Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 27-12-2024, 19:45:43

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Wierook
BerichtGeplaatst: 10-11-2004, 23:54:51 
Reus
Reus

Wat is wierook :?:

Letterlijk vertaald betekend wierrook heilige rook of gewijde rook . Wierook wordt al honderden jaren in verschillende religies gebruikt. In het roomskatholieke, oosters orthodoxe, islamitische, hindoeïstische en boeddistische geloof wordt of werd wierook toegepast. Wierook wordt ook in de Wicca toegepast. Wierook behoort tot het element lucht.

Wat doet wierook :?:
Wierook ruikt niet alleen lekker, ook heeft het een werking op lichaam en geest. We weten allemaal waarschijnlijk wel dat geuren een effect hebben op je gemoedstoestand. Zo ook wierrook.
Het kan ook worden gebruikt om negatieve energieën te weren, of om een huis te zuiveren van eventuele negatieve energieën.
Ook kan wierook de chakra's in balans brengen. Al met al veel doeleinden dus.

Wat is volgens mij goede wierook :?:
Wierook behoort uitsluitend van natuurlijke materialen te zijn gemaakt. Een wierook stokje is bruin of zwart. Naar mijn mening zijn de kunstmatig gekleurde stokjes geen goede wierook. Er zijn vele merken wierook op de markt. Omdat wierook zo fijn is, ben ik in de loop der jaren voorkeuren gaan ontwikkelen en gebruik alleen nog maar wierook van het merk Moeder's Geuren, HEM (ronde verpakking) en de wierook van srinivas sugandhalaya.

Welke wierook zijn mijn favorieten :?:
De nag champa wierook is een van mijn verreweg favorieten voor bijna dagelijks gebruik. De werking schijnt als volgt te zijn: krachtige bescherming tegen negatieve invloeden, harmoniseert de energie in de aura.
Lavendel is een van mijn favorieten omdat deze wierook rust brengt, ruimtes kan zuiveren, en een goede wierook is om mee te mediteren.
Zuiveringshout Deze wierook doet zijn naam eer aan en heeft een goede eigenschap om ruimtes te zuiveren.

Liefs Carina ;)

Berichtenonderwerp: Re: Wierook
BerichtGeplaatst: 11-11-2004, 14:40:03 
Groentje
Groentje

Het zal best zo zijn Carina!!

maar mijn moeder heb altijd levendel wierook en dat vind ik altijd zo gigantische stinken ,, zo erg dat ik er hoofd pijn van krijg!!

heeft vanille ook een betekenis want dat vind ik heerlijk ruiken!!

:lol:

Kus

BerichtGeplaatst: 11-11-2004, 14:44:55 
Reus
Reus

Misschien geen goede wierook??? ;)

Vanille:
Rustgevend, zorgt door aardend effect voor meer contact met de innerlijke stem, tegen negatieve invloeden van buiten af en licht afrodisiacum

Liefs Carina ;)

BerichtGeplaatst: 11-11-2004, 20:03:23 
Reus
Reus

Alle wierook die ik heb meegemaakt waren niet lekker, ik voelde me er niet goed bij. Wat mij wel goed doet zijn etherische olieën.

Wel bedankt voor de info, toch ns opzoek naar andere wierook :)

Greetz!

Laatst gewijzigd door Nemesis op 12-11-2004, 10:43:03, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 11-11-2004, 20:25:36 
Reus
Reus

De "smaakjes" van etherische oliën in een aromabrander werken ongeveer herzelfde als wierook.

Gebruik ik zelf ook wel eens :)

Liefs Carina ;)

BerichtGeplaatst: 12-04-2005, 10:17:54 
Moderator
Moderator

Hey Carientje,

Ikzelf ben helemaal gek van Passiebloem, Rode rozen en Black Magic.
Heeft een van deze wieroken ook een zuiverende/rustgevende functie zeg maar?

:kiss:
Angel

But don't throw it away,
It's still my life..

http://www.NymphomaniacPhantasy.punt.nl

BerichtGeplaatst: 12-04-2005, 10:44:16 
Reus
Reus

Ik trek ook niet alle wierrook, je hebt zelfs groengrascitroen wierrook die ikbij de pasar malam haal. man die is scherp..!!

(handig na stinkende maaltijden) 8)

BerichtGeplaatst: 12-04-2005, 10:57:16 
Nimf
Nimf

zuiverend is lotus, salie is voor het grovere werk.

Mirre is rustgevend.. dit zijn degene die ik zelf persoonlijk gebruik

BerichtGeplaatst: 12-04-2005, 13:50:53 
Kabouter
Kabouter

ik gebruik bijna altijd nag champa en af en toe sandelwood. ik heb gemerkt dat meeste mensen nag champa als erg prettig ervaren, ik zeker.

edger

BerichtGeplaatst: 15-05-2005, 19:26:23 
Reus
Reus

De Moeder's Geuren Bloemen-, Bos- en Houtgeuren

Amber
Een verrukkelijk zachte zoete geur. Een droomgeur. Rustgevend, warm en erg prettig voor het gevoel. Een vriend voor het leven. Een goed cadeau voor iedereen die van rust houdt of zich wil ontspannen. De favoriete geur van mijn moeder.

Avondroos
Duidelijk, krachtig, warm en iets zoet. De geur van Tuberosa, prettig en exotisch. Een heerlijke geur voor een fijne avond.

Gardenia
De rijke geur van de gardeniabloem. Een aparte, karakteristieke en iets zwaardere geur vol interessante accenten.

Herfstblaadjes
Een heerlijke verrassende bosgeur, waarbij je jezelf thuis in de natuur voelt. Een warme, rijke en inspirerende geur. Een geur om van te houden als van een vriend. De Gouden geur is een heel bijzondere geur voor de echte liefhebber: mooi en helder.

Jasmijn
Zacht en mild. De geur is wat droog en zoetig, en heeft iets van een groene toon. Een prettige en pure ervaring.

Kamperfoelie
De vernieuwde Kamperfoelie: zoeter en vriendelijker. Je ruikt meer honing en de zoetheid heeft iets caramelachtigs.

Kaneel en Kruiden
De warme blije geur van kaneel en diverse kruiden. Door de rijkdom aan ingrediënten lijkt deze wierook elke keer iets anders te geuren. Kaneel Goud is een mix van verschillende kaneeloliën en kaneelachtige ingrediënten.

Lavendel
Een van onze zachtste geuren. Een droge geur met een verrassend vleugje zoet. Lavendel is fris en werkt rustgevend. Onderzoek heeft uitgewezen dat lavendel een goed middel is om bij in slaap te vallen. De Lavendel Goud is een revelatie.

Lotus
Een heerlijk zoete geur, vol en rijk van karakter. Lotus is inspirerend en maakt je iedere keer weer blij. Een heel positieve geur die warmte geeft en bescherming (neemt negatieve energie weg). Een vriend voor alle dagen en moeilijke tijden.

Musk
Een zeer fijne musk met een avontuurlijke topnoot. Een prettige verrassing, die stimulerend werkt. Een actieve geur die heel goed is om bij te leren, te studeren of te werken. Werkt ook goed als hulp om 's morgens wakker te worden.

Mirre
Een heel opmerkelijke geur. Actief, blij en avontuurlijk. Een milde maar specifieke geur die je nooit zal vergeten. De geur is te vergelijken met een milde nagchampa. Mirre Goud is een verfijnde en sterkere versie van Mirre.

Oriëntaalse Roos
Een heel bijzondere rozengeur met een vleugje sandelhout. Een inspirerende en creatieve geur die je laat dromen. Een heel goede geur als cadeautje voor avontuurlijke mensen of lezers van avonturen romans.

Passiebloem
Zachte en heel sprekende geur. Een geur die blijft boeien. Inspirerend en creatief. Heel geschikt als apart cadeau.

Patchouli
De karakteristieke geur van de jaren 60: patchouli bladeren verzacht met een rozen noot en verrijkt met kruiden.

Rode Roos
De vernieuwde Rode Roos is jonger en blijer van geur. Een roos van deze tijd. Heerlijk en vriendelijk in de omgang. De Rode Roos Goud is de roodste en lekkerste roos in wierookland. Een prachtig alternatief voor een bos rode rozen.

Rozen en Viooltjes
Heerlijk zoet met een vleugje viooltjes. Een geur met een zonnige glimlach. Onze meest blije geur, een geur om vrolijk van te worden. De absoluut favoriete geur van kinderen en volwassen kinderen. Een bloeiende en blije zomertuin in huis.

Sandelhout
De koning der geuren. 100% Sandelhout kernhout vol olie. Met Lavendel de meest verkochte geur. Uitermate geschikt voor concentratie, meditatie en yoga. Werkt mentaal zuiverend en rustgevend. Sandelhout is een spirituele geur en stimuleert de intuïtie. Er is ook een Gouden Sandelhout. Bij de Gouden Sandelhout is 10 maal meer sandelhout olie toegevoegd.

Sinaasappel Bloesem
Een aparte, iets zwaardere bloemengeur. Een fantasiegeur om bij weg te dromen. Een geur voor de avond.

Vanille
Vanille, heliotroop en een vleugje roos tezamen maakt dit onze zoetste geur. Rond, vol en blij en je wordt er niet dik van.

Wilde Bloemen
Een opmerkelijk bosachtige bloemengeur. Krachtig, opbeurend en tegelijk zeer rustgevend. Een geur die beschermt.

Wierook uit de Oudheid Frankincense
Een prettige zoete en kruidige geur. Deze geur komt qua geur dicht bij kerkwierook, want olibanum hars (= het bestanddeel van kerkwierook) is de basis van deze geur, met een extra zoete rozige noot. Deze wierook verspreidt zich goed.

Zuiveringshout
Zuivert de atmosfeer in huis en werkt reinigend en ontsmettend. Een nuchtere geur, die wat harsachtig ruikt. Houdt muggen en wespen op een afstand en is zodoende ideaal voor zomers buiten en voor u en uw kinderen in de tent en caravan.

Groeten Paul!

BRON: Wierook

BerichtGeplaatst: 15-05-2005, 19:43:39 
Reus
Reus

Stenen en geuren

Om op de woon- of werkplek de positieve energiebalans zo optimaal mogelijk te maken, kunnen als aanvullig op de stenen bijpassende geuren worden gebruikt.
Hiervoor komt een goede natuurlijke olie die in een daarvoor bestemde olieverdamper kan worden gebruikt in aanmerking, of een goede natuurlijke wierook die zowel in stokjes als in andere vormen verkrijgbaar is.
De keuze is heel persoonlijk. Olie heeft een sterke werking maar kan gemakkelijker worden gedoseerd. Wierook is meestal wat zachter en heel geschikt om een vertrek goed te zuiveren.

De bekendste natuurlijke wierooksoorten in relatie met stenen

Amber
oranje calsiet, barnsteen

Avondroos
carneool

Gardenia
goudtopaas, tijgeroog, rode calsiet en champagne calsiet

Herfstblaadjes
chrysocolla, mosagaat, heliotroop

Jasmijn
groene calsiet, aventurijn, groene toermalijn

Kamperfoelie
rodoniet, rodochrosiet

Kaneel & kruiden
turkoois, labradoriet

Lavendel
amethist, saffier, blauwe calsiet, lapis lazuli

Lotus
oranje calsiet, citrien, agaat

Mirre
bergkristal, citrien

Musk
rutielkwarts, citrien, gele fluoriet

Oriëntaalse roos
roze toermalijn, watermeloentoermalijn, rodoniet

Passiebloem
oranje calsiet, maansteen, rozenkwarts

Patchoelie
granaat, carneool, rode jaspis, robijn

Rode roos
watermeloentoermalijn, rozenkwarts

Rozen & viooltjes
oranje calsiet, citrien, rozenkwarts

Sandelhout
lapis lazuli, blauwe saffier, paarse en blauwe fluoriet, amethist

Sinaasappelbloesem
oranje maansteen, oranje calsiet, carneool

Vanille
oranje calsiet, goudtopaas

Wilde bloemen
heliotroop

Dit zijn de bekendste soorten wierook. Daarnaast is er nog de traditionele wierook, die vrij sterk en soms wat zwaar is. Het is wel de beste soort om een vertrek te zuiveren.
Stenen die hier goed bij passen zijn bergkristal, rookkwarts en barnsteen.

Groeten Paul!

BRON: Wierook

BerichtGeplaatst: 19-09-2006, 16:30:30 
Reus
Reus

Ik heb Napoleon Incences... Weet iemand wat die in houdt?
Hij komt uit de Stoelendans in Deventer, Maar ze zeiden tegen me dat deze wierrook niet onder de drugs viel, maar nou ben ik wel benieuwd wat ie nou eigenlijk doet.

How long should we two wait, before we're one?

BerichtGeplaatst: 19-09-2006, 17:30:41 
Kabouter
Kabouter

Ik had vandaag een gratis pakje wierrook gehad bij mn bestelling,kheb het weg gedaan want in het huis rook je het heeel sterk door de verpakking heen.
Het was gewoon niet lekker en veel te sterk!

Er staat dit als beschrijving over de wierrook:

Nag Champa Agarbatti van Satya Sai Baba. Door de meeste mensen als de lekkerste wierook ooit gezien. Heerlijk zoet-kruidig geurend en toch niet te zwaar.

Nee nee niet te zwaar... :| als ik in de keuken stond en dat pakje lag op tafel in de woonkamer rook ik het zelfs nog... :roll:
Kvind dit niet bepaald de lekkerste wierrook hoor...(anders geven ze het vast niet weg :P )

BerichtGeplaatst: 19-09-2006, 17:56:12 
Reus
Reus

Mijn favo is ook Nag Champa.. Maar kan iemand me vertellen of dit kindvriendelijk gemaakt is?! Ik bedoel.. er zijn geuren die gemaakt zijn door kinderhandjes... Van moeder geuren weet ik dat het niet zo is, maar van Nag Champa ben ik niet zeker.. wie weet het wel?

Hey sweet princess.. grappig.. is juist mijn favo die je weg gegooit heb!!

Grtz ~Liesje~

Doe maar gek...
We doen al normaal genoeg...

BerichtGeplaatst: 19-09-2006, 18:47:15 
Kabouter
Kabouter

Nou ik ben zoizo niet zown fan van wierrook.. vanille en lavendel vind ik nog wel lekker maar je moet er toch een beetje van houden en kvond deze nogal sterk..

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00