Oef leuk topic.
1. Wat is jouw persoonlijke missie?Ik kan niet ver in de toekomst kijken, maar vooralsnog bestaat mijn missie uit twee delen. Het eerste is het genezen van mijn eigen psyche. Van jongs af aan heb ik geleefd met een enorme blokkade in mijn psyche die me heeft laten leven in een "mentale bubbel" of een "bewustzijnscocon". Ik heb er altijd naar verlangd en gestreefd om die blokkade te transformeren. En ik heb ook altijd geweten dat dit mogelijk was. Mijn tweede missie begint zodra de verdedigingslaag getransformeerd is. Die missie zal vermoedelijk in eerste instantie bestaan uit het schrijven van een boek, gevuld met de inzichten die het voor mij mogelijk hebben gemaakt om mijn psyche te transformeren. Dat wil echter niet zeggen dat die inzichten alleen betrekking hebben op het genezen van iemand's psyche, de reikwijdte ervan is enorm. In feite gaan deze inzichten mij/ons helpen om hemel op aarde te brengen. Hoop ik
.
Mijn grotere missie is dus om mee te helpen aan het creëren van hemel op aarde.
Men zegt wel eens dat ieder mens twee levensmissies heeft - een persoonlijke en een wereldlijke. De persoonlijke heeft betrekking op het eigen leven of de eigen ontwikkeling, de wereldlijke op wat je gaat doen in de wereld. Het is het voltooiien van de persoonlijke missie die het aangaan van de wereldlijke missie mogelijk maakt.
2. Hoe ga je die bereiken?Ik bereik de transformatie van mijn bewustzijn primair door inzicht te verwerven over de aard van ego, oordeel, onbewustzijn, angst... maar ook het tegendeel ervan... ware eigenwaarde, acceptatie, licht, en liefde. Het is vooral het 'lager bewustzijn' wat ik nu bestudeer, echter. Wanneer het inzicht volkomen is, treedt de laatste transformatie op. Ik heb nu twee eerdere transformaties achter de rug. Dat was in november 2008 en mei 2011. Het lijkt alsof de derde en laatste transformatie nabij is. Het kan echter ook dat dit niet de laatste zal zijn.
Dat gezegd... hoewel het verwerven van inzicht voornamelijk plaats vindt via levenservaringen, en eerder ook het lezen van boeken, is er een ander aspect aan wat ook genoemd moet worden. Ik krijg energetische behandelingen van Wholism Project. Het zijn de behandelingen die tot de transformaties leiden.
Je kan zeggen dat het één het ander uitsluit. De behandelingen creëren namelijk niet uit zichzelf een moment van omslag. Als ik niks zou uitvoeren, zou er ook niks gebeuren. Desondanks gaat de "bovenhuidse" beweging gepaard met een "onderhuidse" beweging. Het zijn de energetische veranderingen die het mogelijk maken dat de bewuste processen plaatsvinden.
Kortom, ik ben niet in één keer door zo'n transformatie heen. Ik moet alle gevoelens doorleven en een plek geven. Ik moet nieuwe inzichten verkennen en met nieuwe ideeën experimenteren. Uiteindelijk keert de rust terug en dan is de transformatie voltooid.
Hoe bereiken we hemel op aarde? Door Pure Keuze te maken en te weten hoe we dit moeten doen. Door het onderscheid te kennen tussen Angst en Liefde. Door een totalere vorm van respect, liefde en acceptatie in de wereld te brengen. Door elkaar te zien als leden van dezelfde familie. En al die dingen meer.
Maar zoals ik zei, mijn bijdrage zal in het begin bestaan uit het schrijven van een boek. Denk ik.
3. Welke middelen ga je inzetten om dit te bereiken?De middelen die ik tot nu toe gebruikt heb zijn:
- de boeken van Neale Donald Walsch
- mijn psychische ziekte
- ontzettend veel gesprekken voeren
- ruzie maken op internetforums
- de behandelingen van Wholism Project.
Maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat ALLES wat ik ooit heb meegemaakt bij heeft gedragen aan dit pad. Elke druppel regen op mijn hoofd. Elke gedachte in mijn geest. Elk gevoel in mijn lichaam. Elke ontmoeting, elke uitspraak, elke gebeurtenis. Alles is essentieel geweest. Niets had mogen ontbreken. Dus alles was er, want je krijgt alles wat je wilt. Dat is de wet.
Tot slotIk ben het eens met de gedachte dat als het je doel is om gelukkig te worden, dat we dan wel moeten concluderen dat je nu niet gelukkig bent. Het is zo van, je wordt geboren, je groeit op als een ongelukkig kind, wordt een ongelukkige tiener, een ongelukkige adolescent, en dan ergens als je 30 bent dan is er misschien de mogelijkheid om gelukkig te zijn. En dan moet je je uiterste best doen om dat vast te houden, wanhopig als je bent dat de condities die jouw geluk mogelijk maken, weer uit je leven verdwijnen.
Frutsel schreef: "eigenlijk is "Geluk" gewoon een stofje in je brein, wat je bijvoorbeeld door drugs kunt versterken. Dit maakt voor mij "Geluk" een nep iets."
Overweeg de mogelijkheid dat geest en lichaam een éénheid vormen. Is liefde nep omdat liefde ook gepaard gaat met stofjes in je lichaam? Is vergeving betekenisloos omdat er iets chemisch gebeurt in je hart? Zijn gedachten onecht omdat met elke gedachte er een serie stoffen door je bloedbanen schieten?
Overweeg de mogelijkheid dat wanneer er een stofje door je lichaam schiet, er ook een gedachte door je geest gaat. Dat wanneer er een gedachte door je geest gaat, er ook een stofje door je lichaam schiet. Dat dit hetzelfde is. Dat het twee aspecten van hetzelfde fenomeen zijn. Twee kanten van dezelfde medaille. Die medaille heet geest-lichaam. Geest is niet onecht omdat lichaam echt is. Lichaam is niet onecht omdat geest echt is.
Het zijn simpelweg twee domeinen, twee manieren om hetzelfde te begrijpen. Reduceer geest niet tot lichaam. Ontneem geest niet haar zin. Gedachten en emoties zijn betekenisvol, voor ons, als mens. We zijn er blij mee, of bedroefd. We lachen, of huilen. We zingen, of dansen. Al die dingen kun je uitleggen als biologische fenomenen. Desondanks is het net zo zinnig om over geestelijke toestanden te praten. Want dat is wat we zijn.