Tamuríl Telrúnya schreef:
@ Moslimpje; Ik heb groot respect voor jou dat je je erin hebt willen verdiepen. Vanuit je geloof denk ik niet dat daar veel op aangestuurd wordt toch? Ik weet niet veel van het Moslim zijn en van de geloofsovertuiging, maar mijn ervaring is hiermee dat zij niet erg openstaan voor het paranormale (zoals het christendom etc. er in mijn ervaring ook nogal stug in is).
Het is de angst die heerst als het om geesten gaat vandaar dat men liever zich niet wil mengen in deze zaken. Uitzonderingen zijn er wel. Je hebt namelijk ook islamitische geestelijke die in contact staan met entiteiten maar dan met islamitische Lichtmeesters, Islamitische Gidsen, zielen van heilige personen uit de geschiedenis etc. Ze komen allemaal met leuke en intrigerende boodschappen tot een zekere hoogte. Er is bijna altijd een leider in het spel en gemoeid met financiele transacties. Ik denk persoonlijk dat de entiteiten manipuleren en een spelletje spelen om je vervolgens de shit in te helpen. Hoeveel charlatans zijn er in deze wereld ontmaskerd, geven foutieve voorspellingen of tonen na verloop van tijd psychische aandoeningen? Welk channelaar is met nieuws gekomen ipv wijsheden uit oudheidkunde te citeren? Imitatie spiritualiteit is de gang van zaken. De een praat de ander na. De ander komt met info uit de wetenschap wat vaak gelinkt wordt met channelen met UFO's.
Tot op heden helemaal geen meerwaarde van dit fenomeen gezien. Is het misschien zo dat de goede entiteiten als die er zijn helemaal geen contact met de mensheid maken omdat dit niet de bedoeling is?
of zijn het de mensen die niet uit liefde en zuiverheid belangeloos mensen helpen alleen slechte entiteiten aantrekken en manupileren?
ik weet het niet. Is in ieder geval mijn mening. Nuchterheid blijft op zijn plaats
Mirror schreef:
@Moslimpje
Misschien is het even handig uit te leggen wat EVP is Electronic Voice Phenomena ; het verschijnsel dat in bandopnames boven natuurlijke stemmen vastgelegd worden.
bron;
http://www.paranormalactivities.nl/evpopnames.phpYep, de informatie op de site klopt. Merendeels spreken ze wartaal. Antwoorden op strikvragen weten ze ook. Het is een schande dat de wetenschap dit niet serieus neemt en onderzoekt. Sorry voor mijn taalgebruik.