Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 27-12-2024, 19:06:48

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Dooje pendel?
BerichtGeplaatst: 06-02-2007, 17:49:41 
Dwerg
Dwerg

Ik heb thuis 2 pendels en vroeger draaiden ze er lustig op los *snik*, maar tegenwoordig hangen ze doodstil :cry:

Weet iemand hoe dat komt of wat ik eraan kan doen?

Berichtenonderwerp: Re: Dooje pendel?
BerichtGeplaatst: 06-02-2007, 18:35:05 
Reus
Reus

een dooie pendel? :shock: lol, dat kan toch helemaal niet ehm?

BerichtGeplaatst: 06-02-2007, 20:03:15 
Reus
Reus

Een dooie pendel bestaat volgens mij ook niet :roll:. Ik heb geen flauw idee waar het aan ligt, ik heb er geen ervaring mee, maar er is hier vast iemand die er wel ervaring mee heeft.

Maar er zijn verschillende soorten pendels roch? Waaronder kristallen pendels? Als je er zo een hebt, kan het ook zijn dat het moet opladen. Als je een ketting hebt met een steentje eraan moet dit ook regelmatig gebeuren en ik denk dat het hier misschien ook zo hoort. :wink:

BerichtGeplaatst: 07-02-2007, 07:07:41 
Nimf
Nimf

whaaahahahahaaaaa .... een dooie pendel.... :D :o

Effe serieus ... :shock:

Een pendel kan niet opeens dood gaan, hij leefde al niet! 8)

Dat jouw pendel niet meer beweegt komt door de gebruiker (jij dus) en heeft niets met de pendel op zich te maken.
Hoogstwaarschijnlijk zal ie bij een ander gewoon netjes bewegen.
Zoek het probleem dus in jezelf, niet in de (dode) materie van de pendel (van welke materie dan ook gemaakt).

Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 07-02-2007, 07:47:28 
Reus
Reus

DT schreef:
whaaahahahahaaaaa .... een dooie pendel.... :D :o

Effe serieus ... :shock:

Een pendel kan niet opeens dood gaan, hij leefde al niet! 8)

Dat jouw pendel niet meer beweegt komt door de gebruiker (jij dus) en heeft niets met de pendel op zich te maken.
Hoogstwaarschijnlijk zal ie bij een ander gewoon netjes bewegen.
Zoek het probleem dus in jezelf, niet in de (dode) materie van de pendel (van welke materie dan ook gemaakt).

Nico

Mee eens. Bij mij werken pendels ook niet goed, maar dat komt omdat ik er bang voor ben. Ik heb een keer met een pendel gewerkt en daar hingen een zwarte streep achter dus sindsdien wil ik niet meer met pendels werken en doen ze het ook niet meer bij mij..

and be loved
in return

BerichtGeplaatst: 07-02-2007, 09:43:27 
Reus
Reus

Of het is wel een heel duidelijk teken dat je geen antwoord mag krijgen op de vragen die je stelt. Zijn het vragen over de toekomst of materiele zaken? Probeer maar eens een vraag over je emotionele belevingen te stellen. Als het dan ook niet werkt, dan zijn ze op dit moment van boven wel heel erg stil voor je. Vertrouw erop dat dat uit bescherming is!

Liefs
Kim

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 07-02-2007, 14:57:14 
Dwerg
Dwerg

Het zijn ijzeren pendels, en natuurlijk bedoel ik nie datie ech dood is.

Ik was vergeten wat ja en wat nee, maar zelf toen ik dat vroeg bleef ie helemaal stil.

Dr komt gwn echt nix meer uit.

Ik ben dr ook nie bang voor ofzo.

Naja ik zie we (de begrafenis van mijn geliefde pendels is aanstaande vrijdag, dress code: zwart, alleen genodigden)

BerichtGeplaatst: 07-02-2007, 21:54:55 
Dwerg
Dwerg

Kimminita schreef:
Of het is wel een heel duidelijk teken dat je geen antwoord mag krijgen op de vragen die je stelt. Zijn het vragen over de toekomst of materiele zaken? Probeer maar eens een vraag over je emotionele belevingen te stellen. Als het dan ook niet werkt, dan zijn ze op dit moment van boven wel heel erg stil voor je. Vertrouw erop dat dat uit bescherming is!

Liefs
Kim

Ik heb dit al eens eerder gevraagd in een ander subforum hier, maar kan je me uitleggen waarom iemand anders zou kunnen (mogen) bepalen wat jij MAG weten?

Mijn mening: De ENIGE die dat kan bepalen ben jijzelf..de enige variant op het niet mogen weten die ik kan bedenken is als je zelf het antwoord niet WILT weten. De antwoorden die een pendel je geeft zijn altijd antwoorden die je al weet...je haalt ze alleen op. Hoe je dat doet, of via of met hulp van wie je dat doet is irrelevant..jij stelt de vraag, jij geeft het antwoord. Ik vind dat gidsen in deze materie niet degene zijn die jou de toestemming geven dat je iets 'mag' weten. Ze zijn wellicht alleen een doorgeefluik van informatie, maar JIJ hebt er al toestemming voor gegeven die informatie te ontvangen. Ben benieuwd hoe jij erover denkt!

BerichtGeplaatst: 07-02-2007, 22:20:32 
Nimf
Nimf

ik wou toch eventjes op het bovenstaande tekstje reageren, :)

Ik denk namelijk dat er een verschil is tussen het menselijke bewustzijn die dingen wilt weten uit macht of verlangen, of om controle te houden over situaties.

Dan het hogerbewustzijn die vanuit zuiverheid en liefde antwoorden d.m.v voorwerpen en/of synchonisiteit op ons pad laten komen, voor op dat moment wat goed voor ons is en waar we klaar voor zijn voor op dat moment. Er is dus niemand die voor je bepaald. Gidsen zijn daar integen helpers voor mensen die voorwerpen gebruiken, die niet geaard zijn.

Maar het is handig om eerst van te voren te vragen of het wel het juiste moment is om te pendelen :)

Kus Brenda

BerichtGeplaatst: 08-02-2007, 09:52:13 
Reus
Reus

Ik ben het met Brenda eens en had het niet mooier kunnen verwoorden!

Mogen is misschien wat sterk uitgedrukt. Het is vaak beter dingen niet te weten. Uit zelfbescherming en je helpers/gidsen kunnen je zo beschermen. Dit om zelfvervullende profetie te voorkomen. Als je iets te horen krijgt via pensel of paragnost ofzo, dan slaat 1 hersencelletje dat op. Dat ene celletje kan dan het hele leven gaan overheersen (quote van Jan C van der Heide).

Bijvoorbeeld iemand die ik ken van rond de 30 had ooit te horen gekregen dat hij 67 zou worden. Daarom spaart hij niet voor een pensioen. Heeft hij toch niet nodig later.

Mensen gaan soms leven naar voorspellingen of uitingen van een orakel of een paragnost of medium. Zo verander je onbedoeld dingen in je leven en ga je voorbij aan andere dingen. Als iemand mij vragen stelt over de toekomst (hoe oud zal ik worden) of over materie (zal ik ooit in een groot huis komen te wonen) zal ik daar ook niet serieus op in gaan.

Weet je echt altijd zelf het beste wat goed voor je is? Ik denk het niet hoor. Er zijn tijden geweest als puber dat ik zou willen dat ik wat beter naar mijn moeder had geluisterd bijvoorbeeld. Maar ja, ook dan zou ik misschien weer lessen gemist hebben. Wie zal het zeggen!?

Liefs
Kim

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 08-02-2007, 11:16:26 
Dwerg
Dwerg

Wtf, ik zeg toch, ik heb helemaal nix gevraagd, ik vroeg alleen wat ja of wat nee was, maar daar reargeerde hij ook nie op.

Ik zit helemaal geen vragen testellen die mijn levenloop overhoop kunnen gaan gooien.

Ik vroeg alleen ja of nee, en daar kreeg k duz geen antwoord op.

Schnappie? :wink:

BerichtGeplaatst: 08-02-2007, 12:27:44 
Reus
Reus

Ik antwoordde dan ook op de vraag van Esha o:)

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 08-02-2007, 15:14:43 
Dwerg
Dwerg

okie zrry :oops:

BerichtGeplaatst: 08-02-2007, 18:42:23 
Dwerg
Dwerg

brenda schreef:
ik wou toch eventjes op het bovenstaande tekstje reageren, :)

Ik denk namelijk dat er een verschil is tussen het menselijke bewustzijn die dingen wilt weten uit macht of verlangen, of om controle te houden over situaties.

Dan het hogerbewustzijn die vanuit zuiverheid en liefde antwoorden d.m.v voorwerpen en/of synchonisiteit op ons pad laten komen, voor op dat moment wat goed voor ons is en waar we klaar voor zijn voor op dat moment. Er is dus niemand die voor je bepaald. Gidsen zijn daar integen helpers voor mensen die voorwerpen gebruiken, die niet geaard zijn.

Maar het is handig om eerst van te voren te vragen of het wel het juiste moment is om te pendelen :)

Kus Brenda

De mensen of de gidsen die niet geaard zijn?

BerichtGeplaatst: 08-02-2007, 18:59:24 
Dwerg
Dwerg

Kimminita schreef:
Ik ben het met Brenda eens en had het niet mooier kunnen verwoorden!

Mogen is misschien wat sterk uitgedrukt. Het is vaak beter dingen niet te weten. Uit zelfbescherming en je helpers/gidsen kunnen je zo beschermen. Dit om zelfvervullende profetie te voorkomen. Als je iets te horen krijgt via pensel of paragnost ofzo, dan slaat 1 hersencelletje dat op. Dat ene celletje kan dan het hele leven gaan overheersen (quote van Jan C van der Heide).

Bijvoorbeeld iemand die ik ken van rond de 30 had ooit te horen gekregen dat hij 67 zou worden. Daarom spaart hij niet voor een pensioen. Heeft hij toch niet nodig later.

Mensen gaan soms leven naar voorspellingen of uitingen van een orakel of een paragnost of medium. Zo verander je onbedoeld dingen in je leven en ga je voorbij aan andere dingen. Als iemand mij vragen stelt over de toekomst (hoe oud zal ik worden) of over materie (zal ik ooit in een groot huis komen te wonen) zal ik daar ook niet serieus op in gaan.

Weet je echt altijd zelf het beste wat goed voor je is? Ik denk het niet hoor. Er zijn tijden geweest als puber dat ik zou willen dat ik wat beter naar mijn moeder had geluisterd bijvoorbeeld. Maar ja, ook dan zou ik misschien weer lessen gemist hebben. Wie zal het zeggen!?

Liefs
Kim

Hoezo is het vaak beter dingen niet te weten? Als je het niet WILT weten, moet je het niet vragen. Als je het (bewust) wel wilt weten maar (onbewust) toch niet uit angst, zal je ook geen antwoord krijgen. Samenspel van bewustzijn en onbewustzijn lijkt mij.

Er zit wel een groot verschil tussen pendel en paragnost. Iets wat je 'doorkrijgt' van pendel is van jouzelf aan jouzelf, en als je vraag zuiver is, zal het antwoord dat ook zijn. Paragnosten daarentegen gebruiken altijd hun eigen interpretatie van wat zij 'opvangen' en wat zij jou vervolgens zeggen is dus (in mijn mening) altijd één van de mogelijkheden omdat ze "vertalen" wat ze opvangen aan energietrilling en het dus ook altijd de vraag blijft of ze hun eigen oordeel niet in de vertaling hebben meegenomen.
Dus degene die te horen krijgt dat hij maar 67 wordt, heeft één van de vele duizenden mogelijkheden doorgekregen, aangezien er nog honderd duizenden keuzes worden gemaakt tussen nu en 67..Maar als je er zelf van overtuigd bent dat je maar 67 wordt, dan zal je ook geen dag ouder worden, omdat je de KEUS maakt om 'maar' 67 te worden. Twee verschillende dingen dus. De "toekomst" is dus ook altijd een "mogelijkheid van" omdat de keuzes die JIJ maakt, nog moeten komen.

"Weet je echt altijd zelf het beste wat goed voor je is?"

Als je intenties om het te weten zuiver zijn wel ja. En als puber zijnde een zuivere intentie hebben is (soms/vaak) lastig, aangezien 'die' erg invloedbaar zijn voor de meningen/intenties van anderen (vrienden, familie, normen&waarden). Maar ook een puber kan een zuivere vraag stellen aan zichzelf en een zuiver antwoord krijgen VAN ZICHZELF.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00