Kimminita schreef:
Ik ben het met Brenda eens en had het niet mooier kunnen verwoorden!
Mogen is misschien wat sterk uitgedrukt. Het is vaak beter dingen niet te weten. Uit zelfbescherming en je helpers/gidsen kunnen je zo beschermen. Dit om zelfvervullende profetie te voorkomen. Als je iets te horen krijgt via pensel of paragnost ofzo, dan slaat 1 hersencelletje dat op. Dat ene celletje kan dan het hele leven gaan overheersen (quote van Jan C van der Heide).
Bijvoorbeeld iemand die ik ken van rond de 30 had ooit te horen gekregen dat hij 67 zou worden. Daarom spaart hij niet voor een pensioen. Heeft hij toch niet nodig later.
Mensen gaan soms leven naar voorspellingen of uitingen van een orakel of een paragnost of medium. Zo verander je onbedoeld dingen in je leven en ga je voorbij aan andere dingen. Als iemand mij vragen stelt over de toekomst (hoe oud zal ik worden) of over materie (zal ik ooit in een groot huis komen te wonen) zal ik daar ook niet serieus op in gaan.
Weet je echt altijd zelf het beste wat goed voor je is? Ik denk het niet hoor. Er zijn tijden geweest als puber dat ik zou willen dat ik wat beter naar mijn moeder had geluisterd bijvoorbeeld. Maar ja, ook dan zou ik misschien weer lessen gemist hebben. Wie zal het zeggen!?
Liefs
Kim
Hoezo is het vaak beter dingen niet te weten? Als je het niet WILT weten, moet je het niet vragen. Als je het (bewust) wel wilt weten maar (onbewust) toch niet uit angst, zal je ook geen antwoord krijgen. Samenspel van bewustzijn en onbewustzijn lijkt mij.
Er zit wel een groot verschil tussen pendel en paragnost. Iets wat je 'doorkrijgt' van pendel is van jouzelf aan jouzelf, en als je vraag zuiver is, zal het antwoord dat ook zijn. Paragnosten daarentegen gebruiken altijd hun eigen interpretatie van wat zij 'opvangen' en wat zij jou vervolgens zeggen is dus (in mijn mening) altijd één van de
mogelijkheden omdat ze "vertalen" wat ze opvangen aan energietrilling en het dus ook altijd de vraag blijft of ze hun eigen oordeel niet in de vertaling hebben meegenomen.
Dus degene die te horen krijgt dat hij maar 67 wordt, heeft één van de vele duizenden mogelijkheden doorgekregen, aangezien er nog honderd duizenden keuzes worden gemaakt tussen nu en 67..Maar als je er zelf van overtuigd bent dat je maar 67 wordt, dan zal je ook geen dag ouder worden, omdat je de KEUS maakt om 'maar' 67 te worden. Twee verschillende dingen dus. De "toekomst" is dus ook altijd een "mogelijkheid van" omdat de keuzes die JIJ maakt, nog moeten komen.
"Weet je echt altijd zelf het beste wat goed voor je is?"
Als je intenties om het te weten zuiver zijn wel ja. En als puber zijnde een zuivere intentie hebben is (soms/vaak) lastig, aangezien 'die' erg invloedbaar zijn voor de meningen/intenties van anderen (vrienden, familie, normen&waarden). Maar ook een puber kan een zuivere vraag stellen aan zichzelf en een zuiver antwoord krijgen VAN ZICHZELF.