hoi Trewyn,
ik leg al 3 jaar tarotkaarten voor mezelf en (ik heb verder helemaal geen 'gaven' op paranormaal gebied.)
de voordelen van tarot zijn dat (de verschillende legpatronen) de kaarten je laten zien wat er ONBEWUST speelt. het komt vaak voor dat je in een situatie zit waarin je niet weet wat je nou precies voelt en de kaarten laten jou precies zien wat er binnen jou gedachten zowel bewust als onbewust speelt. het is simpelweg een spiegel van jezelf en je gevoel.
je kunt er dus van leren en over jezelf leren (je gevoel).
ik kan eingelijk geen nadelen opnoemen alleen dat je de kaarten niet te serieus moet nemen. bij mij kloppen de kaarten alleen als ik me niet goed concentreer en dan neem ik de kaarten ook niet serieus.
ik zie altijd de positieve betekenis in iedere kaart ookal is het de duivel of de dood. sommige mensen schudden hun spel zo dat de kaarten ondersteboven kunnen komen te liggen en dan 'zouden' de kaarten een negatieve betekenis hebben maar daar doe ik niet aan.
aan het geheel van de kaarten kun je zien of de kaart positief of negatief is. de ene kaart staat in verband met de nadere kaart die je trekt!
je moet je iig niet bang laten maken want tarot is echt een heel onschuldig spel en helpt alleen je zelf met je ontwikkeling.
als pendelen jou een onprettig gevoel geeft dan is het gewoon niks voor jou
.
Als je voor iemand anders kaarten legt vindt er dus een interactie plaats tussen jouw onderbewustzijn en die van de vraagsteller. Je stelt jezelf dus open.
als jij voor iemand kaarten legt dan houd die andere persoon de kaarten vast zodat 'zijn of haar gevoel' in de kaarten kan trekken. jij legt alleen de betekenis van de kaarten uit en geeft toelichting. dus er vind geen interactie plaats tussen jou en de vraagsteller alleen tussen de kaarten en de vraagsteller.