Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 27-12-2024, 19:19:26

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Edelstenen
BerichtGeplaatst: 21-02-2009, 03:20:23 
Elf
Elf

ik heb een hanger van onyx om mijn nek. nu ben ik over het algemeen ook sceptisch over dit soort dingen (dit om naiviteit te voorkomen) maar deze steen helpt me sterk zware emoties te kunnen 'wegaarden'. ik blijf erdoor rustiger in emotioneel zwaardere periodes.

heb overigens ook een paar keer het gevoel gehad dat de steen te krachtig was (voelde zwaar aan om mijn nek) dus toen heb ik em een paar dagen niet gedragen.

verder heb ik bollen van: rozenkwarts, amethist, oranje calciet en bergkristal. vooral omdat ik ze mooi vind, maar wel met de bedoeling er ook es mee te mediteren.

BerichtGeplaatst: 21-02-2009, 04:17:50 
Kabouter
Kabouter

Ik heb mijn kamer bomvol stenen liggen,en ik doe er van alles mee,mezelf helen,andere helen mediteren,en nog veel meer.Ik heb losse stenen,hangers, bollen dierenbeeldjes, hartjes en helingsstaven.Ik ben ook een heler (sjamaan)IK heb ook zelf veel heelinstrumenten gemaakt,die (kwam ik later achter) uit kennis van vorige levens kwamen.Groetjes Els.

Zorg dat ik mijn gaven ook werkelijk geef, en dat ik mijn waarde besef zolang als ik leef. Gebruik je innerlijk kracht om je doelen te bereiken,In je ziel daar huist je macht. De bloem van goedheid een omhelzing van verre,en o zo lief en zacht.

BerichtGeplaatst: 16-09-2009, 01:18:28 
Groentje
Groentje

Ik heb een kristallen schedel (van bergkristal) die op bijzondere synchronistische wijze naar mij toe is gekomen.

de schedel was eerst van mijn vader. ik zat met haar in mijn hand met de gedachte: Kun je enige vorm van interactie tonen? op dat moment ging de kaars die ernaast stond uit!
nadat dat had plaatsgevonden, besloot mijn vader haar aan mij te schenken. ik was daar ontzettend blij mee, want dat voorval schepte een soort van band tussen haar en mij.

ik kan soms letterlijk de energie voelen die ze uitstraalt, en gebruik haar ook voor bepaalde dingen.
als je ervoor open staat, dan ga je ook meer merken dat zo'n schedel echt contact met je heeft. maar je moet wel de taal van synchroniciteit kennen en alles kunnen verwachten. wat ook eerder in deze topic staat vermeld, je moet er ook in geloven.

In Lakech

BerichtGeplaatst: 11-11-2009, 16:44:32 
Dwerg
Dwerg

Ik ben zelf al sinds mijn 6e bezig met edelstenen. Toen was ik nog niet helemaal bezig op het helende gebied maar nu wel. Ik weet weet waarom stenen zo veel voor ons kunnen betekenen. Ik zal het uitleggen waarom.
Alles bestaat uit trillingen. Ook ziekte. En ook stenen. Sommige stenen trillen precies het tegenovergestelde van ziekte en zo heffen ze die op.
Ik zelf hou heel erg van amethist. Het is een steen die helpt je bewustzijn te verhogen.

Auteur: God

BerichtGeplaatst: 03-01-2010, 23:55:49 
Dwerg
Dwerg

Bleumke schreef:
Hoi Hoi, (ben nieuw hier trouwens :) )

Ik draag nu enige tijd een Jaspis bij me, dit om me zekerder en sterker te voelen.
En ik moet zeggen t helpt echt. Durf eindelijk voor mijn mening uit te komen en recht op te staan.

probeer ook eens tijgeroog

BerichtGeplaatst: 28-02-2010, 19:07:54 
Groentje
Groentje

ik draag altijd een rozenkwarts ketting,
het past bij mijn sterrenbeeld en ook bij mij.
Mijn vriendin heeft hem ooit voor mij gekocht voor mijn verjaardag
en ik ben er erg aan gehecht.

BerichtGeplaatst: 01-03-2010, 08:28:47 
Ik draag altijd een ketting met een aventurijn eraan. Ook heb ik altijd een talisman steen bij me. Ook dat is een aventurijn en erop staat het teken voor de eeuwigheid.

:kiss:

BerichtGeplaatst: 08-07-2010, 12:43:54 
Nimf
Nimf

ik hb bergkristal ffkes de uitleg hier zetten

Bergkristal
Spirituele en geneeskrachtige eigenschappen.

Bergkristal heeft een harmoniërende uitwerking op alle delen van het lichaam waarmee het in contact komt. Het kan heel kalmerend werken en zorgt snel voor een evenwichtiger energie. Ook helpt het balansverstoring en negativiteit verdrijven en zorgt het op mentaal vlak voor rust en helderheid, zodat het een goede steen is voor bij meditatie en (alternatieve) heelkunde. Dit is een zuiverende steen, die negatieve energieën neutraliseert
Bergkristal heeft de neiging de eigenschappen van andere stenen in de buurt te versterken. Dat doet het ook met positieve energiefrequenties, zodat samenhangende, levenskrachtige energieën doeltreffender werken, terwijl chaotische of niet harmonische frequenties worden afgezwakt of geneutraliseerd. Een heldere steen, des te helderder des te mooier.
Bergkristal erg geschikt om in ruimtes te plaatsen.

Eigenschappen: helder, ordelijk, kalm.
Zuivert, geeft evenwicht.zuivert de volgende woorden: overgang, depressie, wagenziekte, overwint angst, concentratie en bij maag en darmklachten.

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie

BerichtGeplaatst: 08-07-2010, 12:47:58 
Nimf
Nimf

een andere steen van mij is seleniet ook engelensteen genoemd

Seleniet

Algemene informatie

Seleniet kan puur wit, oranje, blauw, bruin of groen van kleur zijn. De ook wel satijnspaat genoemde steen is transparant en is fijn of wat grover geribbeld. Aangezien seleniet een gipskristal is is het belangrijk het kristal niet te veel in aanraking te laten komen met water. Het lost dan namelijk op. Twee opvallende selenietsoorten zijn de woestijnroos en de vissenstaartseleniet, zo genoemd vanwege het vissenstaartachtige voorkomen van de steen.

Etymologie

Seleniet is genoemd naar Selene, de Griekse godin van de maan.

Werking

Seleniet is een hele spirituele steen en werkt beschermend en inzichtgevend. Het is een goede steen om bij je te dragen als je spiritueel bezig bent. Het bevordert contact met engelen en gidsen en vergemakkelijkt meditatie, telepathie, divinatie (waarzeggerij) en mediamieke gaven. Het werkt aardend als met hogere energieën gewerkt wordt en beschermt en reinigt de aura. Seleniet stimuleert een heldere geest en geeft inzicht in je levenslessen. Het bevordert rust, balans en vrede in jezelf en je omgeving. Fysiek heeft het een positieve werking op de ruggegraat, epilepsie en borstvoeding en remt het effect van vrije radicalen.

Naast de algemene eigenschappen van seleniet hebben blauw seleniet, groen seleniet, oranje seleniet, vissenstaart seleniet en woestijnroos de volgende aanvullende eigenschappen:

Blauw seleniet is inzichtgevend en bevordert de concentratie.

Groen seleniet versterkt je gevoel van eigenwaarde en heeft een goede invloed op de effecten van ouder worden.

Oranje seleniet is een goede steen om mee te aarden als je met engelen werkt.

Vissenstaartseleniet werkt rustgevend, vermindert spanningen en zorgt voor emotionele balans. De steen vergemakkelijkt het contact met engelen en heeft een positieve werking op de zenuwen.

Woestijnroos vermindert beperkende gedrags- en denkpatronen en versterkt affirmaties.

Reinigen & opladen

Seleniet kan niet gereinigd worden door de steen onder stromend water te houden. De steen lost namelijk op als ze in contact met water komt. Seleniet hoeft ook niet vaak gereinigd en opgeladen te worden vanwege haar zelfreinigende eigenschappen. Hierdoor kan de steen ook gebruikt worden om andere edelstenen mee te reinigen en op te laden. Toch is een goed idee om seleniet af en toe een nacht in het maanlicht te leggen zodat ze optimaal haar werk kan doen.

Toepassingen

Seleniet is een uitstekende steen om mee te mediteren.
Het kristal kan in een kamer geplaatst worden om een vredige atmosfeer te creëren.

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00