Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 25-11-2024, 23:04:10

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Een rustige geest
BerichtGeplaatst: 03-03-2009, 16:05:14 
Kabouter
Kabouter

Dankzij meditatie en met vallen en opstaan leerde ik een staat van innerlijke rust te bereiken tijdens meditatie, alsook in het dagelijkse leven. Het was niet gemakkelijk om rustiger te worden en de reden hiervoor was omdat ik eerder niet in staat was om gehechtheden, menselijke sentimentaliteit en allerlei verlangens lichter op te vatten. Nu, na jarenlange meditatie voel ik me steeds rustiger en dat voelt echt goed. Vroeger zocht ik externe hulp maar ben tot inzicht gekomen dat ik zelf keihard moet werken aan het geestelijke en aan mijn innerlijke zelf om een toestand van innerlijke rust te bereiken. Het kan niet extern gevonden worden.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Laatst gewijzigd door Kai Gong op 07-06-2016, 01:55:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Berichtenonderwerp: Re: Een Heldere En Zuivere Geest
BerichtGeplaatst: 03-03-2009, 22:10:30 
Elf
Elf

Hoi karin,

mooi stuk heb je geschreven. Ik vraag me alleen af in hoeverre je nog in contact staat met de werkelijkheid en of het echt de bedoeling is dat we massaal gaan mediteren en ons keihard gaan trainen in het afzonderen van de prikkels (emoties, gehechtheden) Uiteraard kan het goed werken, maar het leren omgaan met emoties door ze te doorleven en het gevecht die wij allen hebben is ook nodig.

Zo heb ik jarenlang geprobeerd dingen te begrijpen. Ik dacht namelijk dat als ik de reden en de oorzaak wist het probleem vanzelf over zou zijn. Nu ben ik erachter dat oorzaak niet belangrijk is. Het is het loslaten en de goede reactie. Alleen loslaten is niet genoeg, want het probleem blijft, maar je laat het los. Door de goede reactie te geven leer je om te gaan met problemen zelfs als ze onoplosbaar zijn.

Mediteren is naar mijn mening een goede manier om met problemen om te gaan, maar ik weet niet of het goed is om dagen te mediteren om alle problemen "uit" de weg te gaan. Je zal ze toch ook moeten doorleven anders doe je alleen maar aan symptoom bestrijding.

Je kunt honger wel weg mediteren, maar als je niet een keertje gaat verbouwen en zwoegen op het land (met alle ongemakken van dien), zul je uiteindelijk sterven van de honger.

Ik ga het boek zeker een keertje lezen lijkt me erg interessant

groetjes
Miracle

BerichtGeplaatst: 03-03-2009, 23:31:43 
Feniks
Feniks

Hollo Kai Gong
Citeer:
Hoe kan een gewoon persoon de staat van rust bereiken naar eigen goeddunken? Hij kan het helemaal niet doen, tenzij hij een erg goede aangeboren kwaliteit heeft. Namelijk, de fundamentele reden dat iemand niet de staat van rust kan bereiken, is niet een kwestie van methoden, maar van het feit dat je geest en hart niet zuiver zijn. In de gewone menselijke samenleving en in conflicten tussen elkaar, wedijver en vecht je voor persoonlijke belangen, allerhande soorten van menselijke sentimentaliteit, verlangens en gehechtheden. Als je deze zaken niet opgeeft en minder om ze geeft, hoe kan je dan de staat van rust gemakkelijk bereiken? Tijdens het beoefenen van Qigong beweert iemand, "Ik geloof dat gewoon niet. Ik moet in een staat van rust zijn en stoppen met aan alles te denken." Zodra hij dat zegt, zullen alle gedachten weer bovenkomen. Het is je geest die niet zuiver is. Daarom ben je niet in staat een geestestoestand van rust te bereiken.

Kort gezegd wordt er dus een scheiding gemaakt tussen diegene die wél beschikken over een 'erg goede aangeboren kwaliteit' en diegenen die níet beschikken over een 'erg goede aangeboren kwaliteit'. (hetgeen een zéér discutabel onderwerp op zichzelf vormt)

Een aspect waarover niemand inzeg heeft, waarvan diegenen die niet beschikken over deze 'erg goede aangeboren kwaliteit' enkel kunnen dromen.

Klinkt dat niet wat discriminatief in de oren?

Ik vind het heel fijn voor jou dat je zoveel genot uit deze levensstijl kan putten. Ik vind het alleen jammer dat er wederom onderscheid wordt gemaakt tussen 'het normale volk' en de 'bijzondere mensen'

Wanneer komt men er achter dat iedereen uit de zelfde materie is opgebouwd?!?!

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 05-03-2009, 12:41:00 
Kabouter
Kabouter

miracle schreef:
Hoi karin,
mooi stuk heb je geschreven.
Ik ga het boek zeker een keertje lezen lijkt me erg interessant
groetjes
Miracle

Dag Miracle, :wave:

Dank je wel voor je reactie.

Fijn te horen dat 'Zhuan Falun' jouw interesse heeft gewekt. Je zal snel merken dat het geen gewoon boek is. Het zijn lezingen gegeven door Meester Li Hongzhi in China, begin jaren 90.

Je omschrijft heel mooi: "Het probleem blijft, maar je laat het los". Zo ervaar ik het ook.

Karin :wave:

Laatst gewijzigd door Kai Gong op 07-06-2016, 02:04:33, 2 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 05-03-2009, 12:46:37 
Kabouter
Kabouter

Dag truitje, :wave:

Het heeft mij nooit gestoord wanneer er wordt gesproken over gewone mensen want in vele zeer oude teksten wordt er een onderscheid gemaakt tussen gewone mensen en mensen die wijsheid en verlichting hebben bereikt. Iemand die de verlichting heeft bereikt is volgens mij geen gewoon persoon meer. Enfin, zo zie ik het maar. ;-)

Laatst gewijzigd door Kai Gong op 07-06-2016, 02:02:43, 2 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 06-03-2009, 06:58:44 
Nimf
Nimf

Zo kom je ook onder een antwoord uit ...
Zelfs niet eens een citaat van meester Li Hongzhi :shock:

Dan zal ik Truitje maar antwoord geven:
Ik heb immers dat prachtige boek ooit een keer doorgewerkt.
En inderdaad: het verdeeld op een bepaalde wijze de wereld en haar bewoners in twee groepen. Zij die de kwaliteiten wel bezitten en zij die ze niet bezitten.
Maaaaaar: als je ze niet bezit kun je met heel veel oefenen wellicht ooit een glimp opvangen van wat zij die ze wel bezitten meemaken.

Dus Truitje, jij moet gewoon heel veel Falun Dafa gaan beoefenen dan zul je als je oud en versleten bent wellicht een keer zien hoe het had kunnen zijn als je de kwaliteiten gehad had.

Kijk ... DAT vind ik nog eens een tof geloof ...
Geen gezeur van iedereen gelijk, je hebt het of je hebt het niet en wie het niet heeft mag veel oefenen maar krijgt het toch niet. :mrgreen:

Ziedaar in het kort een van mijn allergieën tegen Falun Dafa of Falun Gong, hoe je het ook wilt noemen .
En bovendien heeft die meester Li Hongzhi helemaal niks nieuws geschreven, het is allemaal materiaal dat al van ver voor zijn geboorte stamt en uit heel veel andere benaderingen bekend is. Alleen heeft hij het samengevoegd en er een soort gezamenlijk geloof van gemaakt.
Maakt ook niet uit, je moet het wiel niet uitvinden als de autos al rondrijden en die oefeningen vind ik er altijd tof uit zien, vooral als er een groepje van die dames in die leuke gele pakjes ze uitvoeren :mrgreen: o:)

Gek trouwens ... Bij de naam Kai Gong heb ik altijd het beeld van een jongen en het blijkt een meisje, Karin, te zijn. Waarom zou dat zo zijn? Ik bedoel natuurlijk dat ik dat beeld heb, niet waarom Karin een meisje zou zijn :?

Groet, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 06-03-2009, 08:16:53 
Kabouter
Kabouter

Dag Nico,

Fijn om te horen dat je 'Zhuan Falun' hebt gelezen.
Las je het via internet waar je het boek gratis kan downloaden?
Hoe vaak las je 'Zhuan Falun'?
Om de inhoud echt goed te begrijpen raden wij mensen steeds aan om het boek minstens drie maal heel grondig te bestuderen.

En verder denk ik dat het dualisme in de menselijke samenleving altijd zal blijven bestaan, ook al verzet men zich heftig ertegen. Zoals Yin en Yang altijd zullen blijven bestaan. Alle aspecten in dit leven zijn doordrongen van tegengestelde principes.

Kai Gong betekent het uiteindelijke bevrijden van de cultivatie- energie, volledige verlichting.
En ja, ik ben een meisje.... Grappige opmerking trouwens. :lol: :wink:

Laatst gewijzigd door Kai Gong op 07-06-2016, 02:11:15, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 06-03-2009, 09:20:54 
Elf
Elf

hoi karin,

Wie zijn wij?

groeten,
miracle

BerichtGeplaatst: 06-03-2009, 09:49:15 
Kabouter
Kabouter

Dg Miracle, :wave:

Als ik schrijf wij beoefenen Falun Dafa is het bedoeld op m' n echtgenoot, onze oudste dochter en mezelf. Haar vriend is ook een beoefenaar van Falun Dafa.

Maar ik vermoed dat je de wij bedoelt in het zinnetje 'wij raden aan'. Is het niet zo? Ik denk dat iedere beoefenaar de raad geeft om 'Zhuan Falun' minstens drie keer heel grondig te besturen wil men het begrijpen. Ervaren beoefenaars geven ook mij soms de raad om meer de Fa te bestuderen.

Gisterenavond waren m' n echtgenoot en ik het boek aan het lezen en waren er enkele paragrafen bij Lezing Twee - Supernormaal Vermogen van Suming Tong - die ik niet zo goed begreep. M' n echtgenoot had in de tijd dat we de Kwantumfysica bestudeerden al een beter begrip op dat wereldje en gaf me uitleg tot ik het begreep.

Ook al lees ik iedere dag het boek, af en toe zijn er nog paragrafen die ik moeilijk begrijp.

Groetjes,

Laatst gewijzigd door Kai Gong op 07-06-2016, 02:14:12, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 06-03-2009, 10:05:22 
Elf
Elf

Oke. Ik dacht dat je met "wij" een organisatie bedoelde.
Grappig dat jullie elkaar zo "aansteken" Kan mij goed voorstellen dat, dat motiverend werkt.
:lol:
groeten,
Miracle

BerichtGeplaatst: 06-03-2009, 17:52:07 
Nimf
Nimf

@ Kai Gong:

Citeer:
Fijn om te horen dat je 'Zhuan Falun' hebt gelezen.

:shock:
Citeer:
Las je het via internet waar je het boek gratis kan downloaden?

Ik heb het van een CD-ROM gehaald. Die kreeg ik van een stel beoefenaars van Falun Dafa die demonstraties gaven.

Citeer:
Hoe vaak las je 'Zhuan Falun'?

1 keer. Was voor mij wel voldoende.

Citeer:
Om een goed begrip te hebben van de Fa van Boeddha raden wij mensen steeds aan om het boek minstens drie maal heel grondig te bestuderen.

Voor elke (vooral langere) tekst geldt dat je elke keer als je het leest er iets nieuws in leest/vind. Niets nieuws dus.
Overigens wilde ik geen Fa gaan bestuderen, ik wilde 'slechts' weten waar het over ging. Een redelijk algemeen beeld was dus voldoende.

Citeer:
En verder denk ik dat het dualisme in de menselijke samenleving altijd zal blijven bestaan, ook al verzet men zich heftig ertegen.

Helemaal mee eens. Op zich ook geen probleem zolang het niet uitgemolken wordt ter onderscheiding.

Citeer:
Kai Gong betekent het uiteindelijke bevrijden van de cultivatie- energie, volledige verlichting.

Okay, ik had al het vermoeden dat je nick iets met Fa te maken had.
Roept wel de vraag op of jij van jezelf vind dat je al volledige verlichting hebt bereikt (voor zover uberhaupt mogelijk) en/of je bevrijd hebt van de cultivatie-energie (voor zover dat kan als je in een gecultiveerde materiele maatschappij leeft).

Citeer:
En ja, ik ben een meisje.... Grappige opmerking trouwens.

En toch blijft bij mij het beeld van een jongen hangen. Heeft mogelijk iets te maken met de gevoelswaarde van je nick. Ik bedoel er verder niets mee.

groet, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 07-03-2009, 07:29:47 
Kabouter
Kabouter

:wave:

@ Nico, dank je wel voor de antwoorden. Het boek slechts één keer lezen is echt niet voldoende, om een goed begrip te krijgen over de Fa van Boeddha raad ik aan het boek Zhuan Falun minstens drie keer te lezen. (y)

@ Miracle, ik denk ook dat het samen beoefenen van Falun Dafa motiverend werkt.
M' n echtgenoot en ik staan 's ochtends op om 03.40 uur. Wij mediteren dan van 03.55 uur tot 06.10 uur (Sending Forth Righteous Thoughts inbegrepen).
Omdat ik meer avond dan ochtendmens ben, heb ik hier af en toe nog wel eens motivatie nodig........... :wink: :lol:

Groetjes,

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00