Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 21-12-2024, 17:34:10

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Verloren dagdelen
BerichtGeplaatst: 27-03-2011, 19:57:38 
Feniks
Feniks

boarder schreef:
Zoiets kan ook ontstaan doordat je er niet echt bij nadenkt.
Als ik de schuur en de poort afsluit en weer terug kom in 't huis vraag ik me zelf soms wel eens af van, 'he, heb ik de sleutel nou wel omgedraaid'.

Veel dingen gebeuren inderdaad op de automatische piloot... als je alles wat je doet en denkt moet onthouden :wink: ...

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.

PS Haters gaan haten!

Berichtenonderwerp: Re: Verloren dagdelen
BerichtGeplaatst: 30-03-2011, 19:55:41 
Reus
Reus

Blue_Eyes schreef:
Cornelia schreef:
Wat een bijzonder verhaal zeg! Vooral die sleutel inderdaad!
Butterfly schreef:
Verder denk ik dat het vooral ermee te maken ben dat je niet echt in het nu leef, als je goed in je lichaam aanwezig bent en als je echt met 1 ding tegelijk rustig bezig bent, dan verlies je ook niet zo snel de controle over je zelf want dan ben je bewust bezig met alles wat je doet.
Hier sluit ik me bij aan! Ik heb zelf een tijd ki-aikido gedaan, dit heeft mij enorm geholpen op dit gebied. Misschien een beetje vreemd, omdat het een sport is, maar deze sport maakt vooral gebruik van bewustzijnstechnieken. Het leert je bijvoorbeeld als een soort rots te staan terwijl je op slechts één been staat; niemand krijg je dan nog om. Heel mooi vond ik zelf! Helaas moest ik door een verhuizing met de sport stoppen, maar ik denk er nog heel vaak aan terug! Je leert alles met bewustzijn te doen. Misschien de moeite waard om eens te kijken of ze een dojo bij je in de buurt hebben? Ook al is het maar voor een proefles :wink:

*knip*

OT: Ik herken het uit duizenden!
Bij mij is het ook zo, dat wanneer ik bijv. 5 min. geleden iets gedaan heb, het absoluut niet meer weet. (En dit is niet tijdelijk..Helaas) Ik 'vergeet' alles enorm snel. Wat in negatieve situaties eigenlijk best goed uit komt, maar alsnog niet praktisch is. :P Het is wel zo, dat wanneer ik op wat voor (vreemde) manier wordt herinnerd aan een voorwerp of een zin uit dat gesprek, ik wel weer alles weet van dat gesprek/moment.. :S Terwijl de rest van de dag blanco is.
Dit 'probleem' is wel meer naar voren gekomen na mijn burn out, dus misschien is er qua denkwijze iets flink mis gegaan, wie zal het zeggen? Ik hoop er iig over een tijd(je) vanaf te zijn!

aar heb ik ook regelmatig last van en op mn werk is het niet bevorderlijk. Als ik een kabelroute uitgelegd krijg is het bijna meteen verdwenen maar als ik zelf moet kijken dan zit het zo in mn hoofd dat ik het grotendeels zo zonder papiertje kan. maar dat heeft bij mij ook te maken met mijn fitheid, niet qua conditie maar qua slaap als ik echt super kort slaap en heb weinig energie heb opgedaan 's nachts. Dan ben ik overdag net een zombie en is het net alsof ik alles door een zeef haal met hele grote gaten. En als ik dus juist energie heb voor 10 dan loopt het vlotjes maar wordt de volgende dag wat gevraagd en ik ben een zombie dan ben ik het kwijt. Ik denk dat deels ook te maken heeft met een beveiliging in je lichaam, weinig energie dus korte termijn geheugen wordt op minder gezet, ik krijg minder energie naar de spieren enz.

Maar soms heb ik het dus met autorijden als ik dus wel uitgerust ben. Ik vind het een heel apart fenomeen.

I'm an angel on the earth ;)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00