Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 05-01-2025, 01:12:02

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Vooruit weten
BerichtGeplaatst: 24-08-2007, 17:20:59 
Groentje
Groentje

Wie heeft dit ook wel?
Ik zou graag wat ervaringen hiermee uitwisselen

Berichtenonderwerp: Re: Vooruit weten
BerichtGeplaatst: 24-08-2007, 20:03:32 
Kabouter
Kabouter

Ik heb het ook wel, maar pas sinds kort eigenlijk.

BerichtGeplaatst: 25-08-2007, 08:22:30 
Kabouter
Kabouter

Ik heb dit ook wel een, maar vind het nog steeds wat raar

Groetjes Inge

BerichtGeplaatst: 29-08-2007, 09:33:27 
Elf
Elf

Soms heb ik dit ook, maar ik sta er nooit bij stil. Niks staat definitief vast omdat de de vrije wil alles kan veranderen. Echter zijn mensen niet zo veranderlijk waardoor veel dingen uit kunnen komen.
Pin je nergens op vast tenzij je het gevoel hebt dat je iemand moet waarschuwen.

BerichtGeplaatst: 30-09-2007, 16:30:08 
Nimf
Nimf

Vooruit weten heb ik ook ook regelmatig maar erg vaak ook vooruit dromen. Deze dromen zijn zo helder dat ik ze precies onthoud. Echt elk detail, en elke gebeurtenis. Dan een dag, een week, een maand of een jaar later gebeurt het dan ook precies zo en op dat moment weet je het weer.

BerichtGeplaatst: 09-11-2007, 14:06:36 
Groentje
Groentje

..

Laatst gewijzigd door Ceres op 13-12-2014, 17:37:30, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 01-07-2008, 18:45:29 
Groentje
Groentje

Ik heb hier zelf ook last van gehad. Maar het is nog erg simpel geweest, als weten dat mijn eerste nichtje geboren was door een moedereend met twee kleine eenden te zien lopen. En weten dat mijn broer eindelijk een fijne relatie hebben, zonder dat hij ooit iets erover verteld had. En voorspellen dat mijn tweede nichtje écht een meisje was, terwijl iedereen bleef vertellen dat het toch echt een jongen zou worden.

Op dit moment loop ik al een hele tijd rond met het gevoel dat één van mijn beste vriendinnen binnnekort een keer gaat zwanger raken, ongepland. Maar voorlopig is dat nog steeds niet gebeurt, en ik hoop voor haar ook niet dat het gaat gebeuren. Maar als je dat soort dingen voelt heb je het gevoel dat je haar moet waarschuwen, terwijl er een angst in je zit dat ze je uit gaat lachen omdat zij er zelf niet in gelooft. Toch heeft ze wel respect voor het feit dat ik anders ben, en dingetjes kan voorspellen af en toe..

Ik zou zeggen, zet je er gewoon voor open... Maar zoals inderdaad gezegd is, niets staat definitief vast in deze wereld. Alles kan zo omgedraaid worden.

BerichtGeplaatst: 01-07-2008, 20:50:01 
Feniks
Feniks

mijn vriend kon de dood van alle vier zijn grootouders een dag van te voren voorspellen terwijl hij ze geen van allen in geen maanden had gezien. dit begon vanaf zijn 7e. hij wil er niet echt aan maar het blijft een feit :)
ikzelf heb het niet zo. alleen dat ik het beloop van relaties meestal aardig goed kan duiden (kan ook komen door klein beetje mensenkennis) :)

zouden er twee manieren te onderscheiden zijn? weten en aflezen aan tekens? of zijn er meer manieren? of zijn dit eigenlijk twee dezelfde manieren maar hebben de "weters" niet door dat ze tekens zien of hebben de "tekenzieners" niet door dat zij waarde hechten aan de zaken die zij zien terwijl ze het al weten?
dit onderwerp roept, zoals je ziet :), een hoop vragen bij mij op.

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 02-07-2008, 06:19:03 
Nimf
Nimf

Bloesje ... ach nee: Truitje :D zei:
Citeer:
zouden er twee manieren te onderscheiden zijn? weten en aflezen aan tekens? of zijn er meer manieren? of zijn dit eigenlijk twee dezelfde manieren maar hebben de "weters" niet door dat ze tekens zien of hebben de "tekenzieners" niet door dat zij waarde hechten aan de zaken die zij zien terwijl ze het al weten?

Kijk ... DAT is redeneren!
Misschien zijn er nog wel meer manieren maar daarnaast ... maakt het uit? Hooguit interessant vanuit discussie-oogpunt.

Zoals veel mensen 'een gevoel' krijgen en daarop reageren en anderen 'denken' te reageren zonder signaal maar gewoon hun 'gevoel' niet bemerken ...

Waarschijnlijk is het zo dat mensen met "voorgevoelens" (de term zegt al heel veel) in alle gevallen reageren op 'bewuste' of 'onbewuste' signalen die ze 'vooraf' of 'later' herkennen en interpreteren. In een deel van de gevallen zal de 'voorvoeler' te ver van het eigen gevoel/signaal af staan en heeft dan 'iets anders' nodig om tot zijn/haar interpretatie van dat gevoel/signaal te komen en die mensen worden dan "tekenzieners" (heeft niets te maken met mensen die die kleine vervelende beestjes uit het bos die Lime kunen overbrengen kunnen zien :shock: ).

Maar ja ... dat is mijn idee ...

groet, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 02-07-2008, 09:15:10 
Feniks
Feniks

ik stelde deze vragen ook uit het oogpunt van de discussie. ik houd van discussie :D
zeker over onderwerpen waar meningen verschillen en hersenen in het spel zijn ;)

ik denk dat het niet uitmaakt hoe je ervaart dat je dingen weet. het meeste dat ik weet komt voort uit intuïtie, opvoeding of opleiding. daarnaast heb je natuurlijk nog de ervaring die dingen kan leren. vooruit weten vind ik daarom zo bijzonder. ik geloof dat intuïtie nog het dichtst bij het vooruit weten past. ...misschien een vergrote vorm van intuïtie?.. of zouden het werkelijk entiteiten zijn die boodschappen doorgeven aan de ontvanger?

wederom kan ik enkel vragen stellen... daar ben ikgoed in geworden :D

btw... DT: "(heeft niets te maken met mensen die die kleine vervelende beestjes uit het bos die Lime kunen overbrengen kunnen zien )".

LOL!!!!

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 02-07-2008, 11:42:17 
Nimf
Nimf

Persoonlijk ben ik van mening dat, wat de maatschappij "intuitie" noemt, gewoon para-normaal vermogen is.
In ieder geval vanuit wetenschappelijk standpunt bekeken want: 'normaal' is datgene (binnenkomende informatie) dat via de 'normale' (lees: reguliere) zintuigen binnen komt. Alles waarbij niet aantoonbaar die reguliere zintuigen worden gebruikt valt dus onder para-normaal.

In dat kader mag je stellen dat je buik-gevoel (aangezien dat geen 'voelen' met je reguliere gevoelszintuig is)(waaronder ook het beroemde pluis/niet-pluisgevoel waarover ze het in niet-reguliere opleidingen altijd hebben omdat je dat moet ontwikkelen (zonder te vertellen hoe je dat dan moet doen :) )) ook para-normaal is en elke andere vorm van 'voelen', 'zien', 'horen', 'ruiken' en 'proeven' waarbij niet aantoonbaar eenn regulier zintuig betrokken is (ook al is het vaak in de interpretatie, de 'vertaling naar het lichaam/geest' wel in gebruik) dus para-normaal is. Dat 'weten' para-normaal is als het geen voorkennis betreft (dus ook aangeleerde kennis) mag helder (voelen, ruiken, horend, proevend, zien :D ) zijn.

Als je dus, op het moment dat je beseft dat je iets 'weet', kunt bepalen dat dit niet voortkomt uit voor-kennis en ook geen informatie is die je via je reguliere zintuigen hebt binnen gekregen dan MOET het per definitie para-normaal zijn (of je dat nu intuitie noemt of een andere naam geeft is verder onbelangrijk).

Daarop voortbordurend mag je dus stellen dat elke mens dus in meerdere of mindere mate para-normaal is (zoals ik al jarenlang roep).

groet, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

Laatst gewijzigd door DT op 03-07-2008, 08:29:24, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 02-07-2008, 11:46:55 
Feniks
Feniks

wat een heerlijk bericht om te lezen Dt. jij hebt je zaakjes goed op een rijtje als het gaat om deze zaken geloof ik :D

je kan prachtig redeneren, zodanig zelfs dat je me hebt overtuigd en dat is niet altijd even makkelijk ;)

ja als je het zo stelt is iedereen para-normaal :)

wederom: heerlijk bericht

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 03-07-2008, 08:28:49 
Nimf
Nimf

:oops: bloos :oops:

Dankjewel.
Ik heb echt niet alles op een rijtje maar over veel dingen heb ik al heel lang nagedacht en tijdens de lessen die ik verzorg komt het ook vaak aan bod en dus moet ik wel een beetje een onderbouwde mening vormen.

In ieder geval leuk te horenb dat je iets aan mijn antwoord hebt.

Groetjes, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

BerichtGeplaatst: 10-07-2008, 22:03:51 
Groentje
Groentje

Hier nog zo iemand. Ik kan ook dingen van te voren zien aankomen. De dood van mensen in mijn omgeving bijvoorbeeld, of dat mjn vriend het gaat uitmaken. Erg vervelend soms maar het is niet anders. Hoe ik het zie weet ik niet en is ook simpelweg niet uit te leggen, maar ik kan het dus ook en daar ging het in dit topic om.

P.s dat van die eendjes is wel heel apart

BerichtGeplaatst: 07-11-2008, 14:20:50 
Reus
Reus

Nico/DT, ik denk dat we er hetzelfde over denken. :) Het was echter wel een marathonloop om die, met haakjes en bijzinnen, volgestouwde volzinnen te lezen. 8)

Frank Herbert geeft ons een interessante visie op deze 'voorzienigheid'. Of het wetenschappelijk onderbouwd kan worden weet ik niet, maar het lijkt wel mogelijk. Met computermodellen valt ook een soort van voorzienigheid te bewerkstelligen. Waar Frank Herbert op doelt is net als bij computers heel analoog denken: alle mogelijke paden die het heden mogelijk maakt naast elkaar zetten en volgen, mogelijkheid na mogelijkheid na mogelijkheid. Dít is voorzienigheid, niet meer dan een mogelijkheid, en als je al die paden door de toekomst volgt, raak je erin verstrikt. Hij maakt ons gaandeweg duidelijk dat wie de toekomst kent, er verstrikt in raakt, een slaaf wordt van de voorzienigheid. Je raakt er afhankelijk van, omdat je weet dat je het ene níét moet doen, terwijl het andere wél moet. Dat is tegennatuurlijk voor een in wezen egoïstisch mens dat weinig verder kijkt dan zijn eigen leven.
Dus: de toekomst is de dood voor het heden. Laat de toekomst voor wat het is en denk in het heden gewoon duurzaam. Dat is min of meer zijn visie.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00