Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 27-12-2024, 19:20:26

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Kaarten Reinigen
BerichtGeplaatst: 19-12-2008, 17:05:08 
Groentje
Groentje

Hoi,
Ik heb eens een vraagje. Ik ga vanavond naar een goede vriendin van mij en ga mijn kaartjes meenemen naar daar. Ik zou haar ook eens een keer de kans willen geven om met mijn verschillende kaarten te laten leggen. Nu was mijn vraag, mag dit? en hoe kan ik daarna eventueel mijn kaarten terug reinigen? Heb al verschillende dingen gehoord, bv: opladen met een bergkristal of reinigen met nag champa wierook. Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Berichtenonderwerp: Re: Kaarten Reinigen
BerichtGeplaatst: 19-12-2008, 21:14:03 
Feniks
Feniks

Lientjuh schreef:
Ik heb eens een vraagje. Ik ga vanavond naar een goede vriendin van mij en ga mijn kaartjes meenemen naar daar. Ik zou haar ook eens een keer de kans willen geven om met mijn verschillende kaarten te laten leggen. Nu was mijn vraag, mag dit?

Natuurlijk mag dat Lientjuh! Tarotkaarten zijn niets meer en niets minder dan kaarten. Je kan ook de tarot leggen met een normaal kaartspel (sterker nog, zo is alles ooit begonnen) Er hangt geen zogenaamde 'energie' omheen. (Ikzelf ben bij voorbaat niet zo'n fan van dit soort theorieën).Je hoeft kaarten niet 'op te laden' noch hoef je ze te 'reinigen'! Gewoon weer terug in hun doosje voor een volgende keer..
Niemand beïnvloed die kaarten behalve de trekker en de interpretator (degene die de kaarten leest). Het is een kans-spel, evenals poker...

ECHTER! dat betekend niet dat je de hele tarot naast je neer moet leggen. Gebruik de interpretaties niet als leidraad maar als raad van een ander... Denk na over de verschillende mogelijkheden en wat zij betekenen voor jou. Het is geen 'waarzeggen' of 'toekomst voorspellen'. het is de zogenaamde 'food for thought'. het opzetten van een andere bril, een andere blik op jou eigen leven!

Ik vind het momenteel moeilijk om uit te leggen, heb mijn hoofd er niet helemaal bij. Misschien kan ik later wat meer zeggen over het onderwerp.

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 20-12-2008, 17:48:12 
Reus
Reus

Citeer:
Ik vind het momenteel moeilijk om uit te leggen, heb mijn hoofd er niet helemaal bij. Misschien kan ik later wat meer zeggen over het onderwerp.

Toch is het je al heel behoorlijk gelukt hoor. :)

BerichtGeplaatst: 23-12-2008, 11:10:56 
Nimf
Nimf

Prima antwoord terwijl je er niet helemaal bij was.

Ben zelf ook geen voorstander van al die hocus-pocus rond tarot kaarten. Sommige mensen behandelen hun tarot-kaarten alsof ze een 'leven' op zichzelf hebben en constant gereinigd en vertroeteld moeten worden. Hup, in het doosje en als iemand anders er even mee wil spelen ... so what! Het is en blijft een spel ook al kun je uit de kaarten die je legt/trekt soms nuttige adviezen afleiden.

groet, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 27-12-2008, 17:50:31 
Groentje
Groentje

Dacht zelf ook wel dat het oké was, bedankt voor jullie antwoorden. :wave:

BerichtGeplaatst: 01-01-2009, 13:54:40 
Dwerg
Dwerg

De kaarten op zich zijn levenloos en slechts papier met inkt, en zelfs dat is nog te betwijfelen.

In ieder geval draait het bij Tarot nooit echt om de kaarten zelf, maar altijd om de relatie tussen de kaarten en de eigenaar. Dat is waar de hele essentie ligt. Als je dus je kaarten wilt reinigen, is dat alleen van noodzaak als jij voelt dat je relatie met de kaarten door een bepaald iets verstoord is. Of dat zo is, bepaal je uiteindelijk zelf. Het is dan ook je eigen beslissing om een bepaald ritueel uit te voeren om de relatie weer te herstellen. Sommige mensen leggen hun kaarten in de zon, sommige mensen 'resetten' het deck door alle kaarten weer op volgorde te leggen, etc.

Na veel leggingen doe ik vaak het laatste. Dit is echter enkel een ritueel wat ik persoonlijk uitvoer. Het is enkel iets om voor mijzelf het idee te hebben dat de kaarten weer 'in orde' zijn. Het is net zoiets als het ordenen van boeken op je boekenplank.

BerichtGeplaatst: 11-01-2009, 16:51:10 
Groentje
Groentje

Ik leg zelf ook regelmatig, maar ook anderen mogen hieraan komen. Ik reinig ze nooit. En zoals er iemand al aangaf, het zijn en blijven kaarten.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00