Nogmaals bedankt voor je legging, Sado!
Ik zal per stukje even reageren:
Citeer:
Ik begin in het midden, bij de kaarten die op elkaar geplaatst zijn. Deze kaarten gaan respectievelijk over een probleem, en advies over de problemen, of situaties die zich voordoen door dan probleem. De onderste kaart is de Vijf van Zwaarden, 'nederlaag'. Deze kaart duidt op een nare situatie, een soort gevecht, iets waarbij eer is verloren. Misschien zit je in een strijd met iemand, maar die strijd is het al lang niet meer waard. Wellicht word je achter je rug om verraden. In ieder geval is het nu een goede tijd om ruzies, als je die hebt, bij te leggen. Als je dit niet doet, kan het zijn dat er om je rug om dingen gaan circuleren. Wees ook heel erg op je hoede dat je zelf niet mensen met de dolk steekt. De kaart die hier op ligt, is de Staven Aas. Het is een tijd van creatieve inspiratie. Je kunt de energie van strijd en onmacht omzetten in creatieve uitspattingen. Het bruist van de ideeen en de dingen die je zou kunnen doen... Je moet ze alleen nog uitvoeren!
Een nare situatie, gevecht, daar kan ik me zeker in vinden. Er zijn de laatste tijd nogal heftige dingen gebeurd in korte tijd die daar absoluut mee te maken hebben, maar daar ga ik liever niet op in. Het verliezen van eer kan ik ook koppelen aan een gebeurtenis, hoewel dat nu niet meer zo geld.
Creatieve uitspattingen? Ik zou wel willen, maar ik heb er nu echt geen tijd voor
Maar tijd kan je maken en dat ga ik ook zeker doen
Citeer:
De kaart links van de middelste kaart draait om waar in het verleden sprake van was. Kunst. Je probeerde twee tegenovergestelden samen te voegen. Dit kan te maken hebben met bijvoorbeeld de strijd tussen gevoel en denken, of tussen verantwoordelijkheid en vrijheid. Het draaide in ieder geval om tegenovergestelde principes, die moeilijk samen te voegen waren. Misschien is het resultaat hier van de strijd geweest die wordt aangegeven door Vijf van Zwaarden. De kaart van Kunst probeert ons wel te leren dat alle tegenovergestelden samen kunnen gaan, ook al lijkt dit volstrekt onmogelijk! Wederom is dit een kaart die een sterke mate van creativiteit aangeeft. In combinatie met een Aas kan ze heel sterk zijn!
Zeer herkenbaar, inderdaad, weer voor bepaalde dingen die er gebeurd zijn de afgelopen tijd. Misschien hoopte ik wel een beetje dat je daar iets over zou schrijven..
En weer die creativiteit! Daar moet ik toch echt s iets mee doen
Citeer:
De kaart boven het midden draait om wat zich in je denken afspeelt, waar je je bewust van bent. Acht van Schijven, behoedzaamheid. Deze kaart draait om geduld. Geduld met wachten tot bepaalde gezaaide gewassen groot zijn, zodat ze geoost kunnen worden. Het is een kaart die laat zien dat het nu even geen tijd is om van de hak op te tak te springen, maar juist om te werken aan een project, met geduld en toewijding.
Ik zou niet weten waar dit over zou kunnen gaan.. Waarschijnlijk iets in de (nabije) toekomst, of iets waar ik nu al mee bezig bent. Dat zal zichzelf uitwijzen denk ik.
Citeer:
In je onderbewuste, onder het midden, bevindt zich de Zwaarden Koningin. Deze figuur bevindt zich letterlijk in hogere sferen, en kijkt vanaf een hoog punt neer op de aarde. Jouw drijfkracht is een zekere arrogantie, maar een die niet misplaatst is. Het probleem is echter dat vanuit de hoogte vallen eigelijk nooit wordt gewaardeerd. Jouw persoonlijkheid lijkt me een van uitzonderlijke intelligentie en creatieve kracht, gepaard met een zekere sociale onmacht. De Zwaarden Koningin is voor de man van de straat, de mens op de wereld, een ongrijpbare persoonlijkheid. Dit kan bijdragen aan spanningen zoals afgebeeld op Zwaarden Vijf.
Wat een complimenten
Ik denk dat dit wel klopt, maar zeker weten doe ik t niet.. Helaas ben ik erg goed in het analyseren van anderen, maar niet zo erg van mezelf
Citeer:
Wat de toekomst brengt, Twee van Schijven, verandering (de kaart rechts van het midden). Je financiele situatie zou weleens wankel kunnen raken, dus zorg ervoor dat je niet zomaar geld uitgeeft. Het kan zijn dat er veranderingen plaatsvinden op materieel/financieel vlak. Misschien is deze verandering iets dieper, op spiritueel niveau, maar daar wordt deze kaart vaak niet echt mee geassocieerd, dus daar ga ik nu even niet van uit. Je situatie verandert. Verandering van baan, verandering van situatie in het gezin of met vrienden, het kan allemaal! Dit is een heel brede kaart.
Klopt als een bus. Ik ben heel erg bezig met mn baantjes en geld op t moment. Maar t gaat de goede kant op
Citeer:
De onderste kaart in het rijtje rechts geeft aan hoe jij jezelf ziet. Schijven Prins. Jij ziet jezelf als een vurig persoon, veel in beweging, heel dynamisch, vooral op creatief gebied. Je bent een tikkeltje onvolwassen. Jij wordt waarschijnlijk makkelijk verliefd, in vlagen. Jouw emoties slaan snel en makkelijk om, en je kunt je vol passie inzetten voor iets. Vurig, ben je.
Ik kan me hier niet helemaal in vinden. Makkelijk verliefd? Absoluut niet. Onvolwassen zou ik mezelf ook niet noemen, ik neem mezelf juist veel te serieus. Vurig, emoties die omslaan, ik weet niet. Ik ben redelijk stabiel qua emoties, hoewel dat de laatste tijd minder is
Dus dat zou wel kunnen.
Citeer:
Hoe anderen jou zien (de kaart er boven). De Ster. Anderen zien jou als iemand die een gunstige toekomst tegemoet gaat. Je bent voor sommige mensen ook een inspiratie en het licht in de duisternis. Sommige mensen vestigen hun hoop op jou. De Ster is een heel positieve kaart, vol goede hoop!
Moeilijk om te zeggen of dit klopt
Ik hoop het!
Het klinkt positief. Ik haal er wel veel voldoening uit om mensen te helpen of op te vrolijken, hoewel ik daar ook wel s helemaal geen zin in kan hebben. Het vergt namelijk wel wat van jezelf.
Citeer:
Dan waar je op hoopt, of bang voor bent. Schijven Prins. Je hoopt op iemand in je leven die wat balans brengt, wat zekerheid. Misschien is er al zo iemand in je leven, maar ben je bang hem/haar kwijt te raken.
Ja, en dit in de zin van een relatie, denk ik.
Citeer:
De uitkomst, Twee van Staven, heerschappij. Als de huidige problemen achter je zien, zul je wellicht willen beginnen met iets nieuws. Een nieuwe start. Het kan zijn dat je een nieuwe hobby krijgt; je probeert iets nieuws uit. Je begint aan bepaalde tocht, een nieuw avontuur. Je zet je zinnen op iets.
Wie weet, nieuwe periode, nieuwe kansen, toch?
Bedankt!
Liefs,
Julia