Dus vermoed ik dat niemand iets voor me heeft over de kaartjes??
Meestal heeft zo een softwareprogramma altijd eenbetekenis van de kaarten in het bestand ik heb er al zo 1 van tarot aar ieder programma of boek zegt iets anders ... vandaar dat ik ook vroeg of iemand iets op zijn pc staan had he
Ik heb vb dit van tarot kaart per kaart
0 De Zot of De dwaas
Sleutelwoorden:
Enthousiasme, dwaasheid, nieuw begin of wending,begin v.e. cyclus of avontuur
er moeten risico’s worden genomen. Er moet een keuze gemaakt worden of er
wordt je een nieuwe kans geboden. Vol vertrouwen, openstaan voor nieuwe avonturen.
Trek je deze kaart:
Sta je voor een keuze & ontvankelijkheid. Je krijgt te maken met een nieuwe kans of een nieuw
Begin. Je staat open voor nieuwe ideeën & suggesties. Je bent vol zelfvertrouwen.
OF
De kaart toont je dan ook het kind in jezelf. Hij staat voor spontane nieuwe dingen en speelse onbezorgdheid. De kaart geeft aan dat je met verwondering en zonder vaste verwachtingen een nieuw terrein in je leven betreedt.
Omgekeerd:
Je hebt niet genoeg nagedacht over de keuze(s) die je gaat maken. Je voelt je verward
& kunt gemakkelijk verkeerde beslissingen nemen
Liefde
In je persoonlijke relaties is de zot een kaart die zich vooral van zijn zonnige en meest levenslustige kant toont. De kaart kan duiden op de start van een verfrissende relatie of een inspirerende opleving.
Werk
Ten aanzien van je werk laat de Zot je zien dat je nieuwe ervaringen opdoet. Je hebt misschien niet alle kennis in huis die je nodig hebt, maar je bezit voldoende nieuwsgierigheid om je vertrouwd te maken met alle aspecten van je werk.
Gebeurtenissen: Plezierige tijden, geluk bij ongeluk, onverwachte dingen.
Resultaat: Risico, vertrek, open afloop alles is mogelijk
Tijdstip: 1 april, lente, nu, dadelijk, zonder uitstel
Reizen: Waarheen de wind waait, pelgrimstocht
Bewustzijn: Het wonderlijke & het verbazingwekkende.
Financiën: Spilzucht, van de hand in de hand
Persoonskaart:
Kind, jeugdig iemand, onschuldig of onervaren persoon?.
Avonturier, Pelgrim. Zoeker naar een keuze. Iemand die een risico neemt
Degene voor wie de kaart wordt uitgelegd,
Staat voor een keuze die van grote betekenis is voor de rest van zijn leven.
Hij moet daarom zeer voorzichtig zijn en al zijn krachten inspannen om de juiste
keuze te kunnen maken.
Dagkaart:
Het is fijn dat je vandaag je zorgeloos kan voelen. Lekker he, om gewoon vandaag je
hart eens te volgen. Heerlijk even dwaas doen met gekke bokkensprongen.
Pak vandaag de kansen die op je pad komen. Dans, wees vrolijk en voel je vrij.
Vragen:
Welke zaken doet u volledig uit goed vertrouwen?
Waar wilt u naar toe?
Waarover voelt u zich dwaas?
Wat zou u diep in uw hart leuk vinden om te doen?
Waar wilt u niet over nadenken of voor weglopen?
Waarmee bent u te lang ingespannen bezig geweest?
Aan welke nieuwe dingen durft u niet te beginnen?
Van de zigeunerkaarten is dit een vb
01/ Echtgenoot De vrager
Trefwoorden : Echtgenoot, man, partner, minnaar, vriend.
DK: Je ontvangt de liefde van een man, hij staat stevig in zijn centrum en bedoelt het heel goed met jou.
Citaat: Ik sta op wacht voor jou, hopelijk kom je nu wel gauw.
Omschrijving: De kaart stelt de partner voor. Hij heeft zich mooi uitgedorst om zijn geliefde te ontmoeten. Het hartje, in de linker bovenhoek, verraad zijn intenties.
Stelt voor: symbool voor het mannelijke. Voor de dame is hij haar man, haar geliefde, haar partner.
Liefdevol en tegelijkertijd toch ook weer doortastend. Kracht, doorzettingsvermogen.
Ligging van de kaart : Als we voor een man de kaarten leggen, is deze kaart het uitgangspunt waarbij we kijken door welke kaarten ze omringt wordt. Kijkt deze man naar zijn dame ? Dan wijst dit op een goede vertrouwensband, zoniet zijn er storende invloeden aanwezig.
Psychologische waarde : Het mannelijke tot en met. De persoon is vlot en spontaan in de omgang met anderen.
Bijbehorende planeet : Zon
Combinaties:
+04+09: Man komt op bezoek & brengt geschenk mee.
+07+08: Mijd deze valse man!
+13+15: Wijst op rouw periode. Leuk gezelschap kun je zeker verwachten als man, bezoek & geschenk op een
rijtje liggen. Vergeet hem vooral niet te bedanken voor dat mooie cadeau wat hij voor je meegebracht
heeft!
+15: Je hoort van een overlijden van een man
+16+19: Pas echter op voor een ongeval in het buitenland mijnheer.
+18+16: Bericht van een man die in buitenland verblijft.
+32+19: De liefde met deze man wordt een puinhoop.
Dus ik wil de kaarten aanvullen met jullie mening. momenteel ben ik meer bezig met de lenormandkaarten maar ik wil meer weten en die kaarten interseren me ook.
Gr Kim