Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 26-11-2024, 00:29:24

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: mediteren
BerichtGeplaatst: 16-10-2004, 18:17:42 
Kabouter
Kabouter

Hallo, ik wil graag gaan mediteren om te kijken wat voor gaves ik heb en om ze te ontwikkelen, ik weet niet of dit mogelijk is. cilia

Berichtenonderwerp: Mediteren
BerichtGeplaatst: 17-10-2004, 10:16:32 
Reus
Reus

Hallo Cilia,

Mediteren kan je heel goed helpen om je paranormale gaven te vinden en te ontwikkelen. Ook kun je in de bibliotheek kijken naar boeken waarin staat hoe je je gaven kunt trainen, deze boeken kunnen je vaak een heel end op weg helpen.
Ik heb een beetje research voor je gedaan en een meditatie gevonden die heel goed te doen is. Zelf heb ik ook een gelijksoortige meditatie, maar deze is iets eenvoudiger, helemaal als je net begint :)

Ga voor deze meditatie in een prettige houding zitten of liggen. Als je wilt zitten is het goed dat met een rechte rug te doen en een comfortabele stoel te gebruiken die je lichaam goed ondersteunt. Zet je voeten plat op de grond en leg je handen ontspannen neer. Als je liever ligt, ga dan plat op je rug liggen in een prettige en ontspannen houding.

Wanneer je een plezierige houding gevonden hebt, sluit dan je ogen en wordt je bewust van je lichaam; merk alleen maar op hoe je lichaam zich op dit moment voelt... Als je merkt dat je lichaam ergens gespannen aanvoelt, adem dan zachtjes naar die plek toe. Stel voor dat die plaats tot rust komt en dat alle onnodige spanningen eruit verdwijnen en oplossen.

Breng nu eerst je aandacht naar je voeten en stel je voor dat je ontspant...

Breng je aandacht vervolgnes naar je enkels en je kuiten en ontspan ze zachtjes...

Breng nu je aandacht naar je dijen en je heupen. Ontspan je bovenbenen en heel je bekkengebied...

Adem rustig en zacht in je onderlichaam en voel hoe het zich helemaal ontspant...

Breng je aandacht nu naar je buik en naar je maag, het gebied van je inwendige organen, en spel je voor hoe al je organen zich ontspannen en moeiteloos, harmonieus en gezond functioneren...

Ontspan je borst en je schouders, je armen, je handen en je vingers...

Breng de aandacht naar je nek en je keel en stel je voor hoe dit deel van je lichaam zich helemaal ontspant. Als er een spanning is in dit gebied, stel je dan voor dat die door je armen en je vingers wegstroomt naar de vloer en in de aarde verdwijnt...

Ontspan dan je hoofd, je gezicht...ontspan je schedel...ontspan je oren en ontspan je oogleden. Ontspan je kaak...

Tast met je aandacht je hele lichaam af, van je kruin tot je tenen en van je tenen tot aan je kruin en voel hoe je hele lichaam zich ontspant...Stel je voor dat je kunt voelen hoe de levensenergie moeiteloos en vrij door je lichaam stroomt...Als je lichaam ergens gespannen aanvoelt, laat dat gebied dan zachtjes los en voel de energie erdoorheen stromen...

Haal een keer diep adem en ontspan op de uitademing te denken. Doe net alsof je denken een spier in je lichaam is die je nu ontspannen kunt. Je hoeft aan geen enkele gedachten vast te houden. Ze mogen er wel zijn maar je houdt ze niet vast. Je kunt voor het moment alles op zijn beloop laten en je gedachten toestaan kalm en rustig en zelfs een beetje vaag te worden...

Haal nogmaals diep adem en ga terwijl je uitademt heel diep binnen in...

Stel je dan voor, en in je fantasie kan alles, dat je in een open plek aankomt of op een of andere bijzonder mooie plaats en begin rond te kijken en te voelen om de sfeer ervan in je op te nemen. Het is een bijzondere magische plaats. Kijk om je heen om te zien waar je bent. Zijn er bomen? Zijn er planten? Is er een zee of een rivier? Ben je op een top van een berg of ergens in een veld of in een tuin? Laat je verbeelding je vertellen hoe de plaats eruitziet...Het is erg vredig en mooi en je bent bovendien helemaal veilig en op je zelf. Dit is jou eigen innerlijke heiligdom dat je voor jezelf binnenin creëert. Niemand kan hier komen tenzij jij dat wilt. Deze plaats is helemaal voor jou alleen.

Voel hoe warm of hoe koud het is...Is het er zonnig of is er schaduw of misschien een combinatie van beide? Hoe voelt de lucht aan en hoe ruikt het er? Welke geluiden kun je in jouw innerlijke heiligdom horen? Kun je vogels horen, of insecten, of de wind die door de bladeren suist, of het geluid van de branding? Of is het er alleen maar heel stil? Zijn er bloemen om je heen, of dieren? Laat komen wat er komt en wat goed voor je voelt...

Stel je voor hoe je in je innerlijke heiligdom rondloopt om het beter te leren kennen, er vertrouwd mee te raken en je er op je gemak voelen...Zoek een plekje in je heiligdom waar je veilig kunt zitten of liggen en waar je je helemaal thuis kunt voelen...Voel de schoonheid van de natuur en haar koestering om je heen en sta jezelf liefdevol toe om deze schoonheid en koestering te ontvangen. Stel je voor dat je bent als een spons die de liefde en de schoonheid van Moeder Natuur ontvangt en in zich opneemt...

Breng nu je aandacht naar een rustige plek diep binnen in je zelf...Blijf je steeds voorstellen hoe je dieper en dieper in jezelf afdaalt, totdat je bent aangekomen op een rustige en vredige plaats binnenin waar de zorgen van de wereld heel ver weg lijken. Geef jezelf de gelegenheid om op deze vredige innerlijke plek alleen maar aanwezig te zijn. Je hoeft er helemaal niets te doen, je hoeft helemaal nergens over na te denken en je hoeft nergens bij stil te staan; je hoeft er alleen maar in alle rust te zijn...

Op deze diepgelegen, rustige en vredige plek in jezelf ben je in contact met je eigen diepste wijsheid, je aangeboren innerlijke kennis, dat deel van jezelf dat heel wijs is, dat precies weet wat je nodig hebt en jou in je leven van moment tot moment leiding kan geven. Als je dit niet voelt of het niet echt durft te geloven, sta jezelf dan maar toe te doen alsof het er is of stel je gewoon voor dat het er is. Of je het nu wel of niet voelt of gelooft, het is altijd in jou aanwezig...

Als er vragen zijn die je aan je innerlijke gids wilt stellen, ga dan gerust je gang...Wees stil, open en ontvankelijk. Wees bereid te ontvangen, te voelen of bewust te worden van datgene wat dit wijze deel van jezelf je in antwoord op je vraag heeft mee te delen. Het antwoord kan in woorden tot je komen. Misschien komt het in vorm van een beeld. Of het komt slechts als een gevoel. Accepteer het zoals het komt en laat het tot je bewustzijn doordringen...Het is prima als je het gevoel hebt dat er niets komt; wellicht komt het op een later tijdstip. Het antwoord komt niet altijd op het moment dat je erom vraagt. Aanvaard dus wat er op dit moment is...

Als er nog meer vragen zijn die je aan je innerlijke gids willen stellen, ga dan gerust je gang. Je kunt om hulp vragen, om steun, om leiding, om liefde, om duidelijkheid - aarzel niet en vraag om datgene wat je verlangt of nodig hebt... Telkens als je ergens om vraagt, zal er op het zefde moment een deur in je opengaan om datgene wat je hart werkelijk begeert binnen te laten. Stel je alleen maar voor dat alles waar je om vraagt, bezig is om naar je toe te komen. Het komt misschien op een andere manier, maar het zal zeker komen...

Wanneer je zover bent, wordt je dan weer bewust van je heiligdom en besef dat dit een schitterende plek is waar je naartoe kunt wanneer je maar wilt. Deze plek bestaat altijd binnen in jou. Het enige wat je hoeft te doen, is je te ontspannen, je ogen te sluiten, een paar maal diep adem te halen en de wens te voelen daar te zijn. Je kunt er op elk moment dat je wilt naartoe gaan. Het zal een plek worden waar je kunt ontspannen en in contact komen met je diepste, innerlijke wijheid...

Neem dan nu afscheid van je heiligdom en loop het pad weer terug... Wordt je terwijl je loopt bewust van het feit dat je lichaam zich in de kamer bevindt. Voel de kamer om je heen... Wanneer je voelt dat je zover bent, open dan heel langzaam je ogen en kom terug. Voel hoe ontspannen, vol energie en diep verbonden je bent met jezelf.

Ik hoop dat je hiermee zowel je gaven kan ontdekken en je er bewust van kan worden als een bewust contact op kan bouwen met je gids, zodat je middels hem/haar antwoorden kan vinden op heel veel vragen.

Groeten Paul

Berichtenonderwerp: Re: mediteren
BerichtGeplaatst: 18-10-2004, 22:35:54 
Reus
Reus

Hai!!!

Ik heb sinds kort een meditatie CD in contact komen met je gids van jan van de heide (weet niet of ik reclame mag maken :? ). Als je dit wilt, is dit een erg lekker CDtje. Toen ik net begon had ik zelf moeite met eigen meditatie of uit een boekje. Dus vandaar... Cdtje is lekker, hoef je zelf niets te doen of te denken... Doe ik nog wel eens. Als ik geen zin heb om me in te spannen hahaha

Misschien is het wat????

Ennuh Beautiful Disaster, ik ga de "jouwe" zeker proberen!!!!!
FF printen... haha

Liefs Carina :wink:

BerichtGeplaatst: 19-10-2004, 11:47:01 
Groentje
Groentje

he carina

had even een vraagje hoe heet die cd verder dan???
als je wil wou ik die graag weten :D

alvast bedankt..

als je het niet via dit kan doen kan je me ook een mailtje sturen

doeg allemaal

BerichtGeplaatst: 19-10-2004, 12:30:31 
Reus
Reus

"ontmoeting met je gids!" van Jan C. van der Heide

Ik hoop dat je er wat aan hebt, als je hem koopt, laat dan even weten of je t wat vind. Ik hbe hem toen geloof ik bij BOL.com gekocht ;)

Liefs Carina';)

BerichtGeplaatst: 19-10-2004, 19:01:14 
Groentje
Groentje

carina SUPER van je dat je het even door heb gemaild toppie
daar ben ik erg blij mee en ik zal hem meteen aanschaffen..

en natuurlijk zal ik je vertellen hoe ik het ervaart heb..

Ik heb namelijk veel contact uhm ik heb contact met hem net alsof hij een vriend van me is we hebben lol en serieuse gesprekken maar ik heb hem maar 1 keer gezien dus via deze meditatie wil ik hem ontmoeten en leuke dingen doen samen ik weet niet of dat mogelijk is maar volgens mij gaat het helemaal goed komen

nogmaal SUPER van je
thx

BerichtGeplaatst: 19-10-2004, 19:28:36 
Kabouter
Kabouter

Dat klinkt zeker interessant..
Moet ik ook maar eens gaan bekijken.. Ik heb het altijd al willen proberen..
Maar zoals gewoonlijk is mijn concentratie er net te klein voor ofzow..
mediteren is voor mij al moeilijk zat..
maar ik zal het zekers proberen..
=D

BerichtGeplaatst: 19-10-2004, 19:45:40 
Weer moet ik je gelijk geven Dragonic. Ik vind het ook zo ontzettend moeilijk om me te concentreren op mediteren. Ben er iets te ongeduldig voor denk ik. Verveel me te snel! Maar ga het toch maar proberen. Misschien word ik dan wat rustiger! :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 19-10-2004, 19:47:08 
Kabouter
Kabouter

Hahaha..!
En weer moet ik zeggen dat ik het helemaal ken! ;)
Ik moet er ook maar eens veel tijd instoppen..
Oefening baart kunst..=D

BerichtGeplaatst: 21-10-2004, 12:04:51 
Reus
Reus

Meditatie is vaak erg moeilijk, je moet jezelf nl een verhaal aandragen en probeer dan maar eens niet na te denken...

Naar die cd zal ik ook eens kijken!

Bedankt!

BerichtGeplaatst: 22-10-2004, 14:21:31 
Kabouter
Kabouter

Bedankt Carina, heb de cd ook gekocht, ga m snel uitproberen. thanxxx

BerichtGeplaatst: 22-10-2004, 14:23:46 
Dwerg
Dwerg

hoe heet z'n cd dan ??¿¿

byebye mitsuki :wink:

BerichtGeplaatst: 22-10-2004, 14:33:21 
Kabouter
Kabouter

ontmoeting met je gids, van jan c van der heide. deze kan je bestellen bij bol.com. Ik heb m ook gekocht maar nog niet geprobeerd. cilia

BerichtGeplaatst: 22-10-2004, 14:38:02 
Dwerg
Dwerg

oke thnx

BerichtGeplaatst: 23-10-2004, 12:09:38 
Dwerg
Dwerg

ik ben gewoon in slaap gevallen toe ik bezig was met mediteren :? :oops:
kan iemand me helpen met wakker blijven als ik bezig ben met mediteren :?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00