Hollo Kai Gong
Citeer:
Hoe kan een gewoon persoon de staat van rust bereiken naar eigen goeddunken? Hij kan het helemaal niet doen, tenzij hij een erg goede aangeboren kwaliteit heeft. Namelijk, de fundamentele reden dat iemand niet de staat van rust kan bereiken, is niet een kwestie van methoden, maar van het feit dat je geest en hart niet zuiver zijn. In de gewone menselijke samenleving en in conflicten tussen elkaar, wedijver en vecht je voor persoonlijke belangen, allerhande soorten van menselijke sentimentaliteit, verlangens en gehechtheden. Als je deze zaken niet opgeeft en minder om ze geeft, hoe kan je dan de staat van rust gemakkelijk bereiken? Tijdens het beoefenen van Qigong beweert iemand, "Ik geloof dat gewoon niet. Ik moet in een staat van rust zijn en stoppen met aan alles te denken." Zodra hij dat zegt, zullen alle gedachten weer bovenkomen. Het is je geest die niet zuiver is. Daarom ben je niet in staat een geestestoestand van rust te bereiken.
Kort gezegd wordt er dus een scheiding gemaakt tussen diegene die wél beschikken over een 'erg goede aangeboren kwaliteit' en diegenen die níet beschikken over een 'erg goede aangeboren kwaliteit'.
(hetgeen een zéér discutabel onderwerp op zichzelf vormt)Een aspect waarover niemand inzeg heeft, waarvan diegenen die niet beschikken over deze 'erg goede aangeboren kwaliteit' enkel kunnen dromen.
Klinkt dat niet wat discriminatief in de oren?
Ik vind het heel fijn voor jou dat je zoveel genot uit deze levensstijl kan putten. Ik vind het alleen jammer dat er wederom onderscheid wordt gemaakt tussen 'het normale volk' en de 'bijzondere mensen'
Wanneer komt men er achter dat iedereen uit de zelfde materie is opgebouwd?!?!