Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 26-11-2024, 00:29:07

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Bos, Weiland, Luchtbalon
BerichtGeplaatst: 03-01-2009, 13:13:17 
Moderator
Moderator

Met deze meditatie oefening kun je in contact komen met je gids. Ik zal hem wel gewoon neerzetten :P

Je loopt door het bos, je ruikt de frisse buitenlucht en je voelt de mos meeveren onder je voeten. Je loopt door naar een hek. Je klimt er overheen en vervolgens kijk je uit over een mooi groot weiland. In het weiland staat een luchtbalon en je gaat erin. De luchtbalon stijgt op en je hoeft er niets voor te doen. De luchtbalon begint weer langzaam te dalen en komt terecht op een ander weiland.
Daar op dat weiland staat een dier. Loop naar dat dier en praat ermee. Kijk naar het dier en wat zijn belangrijkste goede eigenschap is. Verplaats je nu in de ziel van het dier en luister naar hem, luister naar het dier, word het dier. Luister naar de wijsheden die hij je verteld. Je gaat weer uit het dier en dan is het tijd om afscheid te nemen. Je loopt terug naar de luchtbalon en hij stijgt weer op.
Hij voert je terug naar het andere weiland en je hoeft er geen moeite voor te doen. Je komt weer op het weiland en je klimt weer over het hek. Je volgt hetzelfde bospaadje en dan open je langzaam je ogen.

Dingen die handig zijn om te onthouden:
- Hoe het dier eruit zag
- Wat de goede eigenschap van dat dier was
- wat zijn wijze raad was

De kans is groot dat de goede eigenschap die je in het dier zag over een komt met die van jou. De wijze raad is er om je te helpen met de problemen waar je mee zit en hoe het dier eruit zag is de gedaante waar in je gids verschijnt (daar kun je dan op gaan letten in dromen enz.)

Succes!

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders

Berichtenonderwerp: Re: Bos, Weiland, Luchtbalon
BerichtGeplaatst: 04-01-2009, 17:19:24 
Dwerg
Dwerg

Lijkt me een mooie meditatie al vind ik het moeilijk om te visualiseren. Ik mediteer nu 3 en een halve maand en ik merk zeer zeker vooruitgang, de staat van het zweverige krijg ik steeds sneller te pakken als het ware en ik voel me dan helemaal op mijn gemak, rustig en kalm.
Ik mediteer ook vooral op gevoel omdat ik dat mijn sterkere punt is.
In contact komen met mijn gids is me nog nooit gelukt, althans, niet bewust. Dit lijkt me wel een leuke meditatie om op te oefenen en om als het ware het visualiseren ook beter onder de knie te krijgen. Ik ga me hier de komende maand aan wenden denk ik o:)

BerichtGeplaatst: 11-01-2009, 15:48:50 
Moderator
Moderator

Succes ;)

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders

BerichtGeplaatst: 17-01-2009, 16:43:29 
Dwerg
Dwerg

Dankje, ik ben tot op heden nog niet begonnen met deze meditatie omdat ik het gevoel heb dat ik me eerst moet focussen op m'n innerlijke zelf alvorens ik me ga focussen op het ontmoeten van m'n gids/totemdier.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00