Mijn ervaringen met mediteren zijn zelf ook als doelstelling om rustig te worden in het hoofd, maar tijdens het mediteren doe je dat niet.
Tijdens het mediteren ben je eigenlijk in je onderbewustzijn en waakbewustzijn problemen, obstakels aan het verwerken om dan uiteindelijk tot rust te komen.
Meditatie is een mooie manier om je concentratie vermogen te verhogen door bijvoorbeeld sutra klanken te chanten in je hoofd.
Sutra's zijn klank vormen als Ohm of LAM die dan een bepaalde chakra aanspreken.
Ik gebruik zelf de Sutra's alleen om me gedachte op een punt te houden zo zijn er ook verschillende houdingen om het beste te mediteren zoals de Lotus houding, halve Lotus, kleermakers zit en mijn persoonlijke houding is een Judo zit ik weet niet de officiele term maar goed.
Ik raad je aan om met wat ademhaling technieken te beginnen vanuit de buik in uit ademen en uit de neus met je punt van je tong aan de achter kant van je voor tanden en deels tegen je geheemlte in een zo'n ontspannen mogelijke houding.
Ik hoop dat je hier wat aan heb