Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 27-12-2024, 09:01:12

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Mensen zijn dieren.
BerichtGeplaatst: 24-11-2005, 20:55:13 
Elf
Elf

In zekere zin zijn mensen net als dieren, maar de onze intelligentie, kennis en vaardigheden zijn juist de dingen die het effect van onze instincten enorm versterkt met soms desastreuse gevolgen.

Waar mensen zich kunnen onderscheiden van de dieren is het feit dat we dingen hebben zoals o.a. religie, wetenschap, verjaar-en feestdagen en uitgebreide vormen van vermaak (toneel/film/muziek/kermis/sport enz.). Er is trouwens ook geen enkele andere soort die zo machtig is dat ze een hele planeet naar de klote kunnen helpen...

BerichtGeplaatst: 25-11-2005, 08:10:39 
Feniks
Feniks

Michiel schreef:
Er is trouwens ook geen enkele andere soort die zo machtig is dat ze een hele planeet naar de klote kunnen helpen...

Nee daar kun je gerust van op uitgaan dat het enige diersoort op aarde die dat teweeg kan brengen de mens is.

liefs rogue

BerichtGeplaatst: 25-11-2005, 09:08:37 
Elf
Elf

Ik ben het er wel mee eens, mensen zijn dieren, maar dan toch op een hoger niveau (of juist lager :P)
en 1 ding wat we allemaal gemeen hebben, alle planten, alle dieren en alle mensen, we eten allemaal verschillende dingen, maar we hebben allemaal water nodig om te leven

BerichtGeplaatst: 25-11-2005, 20:25:35 
Nimf
Nimf

Dr. SKA schreef:
Ik ben het er wel mee eens, mensen zijn dieren, maar dan toch op een hoger niveau (of juist lager :P)

...Of misschien ook wel gelijk! ;)
Ik zie alle dieren gelijk aan elkaar, dus ook de mens.
Ieder dier heeft zijn unieke gaven en capaciteiten wat diersoorten van elkaar laten verschillen.
En zo hebben we allemaal wat te bieden.

Wat de mens uniek maakt van ALLE andere diersoorten is dat deze destructief is i.p.v het scheppen van balans in z'n omgeving.
Althans... er is nog een enkel ander organisme die dezelfde eigenschap heeft als de mens die dus hetzelfde patroon volgt.

Een virus...

BerichtGeplaatst: 25-11-2005, 20:40:30 
Elf
Elf

ja je hebt wel een beetje gelijk maar er is nog wel iets wat ons van dieren onderscheid en dat is dat wij veel te vaak denken, en ons denkwerk is zo krachtig dat wij ons te vaak laten misleiden door ons eigen denkwerk
dat is bij dieren niet het geval toch?

BerichtGeplaatst: 25-11-2005, 23:49:53 
Kabouter
Kabouter

Citeer:
...Of misschien ook wel gelijk! Wink
Ik zie alle dieren gelijk aan elkaar, dus ook de mens.

Uiteraard is uiteindelijk alles in essentie gelijk aan elkaar toch is er een groot verschil tussen de dier en de mens. (al zie dat de laatste duizenden jaren niet echt meer)3

Het unieke van de mens is dat deze van de dierelijke toestand, en dat zie ik als het volgen van verlangens, kan uitstijgen tot zelfverwerkelijking en bewuste eenwording met de bron, het eigen IK.

leef in Liefde, edger

BerichtGeplaatst: 26-11-2005, 03:30:23 
Nimf
Nimf

Ehhmm Edger....
Maar dat is nu juist de kwaliteit van de dieren en wat de mens nog juist moet bereiken.
Nuchtere mensen zien de mens en dier apart vanwege intelligentie.
Spirituele mensen zien de mens en dier apart vanwege spirituele ontwikkeling (qua dat de mens verder kan en verder uitsteigt en weet ik wat...)
Dieren helpen ons juist met wat je zonet beschrijft qua wat ons apart zet van de dieren.
Ze zijn al lang op dat punt wat jij net beschrijft... nu wij nog!
(Deze visie spreek ik vanuit de verbasingwekkende wijsheid en bewustzijn van mijn 4 hoevige mentor die ik al meer dan 8 jaar ken nu! ;))

Mens en dier.
Alleen al dankzij de taal die wij spreken word er automatisch een onderscheid gemaakt tussen mens en dier.
De mentale associatie en onze opvoeding stelt ons ook niet meer instaat om deze daadwerkelijk als een te zien en ervaren, alleen filosofisch zoals in dit topic.
Best jammer...

Wij zijn allen gelijk.
In elk opzicht.
Ook in het spirituele.
Juist op dit vlak zijn dieren veel verder dan wij.
(Net zoals je zelf zegt... dat je het al duizende jaren niet meer ziet bij de mens... ehmm... al vindt ik dit knap daar ik zelf nog maar 23 jaar ben als mens... dit leven... ;))

BerichtGeplaatst: 26-11-2005, 16:43:35 
Kabouter
Kabouter

Hoi Darkwolf,

Ik wist dat je met dit bericht zou komen...... Ik zie dan ook anders dan jij. Voor mij zitten de mens en de dier op verschillende trilling. Id hetniet door het woord dat we in de realiteit verschillend zijn maar door trilling van de ziel. Zoals ik het beleef evolueert de ziel en geest van mineraal naar plant, naar dier naar mens, naar hogere sferen. Het is echter pas als mens dat de geest de dualiteit van deze realiteit (het leven op[ aarde) bewust gaat ervaren. Daarvoor doet het wat het instictief moet doen (grof gezegd is dat eten en voortplanten) dan is het gelukkig. Het mooie maar ook meteen moeilijke van mens zijn is dat deze de dualiteit ervaart als realiteit om zo de liefde die hij is te gaan ervaren. Maar omdat de mens en ssort van vrije wil heeft valt hij al snel weer in de dierlijke patronen van eten en voortplanten en denkt dan geluk te kunnen ervaren. Voor vele is dit ook zo maar na tig levens gaat dit vervelen, verdwaalt de geest meer en vergeet totaal wie hij is. Maar de zie is zo puur dat de geest het de geest kan overwinnen. En pas dan gaat de mens zijn ware aard ervaren. De goddelijke Liefde die hij is. Dit is als dier onmogelijk omdat deze de valkuilen niet heeft van de dualiteit. (ik hoop dat je me kunt volgen) Dat maakt dieren niet minder belangrijk of minder mooi. Sommige noemen de trilling van dieren een lagere trilling dan die van mensen. Zelf zie ik dit niet zo. Het is enkel anders. Zoals de trilling van een kristal ook anders is maar daardoor niet minder puur of mooi. Enkel anders.
Er wordt vaak door (spirituele)jongeren negatief gedacht over mens zijn. En dit niet terecht. men laat zich verblindenn door de wereld die ze met hun ogen waarnemen en de geestestoestand waarin zij verkeren. Wanneer je dichter bij jezelf gaat komen, de Liefde die je bent, ga het mooie zien, ook in de mens, juist in de mens. Het is veel makkelijker om het mooie in een dier te zien dan in een mens. Maar zie dat dit een reflectie is van je eigen denken. Want alles wat je ervaart is een reflectie van je eigen geest.
Mar volgens mij wijk ik een beetje uit.

Leef in Liefde, edger

BerichtGeplaatst: 26-11-2005, 17:36:09 
Nimf
Nimf

Ik snap je Edger, en ik ben het met veel punten helemaal eens.
Er is niks mis met mens zijn.
Immers, ik zie de mens niet minder als een dier en een dier niet minder dan de mens.
Wat je ook bent in een leven: Je LEEFT! En daar gaat het om!

Voor mijn paardenleven (vorige leven) had ik al zat mensen levens gehad.
Vandaar dat die rangorde voor mij niet helemaal op gaat.

Als ik volgend leven weer iets anders wil zijn dan een mens, nou dan doe ik dat toch?
Welk dier je ook bent (mens, kat, koe, noem het op)... je evolueert in elk leven.

We komen allemaal van dezelfde bron.
En momenteel zijn dieren op een hogere trilling qua spiritueel bewustzijn dan wij.
Daar blijf ik bij.
Dieren zijn juist hier om ons te helpen met de weg naar elkaar liefhebben en vooral zichzelf! :)

BerichtGeplaatst: 26-11-2005, 21:27:50 
Dwerg
Dwerg

Darkwolf schreef:
Ik snap je Edger, en ik ben het met veel punten helemaal eens.
Er is niks mis met mens zijn.
Immers, ik zie de mens niet minder als een dier en een dier niet minder dan de mens.
Wat je ook bent in een leven: Je LEEFT! En daar gaat het om!

Voor mijn paardenleven (vorige leven) had ik al zat mensen levens gehad.
Vandaar dat die rangorde voor mij niet helemaal op gaat.

Als ik volgend leven weer iets anders wil zijn dan een mens, nou dan doe ik dat toch?
Welk dier je ook bent (mens, kat, koe, noem het op)... je evolueert in elk leven.

We komen allemaal van dezelfde bron.
En momenteel zijn dieren op een hogere trilling qua spiritueel bewustzijn dan wij.
Daar blijf ik bij.
Dieren zijn juist hier om ons te helpen met de weg naar elkaar liefhebben en vooral zichzelf! :)

En zo is het maar net.

* Notice and remember your dreams.

BerichtGeplaatst: 23-02-2007, 13:36:36 
Groentje
Groentje

Nou helemaal waar hoor. Ook de mens is net zo goed onderhevig aan natuurwetten. We zijn echt geen afhankelijke geesten in een lichaam. Ons functioneren, doen en laten wordt ook wel degelijk beïnvloed door de interne processen binnen ons lichaam (hormonen, genen, naurotransmitters, etc.) als mens ben je eigenlijk gewoon een product van de biochemische processen binnen je lichaam. Maar ook zit er een soort levenskracht in dat lichaam... de homunuclus...de geest in lichaam... de kracht..dat zijn wij.. :lol:

BerichtGeplaatst: 23-02-2007, 16:38:31 
Elf
Elf

Ik denk ook dat de mens beter in een eigen categorie is in te delen. Het feit dat wij een rationeel bewustzijn hebben en kunnen reflecteren op ons gedrag brengt ons in een hogere positie.

Wij kunnen immers zaaien wanneer de oogsten schraal zijn en dit laten wanneer er een overschot is.

De mens is er om het evenwicht te bewaren.

BerichtGeplaatst: 23-02-2007, 17:22:47 
Dwerg
Dwerg

Les 1 bio: de mens behoort tot het dierenrijk. (verder heb je het bacterierijk, en het plantenrijk enz)

Tadaa!

BerichtGeplaatst: 23-02-2007, 17:25:58 
Elf
Elf

blethane schreef:
Les 1 bio: de mens behoort tot het dierenrijk. (verder heb je het bacterierijk, en het plantenrijk enz)

Tadaa!

Je moet niet alles geloven wat je leert op school :twisted:

Ik ben het er ook wel mee eens dat de mens een dier is, maar de mens staat wel bovenaan de voedselpiramide :P

BerichtGeplaatst: 23-02-2007, 17:48:01 
Nimf
Nimf

De mens is een dier dat zijn grenzen niet kent.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00