Hey,
het veranderen van de levenshouding slaat ook op alles
maar in dit specifieke geval vraag ik me af (en interesseert het mij) welke houdingen dan verband houden met de seksualiteit. In elk geval de houding mbt. genieten.
bij mij is het dus zo dat het mij ontzeggen van materiële dingen (het genot van het gebruiken van een apparaat kun je natuurlijk niet echt materieel noemen, alleen het apparaat is dat) verband lijkt te houden met mijn eigen 'verwarring' rond m'n seksuele aard... in de zin dat....
het is pas een week geleden of korter dat ik gestopt ben met me een bepaald iets te ontzeggen, en binnen die week trad er ook een seksuele verandering op, dus ja....
maar meer in het algemeen kun je misschien zeggen dat we het leven zien als een lijdensweg, of een worsteling, of een bestraffing, of in het algemeen iets
waar niet van te genieten valt; er voor heeft gezorgd dat we seks zijn gaan zien als iets waar niet van te genieten valt, ofzo.
is het niet zo dat in het voor-christelijke tijdperk, mensen veel makkelijker deden over seks, maar ook niet geloofden dat het leven iets was waar je door heen moest komen om in de hemel te komen?