een flowww zo uit het niets....
Hooi iedereen op deze wereld, ik ben op deze planeet gekomen 22 jaar geleden. "de wereld" "de omgeving" gaven me een definitie.. Een naam.. de wereld vertelde me dat ik nick heet waarom? "gewoon omdat iedereen een naam hoort te hebben" deze bedachten andere mensen voor mij, mensen die mij schijnbaar op de wereld hebben gezet. Deze mensen noemde zichzelf vader en moeder, en noemde mij hun kind. Ze leerde me dat ik een mens was, ze deelde hun inzichten over wat het leven inhield. ik groeide op en geloofde alles wat me verteld werd. Wat goed is en wat fout is, wat mooi is en wat lelijk is. langzaam kwam "ik" er achter dat iedereen dingen anders zag... Een wereld vol mensen invloeden en gedachtegangen. maar wie heeft gelijk en wie ongelijk? Wat is waar en wat is onwaar? gaat het nou slecht met de wereld of goed? maar wat is nou slecht en wat is goed? Wat zijn problemen en bestaan ze wel? Wat doet er nou echt toe en wat niet? iedereen denkt anders... Maar wat is nou waar? wat is nou 'oke'? Wat is belangrijk... En wat niet? Waarom zeuren sommige mensen? En waarom zijn andere mensen gelukkig? Wie zijn al die andere mensen? wat doet iedereen met zijn leven? En wat behoor ik te doen met mijn leven? ooit verlaat ik deze wereld weer, en heb ik van alles ervaren en ontdekt... of verdwijn ik gewoon en verdwijn ik in het niets? En hoe was het voor ik hier kwam? Kwam ik toen ook uit het niets? ach ik ben hier, wie ik ben... Bepaal ik zelf, wat ik doe bepaal ik zelf, wat ik vind, bepaal ikzelf, wat mij gelukkig maakt bepaal ik zelf, of ik ga zeuren bepaal ik zelf, of ik luister bepaal ik zelf, en als ik geniet bepaal ik dat ook zelf. Wie is die ik die alles bepaald? een denkbeeld? Een definitie? of iets dat zichzelf bedenkt... En dit leeft? ach 1 ding weet ik zeker... deze wereld LEEFT en alles beweegd, doet iets of niets, vind dit of dat... toekomst en verleden... goed of slecht, wakker of in slaap, problemen of geen problemen, wat maakt het eigenlijk uit, dingen zijn zo als ze zijn tot op de dag dat ik verdwijn. Alles is oke
allles is gewoon een droom, of juist weer niet het maakt allemaal niet uit hoe je het leven ziet... er is niets te verliezen of te winnen.. He enige dat er is... Is het ervaren van mezelf en de wereld om me heen. dat is wat "ik" NU weet. een rede of een doel van dit alles? ook dat bepalen we zelf, of toch weer niet? das een keuze, of geloof je weer niet in keuzes.. ook dat kan... dit alles bepaald je ervaring van het leven... nieuwe wereld, oude wereld, wereld macht of onmacht... chaos of vrede... alles hoort erbij... we geven dingen zelf een betekenis tenzij we dingen gewoon laten zijn zoals ze zijn. waarvan ben jij je bewust?
lekker hoor... zo'n flow.... het doel van deze flow? geen doel, of wel een doel.. wat er achter zit... is gewoon zoals het is. niets meer niets minder
zo en nu ga 'ik' weer gamen
het doel? gewoon zomaar