Hoi Stev, misschien heb je wat aan mijn antwoord
.
Ik denk dat spirituele jongeren allemaal zoekers zijn naar de waarheid???De waarheid daar draait het om, maar wat is de waarheid eigenlijk?? Dit zoeken naar de waarheid brengt een hoop gedoe met zich mee.Inzichten veel emotie en verantwoording voor je eigen wezen. We zijn allemaal geboren in een lichaam, het eerste waar me dus mee te maken krijgen is genetische bepalingen.
Ik kan nog zoveel dromen in mijn leven hebben dat ik een sporter wil worden als ik verlamd geboren word zal het erg moeilijk worden ooit een goede hardloper te worden. Het tweede waar we mee te maken krijgen is de maatschappij en onze opvoeding. Beide zaken vormen ons voor een groot deel als mens. We zijn dus erg afhankelijk van deze 2 factoren en genetische bepalingen bepalen een groot deel van ons leven. Einstein had een pracht stel hersenen en een logisch gevolg was dus dat hij met de enorme intelligentie van zijn lichaam te maken kreeg. Spirituele mensen hebben het talent om te zoeken. Talenten maken een mens niet bijzonder of speciaal, of kun jij zeggen dat je jou lichaam voor je geboorte zelf hebt uitgekozen???... Maar het eerste probleem komt dus al op, mensen willen wel graag bijzonder zijn !!! Wat is nog het verschil tussen jou wanneer jij zegt" Dat je mensen oppervlakkig vind" hier lijk je jou talent bijzonder te vinden?? En tussen iemand die met heel veel moeite er keihard voor heeft gewerkt zijn lts te halen en dan trots te zijn dat hij een bmw heeft gekocht maar ook de frustatie heeft dat zijn buurman een mooiere auto heeft.. Beide zijn jullie gefrusteerd om het feit niet meer speciaal te zijn.Misschien is het voor deze persoon ook niet meer dan logisch om alleen maar met mooie autos bezig te zijn, misschien vind hij dit wel het allerbelangrijkste op aarde. Er zijn veel geschriften van wijsheden en ik kan in jou verhalen zien dat jij ze leest. Waarin o.a. wordt gezegd oordeel niet, we zijn alleen bewustzijn, bewustzijn is onze bron en we hebben groei nodig...Dit soort dingen heb jij vast eens gelezen. Mijn vraag is weet jij echt wat er mee bedoelt word of neem je het gewoon aan en over omdat er iets in jou geraakt wordt???Vergeet niet Stev wat de gedachte ook is en waar hij ook over gaat het blijft een gedachte???Bewustwording is dat het hebben van gedachten??Is bewustzijn hetzelfde als een gedachte??Alle zoekers zitten met groten moeilijkheden en probleem stellingen. Vergeet niet de mens is zo ver ontwikkeld gedurende de tijd van evolutie dat de hersens een enorme capiciteit hebben en je jezelf erg makkelijk voor de gek kan houden door te denken dat je het allemaal begrijpt...Ook dat is niet meer dan het denken zelf...Het denken is niet meer dan het denken en alles wat daar uit volgt is ook het denken. Zo wat is eigenlijk nog jou punt???Alle frustatie is door jou omgezet in theorie en gedachten. Waarheid is jezelf volledig leren kennen eerst als mens, de omgeving fungeert alleen als een spiegel om je van jezelf af te leiden. Je zelf onderzoeken is zeer zwaar en moeilijk, het is toch af en toe lekker effe te zeuren op anderen. In de essentie draait het maar om 1 iemand dat ben jezelf. Ontdek wie je bent en wat je bent. Wat de rest doet is bijzaak ze kunnen er geen eens wat aan doen. Kun jij er wat aan doen dat je geen einstein bent???Stel je eens voor dat Einstein zo ging denken hij moet kaopt gaan van eenzaamheid en frustratie dat niemand zo slim was als hij. Het is hoe het is en zorg voor jezelf. Socrates heeft mij erg geinspireerd, hij heeft mij het besef gegeven dat het echt moeilijk is allemaal...
Hoop dat je er wat aan hebt.
groeten