vlindertje schreef:
ik zit hier met hetzelfde probleem, hypoglycemie, bij mij het gevolg als een overdreven reactie op glucose (teveel insulineaanmaak), te behandelen door geen suiker meer te eten en om de 2 u te eten zodat je geen te hoge pieken krijgt.
lekkere tussendoortjes? nootjes, chips, rijstkoeken (en verder stopt het lijstje al......) want ze draaien echt overal suiker door en van zodra er glucose in zit is het om zeep.
ook word het afgeraden om producten met wit meel te consumeren, dit zou ook te snel gaan.
pas op met bananen, druiven, rozijnen etc, al kan het bij sommige wel, maar bij mij dus niet
het komt er op neer om het dus allemaal zelf te testen.
en ja hoor er valt mee te leven, al is het verdomd lastig soms
producten van witweel werd bij mijn broertje idd ook afgraden. Evenals margarine. roomboter mocht hij dan weer wel, maar dat vond hij vies. Het gevolg? Hij lust geen boter meer, en proeft het zelfs als ik eerst mijn brood smeer met boter, mes afveeg aan mijn brood en dan zijn brood smeer... Gatver hier zat boter aan roept hij dan!
Bananen mocht hij wel, maar geen aardbeiden, geen noten en pinda`s en geen schaal en schelpdieren. Het meeste vind hij ook ronduit vies. Behalve dan krab en aardbeien..
Gelukkig kan hij nu weer alles eten mits het met mate gaat. 10 aardbeien gaat goed, maar een heel schaaltje vol word problematisch..
Idd is het echt een kwestie van uitproberen. Je kunt overigens wel naar het voedings en dieeet centrum in uitrecht gaan (hoeft geen verwijsbrief te hebben) om je overal op te laten testen. Weet je meteen wat je wel/niet kunt eten.