Hi!
Tip: koop 't boek;
PARANORMAAL niets buitengewoons van medium Joke Schols en Marieke Verhaar
ISBN 90 73798 73 6 NUR 720
http://www.jokeschols.nlIn dit boek staat over dit onderdeel;(...)
Je kunt mooie pendels kopen,
maar je kunt al heel simpel een pendel maken van een veiligheidsspeld die je aan een draadje hangt.
Het draadje moet daarvoor de lengte van je onderarm hebben.Ook kun je een halsketting gebruiken met een mooie steen of hanger.
Er zijn ook pendels te koop die eruit zien als een handvat met een antenne. Net zoals een hangende pendel slaan deze pendels uit.
Wat voor soort pendel je wilt gebruiken, moet je zelf beslissen.
Het is in ieder geval niet nodig om direct een dure pendel te kopen; dat kun je altijd nog later doen als je merkt dat je talent hebt voor de omgang met een pendel.
Hoe pendel je? Heel gemakkelijk. Zet je elleboog op tafel.
houd je hand iets naar voren, horizontaal.
Houd het draadje van de pendel tussen duim en wijsvinger vast en laat de pendel (of de veiligheidsspeld) ongeveer 2 cm boven de tafel hangen.De pendel wordt een verlengstuk van jouw weten. Jouw weten is een verlengstuk van het universele geheugen.
Door te pendelen kun je antwoorden op vragen krijgen.
Echter, voordat
het zover is dat je betrouwbare antwoorden kunt krijgen, moet je eerst oefenen met de pendel om zeker te weten dat je het antwoord kunt aflezen. Immers, je kunt toch ook niet wegrijden met een auto als je van tevoren nog nooit hebt geoefend?
Om te oefenen moet je eerst 'afspreken' met de pendel wat juiste signalen zijn voor bijvoorbeeld
ja,
nee, en
niet zeker/ misschien.
Dat begint met een paar zeer simpele oefeningen.
Eerst concentreer je je op het teken van 'ja'. Neem voordat jezelf in gedachten dat dat een beweging is waarbij de pendel van voor naar achteren slingert.
Vraag vervolgens aan de pendel of hij het afgesproken teken voor 'ja'kan aangeven. Binnen enkele seconden zal de pendel gaan trillen, vervolgens zal het gaan bewegen in de afgesproken richting.
Concentreer je vervolgens op een 'nee'waarbij de pendel van links naar rechts slingert.
Vervolgens moet je nog een teken afspreken voor ''misschien'of 'weet niet' een circelende beweging waarbij de pendel in een rondje tegen de klop in draait is daarvoor zeer geschikt.
Je kunt natuurlijk ook andere tekens met je pendel afspreken. Veel mensen nemen bijvoorbeeld linksomdraaien voor '
nee'en rechstomdraaien van de pendel voor '
ja'. Bij
'weet niet' blijft de pendel dan stilhangen. Dit zijn persoonlijke afspraken en iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat hij of zij het makkelijkste vindt om mee te werken.
Probeer vervolgens de pendel met je geestkracht stil te laten hangen, zonder dat het uitslaat. Je zult merken dat zelfs wanneer je hand bibbert, de pendel stil boven de tafel zal hangen.
Als al deze signalen duidelijk zijn, ga je proberen reacties te krijgen. Vraag de pendel om 'ja'aan te geven, vervolgens om 'nee', gevolgd door 'weet niet'.
Ga vervolgens in vloeiende bewegingen van 'ja'over in 'nee'en 'misschien'.
Herhaal daarna de oefening en probeer dan tussen iedere wisseling van 'ja'naar 'nee'de pendel stil te zetten, voordat de pendel een volgende beweging zal uitvoeren. Op deze manier kun je heel goed uitproberen hoe de pendel reageert.
Als je deze bewegingen eenmaal onder controle hebt (in de praktijk gaat dat al na een paar keer oefenen) , kun je gerichte oefeningen doen.
Oefening 1 met kaartenNeem een pak met speelkaarten. Schud de kaarten en leg ze blind neer, zodat je de afbeeldingen niet kunt zien.
Pak er vervolgens een kaart uit en leg die kaart onder de pendel.
Vraag vervolgens: is deze kaart zwart? Of: is deze kaart rood?
Let erop dat je niet de pendeel boven de hele stapel kaarten houdt; de pendel zal dan waarschijnlijk met
'weet niet' antwoorden, omdat hij zowel zwarte als rode kaarten onder zich heeft liggen.
Stel de vragen aan de pendel bovendien altijd op zodanige wijze, dat je geen dubbele vraag stelt. In vaktermen heet dat een gesloten vraag.
Een pendel kan alleen met
ja nee en
ik weet niet antwoorden,
dus de vraag moet altijd duidelijk zijn én de vraag moet met ja of nee te beantwoorden zijn.Bij de kaartenoefening;
Tegen de tijd dat je
boven een score van tachtig procent zit, kun je gericht met de pendel gaan werken.
Probeer met deze oefeningen niet te smokkelen!!Als je bij de oefeningen met de kaarten een goede score hebt bereikt, kun je proberen om met een persoon te werken. (...)
Hoe dat moet, zul je zelf achter moeten komen door 't boek te kopen (heb voor 't geval dat je voor 't boek gaat, alle benodigde gegevens bovenin aangegeven om 't wat makkelijker te maken.). 't boek was in 2003 gekocht en totaal niet duur (goedkoop zelfs! als ik me goed heug een euro of acht. Niet duurder dan twaalf Euro in ieder geval!) en staat bordevol praktische tips in! (144blz, duidelijk taal, alles over 't paranormale, uitgelegd met oefeningen om jezelf te testen en bevoorderen hierin.)
Mijn ervaring hierin: 't werkt écht! volgens mij kan iedereen 't op deze manier! Bij de stapel kaarten test had ik niet meer dan drie fout (van de 52kaarten) dus ik zweer bij dit boek! Een heerlijke doorlezer en voor de paranieuwsgierige een must have!
Succes! Denk dat je nu wel verder kunt met pendelen!
ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn in de pendeltest?? laat ff wat van je horen als je wilt als je 't gedaan hebt?? ben razend nieuwsgierig naar je ervaring en reactie hierin!
Geloof me; dit is 't ENIGSTE wat ECHT werkt!
Groetjes: Jacky