Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 27-12-2024, 19:20:31

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Tarot -- cursus door Sado
BerichtGeplaatst: 25-11-2007, 15:53:11 
Dwerg
Dwerg

Zoals sommigen van jullie weten leg ik sinds enige tijd Tarot voor mensen op dit forum die dit graag willen. Dit is een grote leermeester voor mij. Wat ik merk, is dat veel mensen die een lezing willen ook graag zouden willen dat ze dit zelf ook kunnen.

Het probleem van Tarot is echter dat de meeste decks met vage zweverige instructieboekjes komen waar de gemiddelde leek geen raad mee weet. Alleen de mensen die al vergevorderd zijn in de spirituele kunsten hebben wat aan deze boekjes waarin vaak met een heleboel termen word gesmeten. Nu had ik zelf al een grote vocabulaire opgebouwd waardoor ik redelijk snel grip kreeg op de Tarot als systeem, maar ik kan me voorstellen dat de meeste mensen onder ons niet direct zulke kennis paraat hebben. De gemiddelde geintresseerde persoon zal geprikkeld zijn door een tarotlegging, maar zodra deze wordt geconfronteerd met de vele boeken die beschikbaar zijn, en de vele leerstof die er onvermijdelijk aan vast zit, deinst deze al snel terug en laat het leggen over aan iemand die het reeds kan.

Daarom denk ik dat het een handig idee is om een cursus te geven voor mensen die de kunst van het tarotleggen willen leren. Er zijn al veel topics geopend op dit forum betreffende dit onderwerp en ook vaak word ik gevraag hoe ik het heb geleerd, dus het lijkt me dat er een groot genoeg publiek voor is. Er zit genoeg profijt aan mij aan, want als je zelf iets moet overleveren aan een ander, leer je er zelf ook een heleboel van.

Omdat enorme lappen tekst mensen doorgaans afschrikt, ga ik deze cursus in een iets ander formaat doen, namelijk aan de hand van videos op youtube. In dit formaat is er veel meer informatie beschikbaar. Tarot is voor een visuele aandoening i.e. men moet de kaarten kunnen zien. Ik ben bekend met youtube en filmpjes maken dus het moet goed mogelijk zijn dit zo uit te voeren en het maakt het stukken interessanter voor degene die wilt leren.

Nu heb ik alleen enige hulp nodig van de mensen die tarotleggen willen leren maar niet weten waar ze moeten beginnen. Dus, ik wil graag van mensen weten, wat zijn de vragen waar je het meeste mee zit? Wat wil je het liefst weten? Aan de hand van deze vragen kan ik dan een pakket samenstellen.

Omdat dit een cursus en er natuurlijk een bepaalde interactie plaats moet vinden geef ik iedereen de gelegenheid mee te doen. Echter, aangezien ik dit vrijwillig doe, geef ik geen garanties dat ik constant beschikbaar ben. De bedoeling is dan dat de deelnemers voor elkaar tarot gaan leggen om hun interpretatiekunsten te oefenen (aangezien een van de punten vaak is dat een legger geen idee voor wie hij/zij moet leggen). De leggingen moeten doen openbaar geplaats worden op dit forum, en mensen krijgen de kans kritisch te reflecteren op deze leggingen. Dit betekent dus dat mensen die actief meedoen (je kunt natuurlijk ook passief meedoen door alleen de vidoes te kijken) wel tegen een stootje moeten kunnen. Ik begrijp dat dit één van de moeilijkste facetten is van tarotleggen: durven het fout te hebben. Durven kritiek te ontvangen is ook één van de moeilijkste dingen aan mens zijn. Maar het is de enige manier om effectief de tricks-of-the-trade te kunnen leren.

Graag replies op dit idee, alle reacties zijn welkom. Voor nu ben ik vooral benieuwd naar het aantal deelnemers en hun vragen betreffende het leren van Tarot.

Berichtenonderwerp: Re: Tarot -- cursus door Sado
BerichtGeplaatst: 26-11-2007, 20:48:31 
Groentje
Groentje

Dag Sado ,

Ik vind het zeker een goed idee en wil gerust mee werken . Wat de vragen betreft moet ik eens over nadenken wat er zoal het meest in een mens op komt.

groeten Marc

BerichtGeplaatst: 30-11-2007, 14:21:21 
Dwerg
Dwerg

Dankje voor je reactie, Marc.

Voor de rest geen geintresseerden?

BerichtGeplaatst: 30-11-2007, 16:31:21 
Groentje
Groentje

Geweldig initiatief.! (y)

Liep ook vast op zo'n vaag boekje en ben ermee gestopt toen..
Ben vooral geintereseerd in de interpretatie, het hoe en waarom..
Samenhang v/d kaarten etc.
Daar was dat vage boekje vooral heel vaag in :shock:

BerichtGeplaatst: 30-11-2007, 19:34:06 
Kabouter
Kabouter

Hey Sado,

Een leuk initiatief! Ik wil ook zeker wel meewerken. Ben verder nog niet zo bekend met tarot. Ik heb wel kaarten thuis, maar kan ze zelf nog niet interpreteren, dus ik moet het doen met de uitleg uit het boek.

Groetjes van Jellie

BerichtGeplaatst: 30-11-2007, 20:06:30 
Groentje
Groentje

Hallo sado :)

Ik ben al een tijdje op zoek naar duidelijke sites oid over tarot, alleen zijn dit vaak sites en boeken met zoveel informatie dat ik de puf niet heb om t te lezen, dus lijkt me het een geweldig idee!

xo Lisette

BerichtGeplaatst: 01-12-2007, 02:12:11 
Dwerg
Dwerg

Bedankt voor de reacties!

Ik ben er vanavond eens voor gaan zitten en heb wat inelkaar weten te zetten. Voor deze cursus maak ik gebruik van het Thoth deck van Aleister Crowley. Het is handig dit deck zelf ook aan te schaffen, eventueel, of ervoor te zorgen dat je op een of andere manier aan heldere beelden van de kaarten kunt komen (via google). Je kunt natuurlijk ook toekijken. Let op, als je zelf een deck bezit, dan is het waarschijnlijk zo dat sommige betekenissen van de kaarten anders zijn dan die van het Thoth deck. De betekenissen van de kaarten verschillen per deck!

In dit eerste deeltje laat ik eerst even mijn hoofd zien, en daarna zet ik de kaarten van de Grote Arcana uiteen, waar we de eerste paar delen de meeste aandacht aan besteden, omdat dit toch een groot zwaartepunt is. Het is totaal niet van belang om nu meteen alle betekenissen die ik aan de kaarten geef te onthouden; het enige wat ik hier nu wil illustreren is dat er een samenhang is tussen kaarten onderlang. Ga ook niet automatisch uit van mijn interpretaties; ik geef enkel richtlijnen en spreek uit eigen ervaringen. Ga er nu even rustig voor zitten en laat het op je af komen, denk er nog niet te veel bij na.

Veel kijk plezier!

Begin van deel I:
http://www.youtube.com/watch?v=ewOieQTV21I

(de video neemt zo'n 30 minuten in beslag. Vanwege de lengte heb ik de video opgedeeld in 4 stukken. Elk stuk is in mijn profiel te vinden op youtube, en deze is http://youtube.com/profile?user=NegaSado.)

BerichtGeplaatst: 01-12-2007, 07:10:27 
Groentje
Groentje

dag Sado ,

Heel knap , alleen bij deel drie gaat het van Lust direct naar de Maan en daar klopt het niet denk ik . Moet je eens nakijken . Voor de rest heel leerrijk . :!:

BerichtGeplaatst: 01-12-2007, 09:47:30 
Dwerg
Dwerg

marc schreef:
dag Sado ,

Heel knap , alleen bij deel drie gaat het van Lust direct naar de Maan en daar klopt het niet denk ik . Moet je eens nakijken . Voor de rest heel leerrijk . :!:

Goed dat je het zegt! Foutje bij de montage van deel 3. Ik zal me er vanavond even over buigen, ik heb er nu helaas geen tijd voor.

BerichtGeplaatst: 01-12-2007, 23:31:22 
Dwerg
Dwerg

3e deel is opnieuw geupload, ik hoop dat het verloop van het filmpje nu vloeiend is. Als er nog steeds mankementen zijn, hoor ik het graag. Als men vragen heeft over wat ik in dit 1e deel heb uitgelegd, dan neem ik deze graag op in het volgende deel. Alle reacties, commentaar en tips zijn welkom!

BerichtGeplaatst: 02-12-2007, 15:32:29 
Kabouter
Kabouter

Hey Sado,

Ik heb de filmpjes even bekeken. Het verhaal is vrij helder en goed te volgen. Ik weet alleen niet of ik alles zo snel kan onthouden, maar dat is waarschijnlijk ook iets wat in de loop van de tijd moet komen, naar mate je meer met de kaarten werkt.

Tot zover bedankt en ik zie de volgende aflevering graag weer. :D

Groetjes,
Jellie

BerichtGeplaatst: 02-12-2007, 15:34:38 
Dwerg
Dwerg

Jellie schreef:
Hey Sado,

Ik heb de filmpjes even bekeken. Het verhaal is vrij helder en goed te volgen. Ik weet alleen niet of ik alles zo snel kan onthouden, maar dat is waarschijnlijk ook iets wat in de loop van de tijd moet komen, naar mate je meer met de kaarten werkt.

Tot zover bedankt en ik zie de volgende aflevering graag weer. :D

Groetjes,
Jellie

Hoi Jellie!

De bedoeling van dit filmpje was om een beetje bekender te worden met de Grote Arcana. Het is helemaal niet nodig om alles direct te onthouden, stiekem wordt namelijk toch wel alles opgeslagen in het onderbewuste, en dat is het enige wat nu even nodig is. :D

Bedankt voor je berichtje!

BerichtGeplaatst: 05-12-2007, 13:44:13 
Kabouter
Kabouter

hey sado je hebt alles heel duidelijk uitgelegd. ik snap de betekenissen nu beter dan als ik in mijn suffige boekje lees. alleen jij hebt een hele andere deck dan ik heb merk ik al wel veel zijn wel het zelfde maar sommige kaarten noem jij anders en vanaf de dood is het ook wat anders dan komt bij mij de dood dan de gematigdheid, dan de duivel, dan de toren, dan de ster, dan de maan, dan de zon, dan de wereld, en dan het oordeel, ik kom in totaal bij de grote arcana op 22 kaarten.

ik heb dan ook een heel simpel getekend tarot deck voor beginners misschien dat het daar aan ligt

goetjes esmee

BerichtGeplaatst: 08-12-2007, 14:22:33 
Kabouter
Kabouter

Heey Sado,

Je geeft leuk en duidelijk les. Doordat je verteld over de reis van de dwaas snap ik mijn kaarten bezig. Ik heb zelf Rider Waite tarotkaarten dus sommige namen verschilden wel, dat was even zoeken ;) Maar voor de rest vond ik het erg leuk om te bekijken. Je gebruikt goede woorden om het allemaal uit te leggen. Zeker veel beter dan al die boekjes die ik keer op keer gelezen heb ;)

BerichtGeplaatst: 08-12-2007, 22:59:34 
Dwerg
Dwerg

Bedankt voor jullie reacties!

Inmiddels is deel 2 van de cursus ook af en staat op youtube. Je kunt hem hier vinden:
http://www.youtube.com/watch?v=XohaMqPedfQ

In dit deel behandel ik wat theorie achter de Tarot en leg ik een paar legpatronen uit. Excuus voor het donkere beeld; youtube verdonkert de filmjes altijd flink, en ik had hier rekening mee moeten houden. Maar goed, volgende keer beter!

Laatst gewijzigd door Sado op 09-12-2007, 18:57:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00