Datum 28/2 Tijd 4:46
Laat ik bij het begin beginnen, het proberen te omschrijven van het Al. Alles wat er altijd al was, is, is geweest en zal zijn voor altijd. Dat is nog eens moeilijk. Het is allesomvattend, en dat woord zegt het al. Het Al is voor mij een soort geruststellende gedachte, je kan er altijd op tergvallen en je weet dat het er ook in de toekomst altijd zal zijn. Dus in principe hoeven we ons nergens zorgen om te maken. Alles komt toch op zijn pootjes terecht. De wetten van het universum zijn in de afgelopen duizenden jaren langzaam doorgedrongen tot de psyche van de mens. Voor velen is een kennismaking met die allesomvattende gevoel een hele gewaarwording. Je zou er in de war van kunnen raken (ik heb bijvoorbeeld een psychose gehad) of van kunnen terugschrikken. Maar vroeg of laat krijgen we allemaal met dit gevoel te maken. Niet in dit leven dan in een volgend!
Als je eenmaal kennis hebt gemaakt met dit gevoel, deze gewaarwording, gaat er letterlijk een wereld voor je open! En niet alleen de wereld, ook de kosmos zal je toe lachen!
Wat ik wel bij deze uitleg moet zeggen, is dat jij jouw kennismaking met dit gevoel niet kan afdwingen. Het staat in de wetten van het universum geschreven dat jij recht hebt op wat je toekomt en dat je toekomt waar je recht op hebt. En zo is dat!
Het is een kwestie van tijd die een aantal ongeschreven cyclici zal moeten voltooiien wil jou geest rijp zijn voor jou kennismaking met het Al. Jij zal weten wanneer je dit overkomt en wanneer de kosmos jou dit toedeelt. Dat is het mooie van het Al, omdat het allesomvattend is, is het zo breed dat het alles beslaat wat er bestaat. En dat is aan de ene kant een heel vredig gevoel, maar ook soms een soort van last op je schouders. Er zijn namelijk maar weinig mensen die zich bewust zijn van deze kosmische eenheid en Al-gevoelens. Voor de zielen die dit wel ervaren is het moeilijk om de vertaalslag te maken naar een alledaags gevoel of emotie. Omdat ik weet hoe het voelt zie ik het als mijn verantwoordelijkheid en levensdoel om dit naar het volk toe te verspreiden. En voor de mensen die mij kennen, dit is een hele bewuste, niet psychotische uiting!
Ik denk dat ik nu ongeveer wel mijn punt duidelijk heb gemaakt en ik hoop dat ik je inspireer en aanzet tot nadenken en voelen in de ruimste zin van het woord!!!
Groeten van Kosmos