Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 02-01-2025, 16:43:03

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 11-11-2010, 19:37:16 
Dwerg
Dwerg

we horen het overal ik probeer het ook.

je visualiseerd en droomd iets, je creerd je eigen wensen en verlangens..
vervolgens wil je ze "Waar maken'' of in de werkelijkheid BE-leven.

dromen en fantaseren is een dimensie opzich... je licht savonds in bed en je beseft dat je god bent, dat je je hele leven kan indelen en vorm kan geven naar je eigen wensen.
op het moment dat je dit doet, ben je in de dimensie van tijd bezig,, je kijkt naar een toekomst..
wat nog niet HIER en NU is... want NU lig je nog op bed...

het verwezenlijke van zo'n droom kan erg moeilijk zijn.
maar laten we klein beginnen...

we zoeken wat inspiratie, we denken wat na en ineens denken we nou ik heb wel eens zin om naar de efteling te gaan... je licht op bed en je maakt plannen... je vraagd mensen mee..en je plant een datum. Dit is niet zo moeilijk... dit is redelijk te doen toch? uiteindelijk zit je een dagje in de efteling en geniet je samen met de mensen die hier mee ingestemd hebben. Je maakt plezier en geniet van de ervaring.

het gaat nu niet om HET DOEL behalen, het gaat er niet om dat je het voor elkaar krijgt om die dag te plannen, het gaat erom dat je geniet van je 'droom' zoals je die had voorgesteld.

oke tot zover begrijp ik het zelf en kan ik me leven aardig goed in delen.. maar het leven is onwijs groot en er zijn zoveel factoren... gedachtes,, omstandigheden die ervoor zorgen dat je dromen niet precies zo uitkomen als dat je ze had voorgesteld... sommige mensen 'zijn op die dag sjagerijnig' en hierdoor krijg je gevoel dat je mooie dagje uit niet zo loopte als verwacht.

dus tot HOEVER kunnen we gaan in het scheppen van onze eigen ervaringen? ik bedoel het lijkt alsof we nooit in de detail alles precies zo kunnen creeren als dat we wensen en voorstellen.

omdat er op 1 of andere manier, een soort van gedeelde 'droom of wens is' waarvan je afhankelijk bent van anderen... kijk als jij wil leren piano spelen... voor jezelf... en je wild een bepaald liedje op ene bepaalde manier wille spelen GEEN PROBLEEM.. niemand die jouw zal belemmeren om het precies zo voor elkaar te krijgen...

maar op het moment dat we ons leven willen DELEN, dromen willen DELEN... kunnen we geen invloed uit oevenen op een ander.

stel je hebt gefantaseerd en gedroomd van je 'ware' denkt er elke dag aan je visualiseerd steeds meer details.. en hoe je het graag zo willen beleven, je fantaseerd over kinderen,, vakanties... wat voor beroep die partner doet en noem maar op....
op een dag kom je iemand tegen die gewoon bijna precies die persoon is uit je dromen...
je doet er alles voor en wil koste wat het kost dat die persoon gelukkig is, maar je wild zelf ook gelukkig zijn, en je wild samen dingen ervaren...
je dromen mengen zich... je moet je op elkaar 'afstemmen' en je gaat samen je eigen toekomst creeren, je geniet van elkaar, maar dr zijn ook veel obstakels, verschillende ideeen, en denkwijze...

dus de vraag is... als wij god zijn, en wij 1 zijn, in hoeverre zijn wij 1? en bestaat er zoiets als ABSOLUUT DE PERSONEN, de ROLLEN IN JE LEVEN, alles om je heen in detaill zelf te creeren? eigenlijk is alles ene projectie van je je eigen bewustzijn? of naja ik snap het zelf niet helemaal, ik grijp nu naar een hele hoge bewustzijn staat waar ik me zelf ook zelden in bevind.

ik ervaar een soort scheppen in verschillende dimensies, verschillende lagen... alsof je in droomstaat vanuit geest creerd en dit in de materie wil brengen het gaat best wel ver...

BerichtGeplaatst: 14-11-2010, 00:33:05 
Gids
Gids

Bijzonder omschreven Nick. Ik weet even geen goed antwoord te geven op dit moment. hier ga ik nog eens goed over nadenken.

BerichtGeplaatst: 25-11-2010, 20:32:20 
Groentje
Groentje

Het doet me een beetje denken aan een film/documantaire die ik ooit gezien heb. "What the Bleep do we Know!?" sommigen bestempelen het als pseudo-wetenschap, maar ik weet niet zeker wat ik ervan moet denken. Het kan in ieder geval geen kwaad om het te proberen, het is, zoals zij het voorstellen, een non-loss situation.

het idee erachter is eigenlijk dat je, enkel door te denken, je eigen realiteit creeert. Dat alles in je leven veroorzaakt is door jezelf, niet de buurman die altijd zo zeurt, niet die ene toevallige voorbijganger, etc. maar jezelf. Dit betekent dus ook dat je je leven, wat velen niet leuk/goed genoeg vinden, zelf kan veranderen! Dat jij zelf die hoge schuld hebt aangetrokken, maar ook weelde en geluk kan aantrekken.
Ze onderbouwen dit door enkele dingen die plaatsvinden in de quantumwereld. Zoals bv "het tegelijkertijd golven en deeltjes zijn van... deeltjes (of zijn het nou golven...!?)" (zie deze link: http://www.youtube.com/watch?v=DfPeprQ7oGc) en nog enkele andere dingen, als ik het helemaal uit zou willen leggen zou dat te veel tijd kosten... en ik kan het ook niet echt goed, daarvoor moet je gewoon de film kijken denk ik.
Een van die andere dingen is ook "Entanglement" (http://www.youtube.com/watch?v=Jh8uZUzu ... re=related) maargoed... ik heb nu niet de tijd (en het geduld) om het helemaal uit te leggen, ik moet het nu allemaal heel erg afraffelen, maar dat zou ik zeker wel willen doen.
Een van de problemen (en dingen die ik zelf heel vreemd vind...) is dat de wetten die van toepassing zijn op de quantumwereld, NIET van toepassing zijn op de "gewone" grote wereld waarin wij leven. Maar dat is toch vreemd?! Twee verschillende wetten, voor eigenlijk hetzelfde... wij zijn immers opgebouwd uit atomen, etc.

maar zoals ik al zei heb ik nu geen tijd, maar ik zou er later nog wel over willen uitweiden. In eerste instantie heb je ehct zoiets like "WOT! Dat kan niet..!!!" maar als je dieper nadenkt blijkt dat toch niet zo te zijn!

BerichtGeplaatst: 26-11-2010, 21:53:38 
Dwerg
Dwerg

Bella Kohler schreef:
Het doet me een beetje denken aan een film/documantaire die ik ooit gezien heb. "What the Bleep do we Know!?" sommigen bestempelen het als pseudo-wetenschap, maar ik weet niet zeker wat ik ervan moet denken. Het kan in ieder geval geen kwaad om het te proberen, het is, zoals zij het voorstellen, een non-loss situation.

het idee erachter is eigenlijk dat je, enkel door te denken, je eigen realiteit creeert. Dat alles in je leven veroorzaakt is door jezelf, niet de buurman die altijd zo zeurt, niet die ene toevallige voorbijganger, etc. maar jezelf. Dit betekent dus ook dat je je leven, wat velen niet leuk/goed genoeg vinden, zelf kan veranderen! Dat jij zelf die hoge schuld hebt aangetrokken, maar ook weelde en geluk kan aantrekken.
Ze onderbouwen dit door enkele dingen die plaatsvinden in de quantumwereld. Zoals bv "het tegelijkertijd golven en deeltjes zijn van... deeltjes (of zijn het nou golven...!?)" (zie deze link: http://www.youtube.com/watch?v=DfPeprQ7oGc) en nog enkele andere dingen, als ik het helemaal uit zou willen leggen zou dat te veel tijd kosten... en ik kan het ook niet echt goed, daarvoor moet je gewoon de film kijken denk ik.
Een van die andere dingen is ook "Entanglement" (http://www.youtube.com/watch?v=Jh8uZUzu ... re=related) maargoed... ik heb nu niet de tijd (en het geduld) om het helemaal uit te leggen, ik moet het nu allemaal heel erg afraffelen, maar dat zou ik zeker wel willen doen.
Een van de problemen (en dingen die ik zelf heel vreemd vind...) is dat de wetten die van toepassing zijn op de quantumwereld, NIET van toepassing zijn op de "gewone" grote wereld waarin wij leven. Maar dat is toch vreemd?! Twee verschillende wetten, voor eigenlijk hetzelfde... wij zijn immers opgebouwd uit atomen, etc.

maar zoals ik al zei heb ik nu geen tijd, maar ik zou er later nog wel over willen uitweiden. In eerste instantie heb je ehct zoiets like "WOT! Dat kan niet..!!!" maar als je dieper nadenkt blijkt dat toch niet zo te zijn!

ik ken de film enzo maar het is allemaal veel te commercieel...
je kan het niet verklaren met alleen denken...
alleen door te zijn en bewust ervaren... ik kan het ook niet uitleggen,
ik beschrijf ervaring in dit topic. waar ik wel achter ben is dat je altijd ONTHECHT behoord te blijven van je dromen en doelen... dan kun je ze zuiver aantrekken, moment dat je jezelfgevoel en geluk er in plaatst kan je er ook een flink potje van maken en het juist van je afstoten :p doordat je niet meer uit liefde en vrijheid handeld, maar vanuit ego, hebzucht:P

ik vergelijk het proces met ijs,water, en damp...
als ijs ben je erg materialistisch (en erg in je denken)...
als je dieper in het NU komt,, het ZIJN,, voel je je vrijer.. en kun je jezelf als Al wat is ervaren.
ik ervaar het als een staat van absoluut weten en helderheid, hiermee kun je heel veel dingen zien...
maar zodra je gaat denken raak je al vast, niet verklaren gewoon kijken.
het is als een fantasie die je laat gaan... je ziet mogelijkheden.. etc

je ervaard jezelf als 1 met het All, en hebt een enorm besef van goddelijkheid in jezelf.

BerichtGeplaatst: 27-11-2010, 12:27:10 
Groentje
Groentje

Citeer:
ik ken de film enzo maar het is allemaal veel te commercieel...
je kan het niet verklaren met alleen denken...
alleen door te zijn en bewust ervaren... ik kan het ook niet uitleggen,

Maar het is wel een goede introductie op dat gebied, die film heeft me, hoe commercieel en vaag ook, toch wel aan het denken gezet.
En met het laatste ben ik het wel eens, al snap ik zelf idd niet hoe je zoiets moet uitleggen...

Citeer:
ik beschrijf ervaring in dit topic. waar ik wel achter ben is dat je altijd ONTHECHT behoord te blijven van je dromen en doelen... dan kun je ze zuiver aantrekken, moment dat je jezelfgevoel en geluk er in plaatst kan je er ook een flink potje van maken en het juist van je afstoten :p doordat je niet meer uit liefde en vrijheid handeld, maar vanuit ego, hebzucht:P

Maar ik ik geloof wel dat gevoel juist iets heel krachtigs is. Dat je je juist niet moet loskoppelen van je dromen, maar voelen, leven alsof ze al werkelijkheid zijn.
Maar ik heb het gevoel dat het allemaal te materialistisch is... mensen willen geld, en wanneer ze geld hebben willen ze meer geld. Maar is geld wel echt wat ze diep van binnen willen?
Ik geloof van niet. Mensen jagen weelde, geluk, rijkdom, etc. na omdat ze denken dat ze zonder deze zaken niet gelukkig kunnen zijn. Ze denken "Wanneer ik dat nieuwe huis heb, DAN ben ik echt gelukkig!" En wanneer ze dat huis hebben, willen ze weer iets anders omdat ze denken dat dat dan misschien hun behoefte bevredigd. Ze beseffen echter niet dat ze hiermee hetgeen wat ze echt zoeken, echt willen, afstoten.
Een man zonder materieel bezit, kan een hart vol geluk hebben. Terwijl een rijk man het nog zoekt.

Maargoed... ik kan nog wel heel lang doorlullen, maar zo'n guru ben ik ook weer niet. Er zijn hier ongetwijfeld mensen die dieper boren in de ijsberg waar ik nu enkel het topje vanaf krabbel.

BerichtGeplaatst: 09-02-2011, 19:24:08 
Reus
Reus

Dit klinkt een beetje als de ideeën van Jean-Paul Sartre en de existentialistische filosofie, een post-oorlogs cultureel product: de mens is baas van zijn eigen bestaan, geschiedenis en leven.

Het idee op zichzelf is natuurlijk aanlokkelijk en valt ook zeker niet zondermeer te verwerpen, maar ik denk dat het oppassen geblazen is voor een té idealistisch beeld erbij. We mogen onze standplaats niet vergeten in een boven-persoonlijk cultureel leven met autonome instituties, een boven-persoonlijke geschiedenis en alle ervaringen uit onze jeugd en later: de mens als individu is en blijft toch altijd in meer of mindere mate ook een product van zijn ervaringen.

BerichtGeplaatst: 25-02-2011, 19:48:22 
Groentje
Groentje

Ik zie het scheppen van je eigen werkelijkheid als volgt:

Ieder mens heeft een lichaam. Op te delen in een fysiek, emotioneel, psychisch en energetisch lichaam. (gebruik even de opbouw van Gabriella Leenstra, medium van Jezus en Maria Magdalena). Deze lichamen vormen samen met een magnetisch en een ander energieveld jouw eigen persoonlijke “systeem”.

Dit systeem is zo voorgeprogrammeerd om bepaalde ervaringen aan te trekken. En is gevuld met allemaal informatie waar jij in eerste instantie geen weet van hebt. Je hebt allemaal oude familiepatronen overgenomen (mooi terug te zien in familie opstellingen). Hebt een eigen blueprint om je levenslessen eigen te maken (Steve Roter). De meeste mensen op dit forum waarschijnlijk een reeks aan energetische blokkades in het energetische lichaam om niet te snel op te vallen, dingen te doseren en vormen van telekinese te blokkeren totdat jij het activeert. En er zijn waarschijnlijk nog wel wat niet verwerkte psychische of emotionele dingen van dit of het vorige levens die je helpen om de spelregels van het Universum te leren.

Zodra je bewust wordt welke factoren invloed hebben op jouw systeem. Kun je ervoor kiezen oude dingen eruit te halen en nieuwe dingen er in te stoppen. Je kunt door groei een nieuw lichaam bouwen met de gewenste eigenschappen. En zodra je van jezelf leeg of “compleet” bent, kun je bewust het energieveld met dingen vullen die jij wilt aantrekken. Er zijn verschillende magnetische handbeweging om hiermee te spelen. Ook de grootte van energieveld kan ingesteld worden als je er aan toe bent. Hiermee programmeer je andere mensen om op een bepaalde manier op jouw te reageren, en kunnen de “benodigheden” op grotere en bewustere schaal aangetrokken worden. Jouw energieveld draagt informatie over aan het energieveld van de ander. Als daar uiteraard overlap in is. Deze nieuwe informatie wordt vervolgens vertaald naar gedachten en gevoelens die hopelijk een actie van die andere persoon naar jou toe oplevert.

Zodra je hier wat verder in bent, ben je waarschijnlijk ook tot de conclusie gekomen, dat “willen” in veel situaties irrelevant wordt. Je innerlijke drijfveer van al je beslissingen wordt je Hart en hiermee vul je ook je energieveld. En je ziet dat het Universum jouw een bepaalde richting op duwt (Doormiddel van voorspellende dromen, afwijkende gesprekken, gebeurtenissen, consult medium, etc.). Je bent in samenwerking met het Universum jouw dingen aan het neerzetten en scheppen. Jouw drijfveer is het hart en Universum is de externe omgeving die deuren sluit, opent en zichtbaar maakt.

Beheers je dit en werkt de richting van het Universum niet. Ben je waarschijnlijk wel iemand tegen gekomen die je kan helpen met die routekaart van jouw leven te herschrijven (of je kan het zelf en voor anderen:P). Hoe je de waarheid van het Hart kan veranderen ben ik nog niet uit. (Kan zijn dat jij je eigen hart wel volgt en het Universum je ook een richting instuurt maar jij op een gegeven moment niet aan zet bent).

Het blijft te allen tijde een combinatie van jou en de externe omgeving. Maar hoe groot jouw aandeel erin is heb je zeker zelf in de hand.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00