Bella Kohler schreef:
Het doet me een beetje denken aan een film/documantaire die ik ooit gezien heb. "What the Bleep do we Know!?" sommigen bestempelen het als pseudo-wetenschap, maar ik weet niet zeker wat ik ervan moet denken. Het kan in ieder geval geen kwaad om het te proberen, het is, zoals zij het voorstellen, een non-loss situation.
het idee erachter is eigenlijk dat je, enkel door te denken, je eigen realiteit creeert. Dat alles in je leven veroorzaakt is door jezelf, niet de buurman die altijd zo zeurt, niet die ene toevallige voorbijganger, etc. maar jezelf. Dit betekent dus ook dat je je leven, wat velen niet leuk/goed genoeg vinden, zelf kan veranderen! Dat jij zelf die hoge schuld hebt aangetrokken, maar ook weelde en geluk kan aantrekken.
Ze onderbouwen dit door enkele dingen die plaatsvinden in de quantumwereld. Zoals bv "het tegelijkertijd golven en deeltjes zijn van... deeltjes (of zijn het nou golven...!?)" (zie deze link:
http://www.youtube.com/watch?v=DfPeprQ7oGc) en nog enkele andere dingen, als ik het helemaal uit zou willen leggen zou dat te veel tijd kosten... en ik kan het ook niet echt goed, daarvoor moet je gewoon de film kijken denk ik.
Een van die andere dingen is ook "Entanglement" (
http://www.youtube.com/watch?v=Jh8uZUzu ... re=related) maargoed... ik heb nu niet de tijd (en het geduld) om het helemaal uit te leggen, ik moet het nu allemaal heel erg afraffelen, maar dat zou ik zeker wel willen doen.
Een van de problemen (en dingen die ik zelf heel vreemd vind...) is dat de wetten die van toepassing zijn op de quantumwereld, NIET van toepassing zijn op de "gewone" grote wereld waarin wij leven. Maar dat is toch vreemd?! Twee verschillende wetten, voor eigenlijk hetzelfde... wij zijn immers opgebouwd uit atomen, etc.
maar zoals ik al zei heb ik nu geen tijd, maar ik zou er later nog wel over willen uitweiden. In eerste instantie heb je ehct zoiets like "WOT! Dat kan niet..!!!" maar als je dieper nadenkt blijkt dat toch niet zo te zijn!
ik ken de film enzo maar het is allemaal veel te commercieel...
je kan het niet verklaren met alleen denken...
alleen door te zijn en bewust ervaren... ik kan het ook niet uitleggen,
ik beschrijf ervaring in dit topic. waar ik wel achter ben is dat je altijd ONTHECHT behoord te blijven van je dromen en doelen... dan kun je ze zuiver aantrekken, moment dat je jezelfgevoel en geluk er in plaatst kan je er ook een flink potje van maken en het juist van je afstoten :p doordat je niet meer uit liefde en vrijheid handeld, maar vanuit ego, hebzucht:P
ik vergelijk het proces met ijs,water, en damp...
als ijs ben je erg materialistisch (en erg in je denken)...
als je dieper in het NU komt,, het ZIJN,, voel je je vrijer.. en kun je jezelf als Al wat is ervaren.
ik ervaar het als een staat van absoluut weten en helderheid, hiermee kun je heel veel dingen zien...
maar zodra je gaat denken raak je al vast, niet verklaren gewoon kijken.
het is als een fantasie die je laat gaan... je ziet mogelijkheden.. etc
je ervaard jezelf als 1 met het All, en hebt een enorm besef van goddelijkheid in jezelf.