Lientjuh schreef:
Ik heb eens een vraagje. Ik ga vanavond naar een goede vriendin van mij en ga mijn kaartjes meenemen naar daar. Ik zou haar ook eens een keer de kans willen geven om met mijn verschillende kaarten te laten leggen. Nu was mijn vraag, mag dit?
Natuurlijk mag dat Lientjuh! Tarotkaarten zijn niets meer en niets minder dan kaarten. Je kan ook de tarot leggen met een normaal kaartspel (sterker nog, zo is alles ooit begonnen) Er hangt geen zogenaamde 'energie' omheen. (Ikzelf ben bij voorbaat niet zo'n fan van dit soort theorieën).Je hoeft kaarten niet 'op te laden' noch hoef je ze te 'reinigen'! Gewoon weer terug in hun doosje voor een volgende keer..
Niemand beïnvloed die kaarten behalve de trekker en de interpretator (degene die de kaarten leest). Het is een kans-spel, evenals poker...
ECHTER! dat betekend niet dat je de hele tarot naast je neer moet leggen. Gebruik de interpretaties niet als leidraad maar als raad van een ander... Denk na over de verschillende mogelijkheden en wat zij betekenen voor jou. Het is geen 'waarzeggen' of 'toekomst voorspellen'. het is de zogenaamde 'food for thought'. het opzetten van een andere bril, een andere blik op jou eigen leven!
Ik vind het momenteel moeilijk om uit te leggen, heb mijn hoofd er niet helemaal bij. Misschien kan ik later wat meer zeggen over het onderwerp.