tegelijk stellen en meestal is dat een ja/nee vraag. Spreek van tevoren met jezelf af wat ja is en wat nee. Bijvoorbeeld: als de pendel heen en weer gaat is het nee, en als ie rondjes gaat draaien is het ja.
Ik geloof dat sommige mensen 'pendelkaarten' gebruiken, waardoor je ook specifiekere vragen kunt stellen dan alleen ja en nee. Ook wordt er wel eens boven een kaart gependelt om iets terug te vinden. Maar daar weet ik niet veel van... Ik hier wel een plaatje voor je van een pendelkaart: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Pendelkaart_3.jpg

Of pendels de waarheid vertellen? Daar zijn een boel tegenstrijdige meningen over... In ieder geval denk ik dat je onbewust de pendel zo laat bewegen dat je vaak (dus niet altijd) het goede antwoord zult krijgen. Het hangt er natuurlijk wel vanaf waar je naar vraagt of zoekt. Ben je ergens naar op zoek of wil je iets weten? Succes ermee in ieder geval!

BerichtGeplaatst: 30-07-2010, 13:22:27 
Reus
Reus

zijn er nog andere mensen met meer ervaring?

BerichtGeplaatst: 30-07-2010, 19:18:29 
Ik pendel soms en had laatst een boek mee uit de bieb.
Een edelsteen is een zeer krachtige pendel, als je al zoeen aan een ketting draagt kun je hem goed gebruiken omdat hij ook nog eens dicht bij jezelf is.
Ik was vooral met ja/nee vragen bezig, maar in het boek waren minstens honderd verschillende kaarten zoals bijvoorbeeld: welke kleur past bij mij? en heb je een kaart waarop in een cirkel alle kleuren staan en dan blijf je boven iedere kleur even hangen en kijk je wat de pendel doet en wat dat voor jou betekent.
Je kunt zelf ook kaarten maken met allemaal mogelijkheden; zo heb ik eens een toetsenbord gemaakt om de naam van mijn gids te vragen.
Dat moet je goed onthouden! Je gids wijst je de weg naar het antwoord van jou ziel.

X :kiss:

BerichtGeplaatst: 30-07-2010, 22:00:56 
Power Moderator
Power Moderator

Had je íéts aan mijn uitleg? :roll:

BerichtGeplaatst: 09-09-2010, 17:21:16 
Groentje
Groentje

...

Laatst gewijzigd door Jacky050 op 09-09-2010, 17:29:02, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 09-09-2010, 17:28:01 
Groentje
Groentje

Hi!

Tip: koop 't boek; PARANORMAAL niets buitengewoons van medium Joke Schols en Marieke Verhaar ISBN 90 73798 73 6 NUR 720
http://www.jokeschols.nl

In dit boek staat over dit onderdeel;(...)

Je kunt mooie pendels kopen, maar je kunt al heel simpel een pendel maken van een veiligheidsspeld die je aan een draadje hangt.
Het draadje moet daarvoor de lengte van je onderarm hebben.

Ook kun je een halsketting gebruiken met een mooie steen of hanger.
Er zijn ook pendels te koop die eruit zien als een handvat met een antenne. Net zoals een hangende pendel slaan deze pendels uit.
Wat voor soort pendel je wilt gebruiken, moet je zelf beslissen.
Het is in ieder geval niet nodig om direct een dure pendel te kopen; dat kun je altijd nog later doen als je merkt dat je talent hebt voor de omgang met een pendel.

Hoe pendel je? Heel gemakkelijk. Zet je elleboog op tafel.
houd je hand iets naar voren, horizontaal.
Houd het draadje van de pendel tussen duim en wijsvinger vast en laat de pendel (of de veiligheidsspeld) ongeveer 2 cm boven de tafel hangen.

De pendel wordt een verlengstuk van jouw weten. Jouw weten is een verlengstuk van het universele geheugen.
Door te pendelen kun je antwoorden op vragen krijgen.
Echter, voordat het zover is dat je betrouwbare antwoorden kunt krijgen, moet je eerst oefenen met de pendel om zeker te weten dat je het antwoord kunt aflezen. Immers, je kunt toch ook niet wegrijden met een auto als je van tevoren nog nooit hebt geoefend?
Om te oefenen moet je eerst 'afspreken' met de pendel wat juiste signalen zijn voor bijvoorbeeld ja, nee, en niet zeker/ misschien.
Dat begint met een paar zeer simpele oefeningen.

Eerst concentreer je je op het teken van 'ja'. Neem voordat jezelf in gedachten dat dat een beweging is waarbij de pendel van voor naar achteren slingert.
Vraag vervolgens aan de pendel of hij het afgesproken teken voor 'ja'kan aangeven. Binnen enkele seconden zal de pendel gaan trillen, vervolgens zal het gaan bewegen in de afgesproken richting.

Concentreer je vervolgens op een 'nee'waarbij de pendel van links naar rechts slingert.
Vervolgens moet je nog een teken afspreken voor ''misschien'of 'weet niet' een circelende beweging waarbij de pendel in een rondje tegen de klop in draait is daarvoor zeer geschikt.
Je kunt natuurlijk ook andere tekens met je pendel afspreken.
Veel mensen nemen bijvoorbeeld linksomdraaien voor 'nee'en rechstomdraaien van de pendel voor 'ja'. Bij 'weet niet' blijft de pendel dan stilhangen. Dit zijn persoonlijke afspraken en iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat hij of zij het makkelijkste vindt om mee te werken.

Probeer vervolgens de pendel met je geestkracht stil te laten hangen, zonder dat het uitslaat. Je zult merken dat zelfs wanneer je hand bibbert, de pendel stil boven de tafel zal hangen.
Als al deze signalen duidelijk zijn, ga je proberen reacties te krijgen. Vraag de pendel om 'ja'aan te geven, vervolgens om 'nee', gevolgd door 'weet niet'.
Ga vervolgens in vloeiende bewegingen van 'ja'over in 'nee'en 'misschien'.
Herhaal daarna de oefening en probeer dan tussen iedere wisseling van 'ja'naar 'nee'de pendel stil te zetten, voordat de pendel een volgende beweging zal uitvoeren.
Op deze manier kun je heel goed uitproberen hoe de pendel reageert.
Als je deze bewegingen eenmaal onder controle hebt (in de praktijk gaat dat al na een paar keer oefenen) , kun je gerichte oefeningen doen.

Oefening 1 met kaarten
Neem een pak met speelkaarten. Schud de kaarten en leg ze blind neer, zodat je de afbeeldingen niet kunt zien.
Pak er vervolgens een kaart uit en leg die kaart onder de pendel.
Vraag vervolgens: is deze kaart zwart? Of: is deze kaart rood?
Let erop dat je niet de pendeel boven de hele stapel kaarten houdt; de pendel zal dan waarschijnlijk met 'weet niet' antwoorden, omdat hij zowel zwarte als rode kaarten onder zich heeft liggen.

Stel de vragen aan de pendel bovendien altijd op zodanige wijze, dat je geen dubbele vraag stelt. In vaktermen heet dat een gesloten vraag.
Een pendel kan alleen met ja nee en ik weet niet antwoorden, dus de vraag moet altijd duidelijk zijn én de vraag moet met ja of nee te beantwoorden zijn.

Bij de kaartenoefening;
Tegen de tijd dat je boven een score van tachtig procent zit, kun je gericht met de pendel gaan werken. Probeer met deze oefeningen niet te smokkelen!!
Als je bij de oefeningen met de kaarten een goede score hebt bereikt, kun je proberen om met een persoon te werken. (...)

Hoe dat moet, zul je zelf achter moeten komen door 't boek te kopen (heb voor 't geval dat je voor 't boek gaat, alle benodigde gegevens bovenin aangegeven om 't wat makkelijker te maken.). 't boek was in 2003 gekocht en totaal niet duur (goedkoop zelfs! als ik me goed heug een euro of acht. Niet duurder dan twaalf Euro in ieder geval!) en staat bordevol praktische tips in! (144blz, duidelijk taal, alles over 't paranormale, uitgelegd met oefeningen om jezelf te testen en bevoorderen hierin.)
Mijn ervaring hierin: 't werkt écht! volgens mij kan iedereen 't op deze manier! Bij de stapel kaarten test had ik niet meer dan drie fout (van de 52kaarten) dus ik zweer bij dit boek! Een heerlijke doorlezer en voor de paranieuwsgierige een must have!

Succes! Denk dat je nu wel verder kunt met pendelen! :D ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn in de pendeltest?? laat ff wat van je horen als je wilt als je 't gedaan hebt?? ben razend nieuwsgierig naar je ervaring en reactie hierin! :D
Geloof me; dit is 't ENIGSTE wat ECHT werkt!

Groetjes: Jacky

Laatst gewijzigd door Jacky050 op 04-10-2010, 10:17:03, 3 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 09-09-2010, 17:38:04 
Groentje
Groentje

en oh ja! Heel belangrijk!

wát je ook doet! NOOIT onder invloed van een drankje/borreltje/biertje doen! !!!!
NOOIT doen als je je niet lekker voelt/slecht in je vel/ gestressed bent!!!

Voor 't waarom moet je nogmaals bij een ander zijn, want ik ben praktisch, maar een theoretische leek, maar gewoon niet doen dus!
Is ook nergens voor nodig trouwens, toch?

BerichtGeplaatst: 10-09-2010, 14:34:56 
Reus
Reus

ik heb veel gehad aan de vele info die ik kreeg.
maar nu weet ik nog niet hoe ik het beste een pendel kan maken..

met de meest onopvallende dingen graag?

BerichtGeplaatst: 12-09-2010, 21:51:43 
Moderator
Moderator

Mijn oma gebruikte haar trouwring :) Dus gewoon een ring o.i.d. zou wel kunnen denk ik zo. Ik pendel niet maar mij lijkt het dat het wel iets moet zijn waar je zelf iets mee hebt. Een ring,een steentje of wat dan ook...

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"

BerichtGeplaatst: 13-09-2010, 16:36:33 
Reus
Reus

iemand nog suggesties over hun eigen pendel?

BerichtGeplaatst: 13-09-2010, 21:19:17 
Nimf
Nimf

pak gewoon een touwtje iets wat je leuk vind en in gelooft bind het vast aan je touwtje en stel je ja nee misschien vragen.

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie

BerichtGeplaatst: 14-09-2010, 12:42:31 
Groentje
Groentje

Ik volg Ewout: gewoon doen! en als je nóg onzeker bent: ga dan naar een winkeltje waar ze spirituele spulletjes verkopen zoals wierook en dreamcatchers ed. Vaak hebben ze daar ook wel boekjes voor een paar Eurotjes (volgens mij moet je voor zeven EU toch echt wel een pendel boekje vinden! daar staat alles van A tot Z in!

Succes! gewoon doen!

PS: lang leve google :wink:

BerichtGeplaatst: 14-09-2010, 14:13:33 
Reus
Reus

ah oke..

ik heb wel iets gemaakt.
denk niet echt dat het heel erg goed is.
een magneet aan een bandje. tis niet n toutje, maar gewoon zegmaar een lapje stof, heel smal. (maar wel lang genoeg)

maar hoe moet ik de vragen stellen?
en als er nou niets gebeurt?

BerichtGeplaatst: 14-09-2010, 16:08:54 
Nimf
Nimf

gewoon doen
je moet ja /nee vragen stellen zoals

eerst test je bij dinge waarvan je het antwoord weet

een ja is van voor naar achter bewegen en een nee is van links naar rechts heen en weer bewegen

en misschien is cirkeltjes draaien

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00