Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 27-12-2024, 09:09:26

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Is iedereen oppervlakkig??
BerichtGeplaatst: 03-04-2008, 21:53:13 
Kabouter
Kabouter

Stefke schreef:
Vrij drastisch inderdaad 8) . Ik ga weer wel reizen. Ook al zoiets, wanneer ik maandenlang in het buitenland zit beschouwen mensen in mijn omgeving dat als verloren tijd en weggegooid geld, terwijl je m.i. nergens zoveel van leert dan reizen. Kan niet wachten :)

Helemaal mee eens, reizen is toch gewoon heerlijk, nieuwe dingen leren, nieuwe mensen ontmoeten, levenservaring op doen?
Nieuwe cultuur en natuur ontdekken.... vind dat ook een reuze goede les hoor ;) (en daarnaast ook gewoon erg leuk!)

If you cannot find peace within yourself, you will never find it anywhere else

BerichtGeplaatst: 03-04-2008, 22:15:33 
Elf
Elf

Inderdaad. En dat is ook waarom ik dit topic een tijdje geleden begonnen ben. Denken dat zoiets verloren tijd is, vind ik vrij oppervlakkig. Niet verder kijken dan je neus lang is... Het wordt vaak opgevat als: verloren tijd die je had kunnen besteden aan je carriere.
Carriere zegt met dus helemaal niks. Ik wil het niet eens gaan maken... Wat is eigenlijk 'het gaan maken'. Als dat veel geld en aanzien krijgen inhoudt(met nadruk gebruik ik niet het woord verdienen) en over de rooie gaan als je witte bloes van 350 euro vies wordt en je daar druk over maken :roll: , dan wil ik 'het niet maken':P

BerichtGeplaatst: 04-04-2008, 10:57:52 
Elf
Elf

Stefke schreef:
Vrij drastisch inderdaad 8) . Ik ga weer wel reizen. Ook al zoiets, wanneer ik maandenlang in het buitenland zit beschouwen mensen in mijn omgeving dat als verloren tijd en weggegooid geld, terwijl je m.i. nergens zoveel van leert dan reizen. Kan niet wachten :)

Reizen dien je echter wel te doen om jezelf te vinden, niet om te vluchten. Anders kom je jezelf later alleen nog maar harder tegen.
Ik ben van plan om nog een keer een mooie pelgrimstocht te maken. Maarja, zit in m'n bloed :roll:

Maargoed, zoals er eerder al gezegd werd, je omgeving is eigenlijk een weerspiegeling van jezelf. Ik heb totaal geen last van oppervlakkige mensen in mijn omgeving. Ik heb echter weer problemen met andere dingen. De truc is dan om te kijken van hmmm, wat is het in mijn handelen dat die mensen aantrekt.
Reizen zou in dat opzicht een goeie zijn (om jezelf beter te leren kennen). 8)

BerichtGeplaatst: 04-04-2008, 16:46:06 
Elf
Elf

Dat is een hele goeie. Ik ga reizen voor de ervaring (dat bedoel ik niet ervaring in de zin van veel doen en er ervaring in krijgen, maar ik ga 'om het te ervaren'. Dus niet experience, maar experiencing. En daar leer ik van. Maar ik kan meer genieten van andere culturen dan de westerse. Dus is het dan vluchtgedrag? Gaan mensen op vakantie om hun werk te ontvluchten of werken ze om op vakantie te gaan?

Je zegt dat je niet moet vluchten, en daar ben ik het mee eens, maar als jij een douche van koud water gewend bent en je kan af en toe een warme douch pakken, wat zou jij dan doen? Als je de warme douche pakt vlucht je dan voor de koude? En als je de mogelijkheid kreeg voor altijd de warme douche te pakken?

BerichtGeplaatst: 10-04-2008, 18:10:51 
Groentje
Groentje

Nog iemand hier :wave: Erg herkenbaar. Hoewel ik niet persé de maatschappij oppervlakkig en materialistisch vind heb ik wel vaak het gevoel dat ik vaak geen zin heb om mee te draaien met het hele gebeuren, en voel ik me ook niet heel erg 'thuis' hier. Ik denk dat die verlangen naar 'huis' en je niet thuis voelen voor spirituele mensen een gemeenschappelijk deler is, aangezien volgens mij je gewoon verlangt naar een wereld van onverwaardelijke liefde, vrede en zuiverheid.. maar door hier te zijn kunnen we gelukkig juist leren die wereld in ons hart nog verder te versterken en ook hier vol liefde te zijn :) Ik bedoel, mediteren in een afgelegen tempel, in een zen-tuin met kletterende waterval is makkelijk.. hartje amsterdam toch wat moeilijker ;) Maar, ik bedoel maar.. het heeft gelukkig wel nut dat we ons zo voelen.

Een vriendje of vriendin (ben bi sexueel) vinden is voor mij ook niet makkelijk, en eigenlijk wel wat ik het meest jammer vind. Met de wereld kan ik onderhand wel omgaan, met ik zou graag m'n echte zelf met iemand volledig delen ^_^ Maar ik denk vast dat dit wel komt hoor, gewoon jezelf blijven en open stellen dan komt er vanzelf iemand op af die echt bij je past? :)

BerichtGeplaatst: 21-05-2008, 21:04:11 
Kabouter
Kabouter

Is het iemand ook opgevallen hoe oversexed iedereen is? Damn zeg, laat me aub met rust met je gedachten haha.
Als ik naar school ga, is het enige wat ik mee krijg van mensen i seks seks en materialistische gedachten.
En nee, dit zijn niet mijn gedachten..

Ik heb geen zin om mij de hele dag af te sluiten van de gedachten van mensen.
Misschien een agenda punt voor een spirituele politieke partij, stop het lastig vallen van spirituele /occulte mensen!
Wij mediums hebben het ook niet makkelijk! Hou AUB je gedachten voor je en versterk die dierlijke energie stroom niet.
Doe dat maar in je vrije tijd ;)

/sarcasm off.

BerichtGeplaatst: 21-05-2008, 23:05:20 
Elf
Elf

Heeft sex ook niet met 'willen hebben' te maken? Begeerte naar iets wat er nu niet is? Een soort gedachte als: als ik dat heb ben ik wel gelukkig en zonder dat kan ik niet gelukkig zijn... Of zou het meer lust zijn?

BerichtGeplaatst: 22-05-2008, 14:18:36 
Groentje
Groentje

Ach ja, ik merk het zelf ook heel erg om me heen. Ik zit dan op het VWO,maar iedereen is constant bezig met zometeen. Zometeen als je gaat studeren, zometeen als je gaat werken of zometeen ...... vul maar aan. Als je het altijd met iemand over zometeen hebt of beide met je gedachten ergens anders bent ben je beiden oppervlakkig. Als je niet eens normaal met iemand kan praten, omdat je straks weer andere dingen gaat doen wordt alles echt heel saai.
Soms zit ik ook in de pauze dan met ''vriendinnen'' en heeft niemand iets leuks of interresants te vertellen. Net alsof mensen constant zitten te wachten op zometeen en niet eens meer de moeite nemen om zich ergens in te interresseren.

BerichtGeplaatst: 22-05-2008, 16:05:16 
Elf
Elf

ijsvisje schreef:
Net alsof mensen constant zitten te wachten op zometeen en niet eens meer de moeite nemen om zich ergens in te interresseren.

Hoe komt dat denk je? :P

BerichtGeplaatst: 13-08-2008, 21:49:31 
Feniks
Feniks

ik zie wat velen "oppervlakkigheid" noemen als een van de moderne afweermechanismes van de mens.
het is belangrijk om te leren wat jij aankan... wat jij kan verwerken.
selectie in begrip is daarom noodzakelijk voor het voortbestaan van die mens..

oppervlakkigheid komt, als je deze theorie naloopt, voort uit een basis van niet in staat zijn tot het tegendeel...

misschien klinkt het raar maar 'bare with me for a moment'...

als je niet in staat bent om te accepteren dat er dingen zijn die je niet begrijpt zal je nooit in staat zijn interesse te tonen voor datgene dat je niet begrijpt...

voor sommige mensen is godsdienst iets wat ze niet kunnen begrijpen... dit gegeven zorgt ervoor dat er een keuze moet worden gemaakt, namelijk: accepteer ik dat ik het niet begrijp maar anderen wel? of accepteer ik het niet dat ik het niet begrijp en anderen wel?

allebij de keuzes zorgen voor een reactie: ofwel ik toon geen- tot matige (wetenschappelijke) interesse in het onderwerp ofwel ik verzet mij tegen het onderwerp.

de mensen die kiezen voor de tweede keuze zullen door de meesten op dit forum als oppervlakkig gezien worden... omdat zij overkomen alsof zij geen 'medeleven' en/of 'ineresse' hebben bij het onderwerp... toch is dit enkel een teken dat zij (wellicht uit zelfbescherming) ervoor hebben gekozen een andere houding in te nemen.

is het dan niet zo dat als een 'diepzinnig persoon' een ander oppervlakkig noemt, deze 'diepzinnige persoon' zelf oppervlakkig is geworden omdat hij/zij geen begrip kan opbrengen voor de staat van denken van de ander?

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 14-08-2008, 13:26:51 
Groentje
Groentje

Hoi Stev, misschien heb je wat aan mijn antwoord :) .
Ik denk dat spirituele jongeren allemaal zoekers zijn naar de waarheid???De waarheid daar draait het om, maar wat is de waarheid eigenlijk?? Dit zoeken naar de waarheid brengt een hoop gedoe met zich mee.Inzichten veel emotie en verantwoording voor je eigen wezen. We zijn allemaal geboren in een lichaam, het eerste waar me dus mee te maken krijgen is genetische bepalingen.
Ik kan nog zoveel dromen in mijn leven hebben dat ik een sporter wil worden als ik verlamd geboren word zal het erg moeilijk worden ooit een goede hardloper te worden. Het tweede waar we mee te maken krijgen is de maatschappij en onze opvoeding. Beide zaken vormen ons voor een groot deel als mens. We zijn dus erg afhankelijk van deze 2 factoren en genetische bepalingen bepalen een groot deel van ons leven. Einstein had een pracht stel hersenen en een logisch gevolg was dus dat hij met de enorme intelligentie van zijn lichaam te maken kreeg. Spirituele mensen hebben het talent om te zoeken. Talenten maken een mens niet bijzonder of speciaal, of kun jij zeggen dat je jou lichaam voor je geboorte zelf hebt uitgekozen???... Maar het eerste probleem komt dus al op, mensen willen wel graag bijzonder zijn !!! Wat is nog het verschil tussen jou wanneer jij zegt" Dat je mensen oppervlakkig vind" hier lijk je jou talent bijzonder te vinden?? En tussen iemand die met heel veel moeite er keihard voor heeft gewerkt zijn lts te halen en dan trots te zijn dat hij een bmw heeft gekocht maar ook de frustatie heeft dat zijn buurman een mooiere auto heeft.. Beide zijn jullie gefrusteerd om het feit niet meer speciaal te zijn.Misschien is het voor deze persoon ook niet meer dan logisch om alleen maar met mooie autos bezig te zijn, misschien vind hij dit wel het allerbelangrijkste op aarde. Er zijn veel geschriften van wijsheden en ik kan in jou verhalen zien dat jij ze leest. Waarin o.a. wordt gezegd oordeel niet, we zijn alleen bewustzijn, bewustzijn is onze bron en we hebben groei nodig...Dit soort dingen heb jij vast eens gelezen. Mijn vraag is weet jij echt wat er mee bedoelt word of neem je het gewoon aan en over omdat er iets in jou geraakt wordt???Vergeet niet Stev wat de gedachte ook is en waar hij ook over gaat het blijft een gedachte???Bewustwording is dat het hebben van gedachten??Is bewustzijn hetzelfde als een gedachte??Alle zoekers zitten met groten moeilijkheden en probleem stellingen. Vergeet niet de mens is zo ver ontwikkeld gedurende de tijd van evolutie dat de hersens een enorme capiciteit hebben en je jezelf erg makkelijk voor de gek kan houden door te denken dat je het allemaal begrijpt...Ook dat is niet meer dan het denken zelf...Het denken is niet meer dan het denken en alles wat daar uit volgt is ook het denken. Zo wat is eigenlijk nog jou punt???Alle frustatie is door jou omgezet in theorie en gedachten. Waarheid is jezelf volledig leren kennen eerst als mens, de omgeving fungeert alleen als een spiegel om je van jezelf af te leiden. Je zelf onderzoeken is zeer zwaar en moeilijk, het is toch af en toe lekker effe te zeuren op anderen. In de essentie draait het maar om 1 iemand dat ben jezelf. Ontdek wie je bent en wat je bent. Wat de rest doet is bijzaak ze kunnen er geen eens wat aan doen. Kun jij er wat aan doen dat je geen einstein bent???Stel je eens voor dat Einstein zo ging denken hij moet kaopt gaan van eenzaamheid en frustratie dat niemand zo slim was als hij. Het is hoe het is en zorg voor jezelf. Socrates heeft mij erg geinspireerd, hij heeft mij het besef gegeven dat het echt moeilijk is allemaal...
Hoop dat je er wat aan hebt.
groeten

BerichtGeplaatst: 15-08-2008, 22:47:29 
Elf
Elf

HEb ik ook wel, bedankt dat je uitgebreid reageert. JE begint je bericht met het schrijven dat waarheid het allerbelangrijkste is. In mijn openingspost is dat precies waar ik het over heb. Veel mensen denken niet zelf. Dat maakt oppervlakkig.
Daarbij wil ik niet zeggen dat ik de waarheid in acht heb, want dat heeft niemand.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00