Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-11-2024, 22:22:21

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07-10-2010, 11:23:52 
Nimf
Nimf

OKEJ de titel zegt genoeg

Er is een hele leuke gevoelige sympathieke jongen die ik leuk vind xD Maar goed, genoeg over hem. We gaan vandaag shoppen in leeuwarden en hij vroeg net of ik ook met hem uit eten wou, aangezien het koopavond is in leeuwarden en we er al rond 4 uur zijn! maar goed. Ik ben mega mega mega zinnig met eten! :( met zinnig bedoel ik ook echt mega zinnig. Ik ben vegetarier, ik eet ook geen kaas meer. En met salade's en groentes enz ben ik ook mega zinnig. Dus in het kort bij mij zou het bijvoorbeeld maar bij patat of pannekoeken blijven in restaurants :(

Maar nu wou hij naar de pizzaria. En ik zo, ik ben wel vegetarier ( heb alleen niet gezegt dat ik geen kaas eet :oops: ) en waarschijnlijk denkt hij, oh dan kan je wel een vegatarische pizza eten , maar ook op die pizza's zitten kaas, geen biologische maar gewone kaas met stremsel en dat eet ik niet

OOH WAT MOET IK NOU!!!!!!!??????
het genante is ook nog , dat hij Voedingstechnologie studeert op het nhl in leeuwarden, die combinatie al met mij XD maar dat maakt het ook wel humoristisch, maar ik ga me wel doodschamen dat ik vanavond zo weinig lus :cry: Iemand advies??? ik wil hem ook niet kwetsen, hij wil waarschijnlijk heel graag naar de pizzaria met mij en dan kom ik aanzetten van , sorry geen pizza voor mij :(

BerichtGeplaatst: 07-10-2010, 11:47:26 
Dwerg
Dwerg

Lastig probleem.. Maar in de meeste pizzeria's kun je ook wel patat bestellen toch? Je zou anders altijd nog kunnen vragen of ze de pizza zonder kaas kunnen maken, maar met alleen tomatensaus en iets van groenten die jij lekker vindt. Gewoon vragen in het restaurant en als het niet kan of je er niet prettig bij voelt zou je toch kunnen voorstellen aan hem om ergens anders te gaan eten? Dat je vegetarisch bent en geen kaas eet hoort gewoon bij jou lijkt me en daar zou hij ook rekening mee kunnen houden. Gewoon eerlijk vertellen waar je mee zit lijkt me het beste . Is ergens ook wel charmant toch? ;) Ik denk dat hij er echt wel begrip voor heeft, helemaal doordat hij voedseltechnologie studeert. Zoek gewoon samen een leuk eettentje uit als je in de stad loopt en kijk goed naar de menu's. :)

BerichtGeplaatst: 07-10-2010, 14:23:50 
Moderator
Moderator

Gewoon gaan, hij zal je heus niet raar aankijken! Iedereen zo zijn ding... :)

Wel een vraagje; wat doet dit in spirituele ervaringen? :P

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!

BerichtGeplaatst: 10-10-2010, 19:55:26 
Power Moderator
Power Moderator

Hoe is het gegaan? :)

BerichtGeplaatst: 11-10-2010, 07:34:38 
Nimf
Nimf

nouj :P

We gingen dus naar de pizzaria, en ik dacht echt van "please laten ze iets vegetarisch hebben dat geen pizza is" Tot mijn verbazing stond er op het menu, vegetarische lasagna!!

Ik dacht oeeeeh dat klinkt lekker, maar daar zal wel mega veel groente in zitten en aangezien ik ook veel groente niet lekker vind :roll: maar ik nam het risico, het belangrijkste was, er zit geen vlees in.

Na een half uur kregen we ons eten. En het zag er lekker uit! MAAR onder die lekkere laag lasagna bladen bevonden zich dingen die mijn ogen niet eens aan konden!

GROTE STUKKEN CHAMPIGNONS :shock: ' IEEEEEEEEUWWWWWL!!!'
UI :shock: !!!!! IEEEEEEEUWLLLLLLLL
PAPRIKA STUKKEN WAARVAN IK DACHT DAT HET TOMAAT WAS :shock: "IEEEEEEEEEUWWWWL"
SOORT EN MET KOMKOMMER? COUGETTS OFZOIETS? :shock: "IEEEEEEEEEEEEUWWWWLL"
HARDE STUKKEN IETS WAARVAN IK DE NAAM NIET WEET :shock: " IEEEEEEEUWWWWLL"

Ik weet ik ben zinnig :oops: maar hier zaten net alle stukken groente enz in die ik juist totaal niet lus, was het iets anders geweest dat ik een beetje lus dan was het een heel ander verhaal maar deze groente , bleeeheeee ik krijg er kippevel van!

Hij vroeg ook "is het lekker? " ik zo JAH!!! Ik heb 3/4 opgegeten, het probleem was ook dat het echt heeeeeeeeel veel was , wel 5 cm hoog en ik denk wel 30 cm lengte en 20 cm breedte !

Majah verders ging alles goed, geshopt en nog bios gedaan waarvan we de film niet begrepen :P

xx Bedankt voor jullie hulp!

BerichtGeplaatst: 11-10-2010, 15:10:02 
Moderator
Moderator

Misschien wordt het tijd dat jij je eetvoorkeuren wat bijstelt ..... :P

BerichtGeplaatst: 11-10-2010, 16:37:47 
Nimf
Nimf

Whahaaaaaa dat zegt iedereen
Ik ben eraan aan het werken!

Maar ik zal wel altijd vegetariër blijven :roll:

X

BerichtGeplaatst: 12-10-2010, 12:47:03 
Power Moderator
Power Moderator

Hahaha, ik moest stiekem een beetje glimlachen om dat stukje.. :wink:
Je kan iets ook leren eten he :P De groenten die jij noemde, vind ik allemaal eigenlijk heel normaal... Dus ik ben wel benieuwd van wat voor soort groenten je dan wel houdt :P

BerichtGeplaatst: 12-10-2010, 13:13:15 
Nimf
Nimf

Julia schreef:
Hahaha, ik moest stiekem een beetje glimlachen om dat stukje.. :wink:
Je kan iets ook leren eten he :P De groenten die jij noemde, vind ik allemaal eigenlijk heel normaal... Dus ik ben wel benieuwd van wat voor soort groenten je dan wel houdt :P

Wahahahaa , om eerlijk te zijn, ik lees me stuk net terug over waar ik aan het vertellen ben hoe het ging, en ik moet er zelf nu ook om lachen XD

Maar goed,

Ik houd enorm veel van hollandse bruine bonen, spinazie, gewone bonen, worteltjes, doperwten XD uhmm......o daar blijft het bij denk ik :roll: uhmmmmmm goed nadenken Anna! uhm rode bieten luste ik vroeger wel maar ik las een keer op zo'n rodebieten pot bij de ingredienten dat er vis in zit :shock: heb ze al jaren niet meer gehad, maar nu zag ik weer op de ingredienten en stond er geen vis op, misschien had ik het wel gehalucineerd ofzoiets. Maar goed die rodebieten die zal ik ook maar weer eens proberen!

Dit zijn wel de groente die ik lus ! OH en ijsberg sla vind ik wel redelijk lekker, betwijfel alleen of het wel groente is :shock:

BerichtGeplaatst: 12-10-2010, 13:20:57 
Moderator
Moderator

Ijsberg sla is groente ja..... :lol:

BerichtGeplaatst: 13-10-2010, 01:11:40 
Feniks
Feniks

* Andijvie * Artisjok * Asperges * Aubergine * Bleekselderij * Bloemkool * Boerenkool * Bospeen * Bosui * Broccoli * Champignons * Chinese kool * Courgette * Doperwten * Kapucijners * Knolselderij * Komkommer * Koolraap * Koolrabi * Kousenband * Lente-ui * Maïs * Paksoi * Paprika * Pastinaak * Peulen * Pompoen * Postelein * Prei * Raapstelen * Rabarber * Radijs * Rettich * Rode bieten * Rode kool * Savooienkool * Schorseneren * Sla * Snijbonen * Sperziebonen * Spinazie * Spitskool * Spruiten * Taugé * Tomaten * Tuinbonen * Tuinkers * Uien * Veldsla * Venkel * Waspeen * Winterpeen * Witlof
* Witte kool * IJsbergsla * Zeekraal * Zuurkool

Probeer het eens het is zo lekker :)

Je moet dat hoofd uitzetten, desnoods je ogen sluiten en je tong het werk laten doen. Die aversie voor alles wat niet bekend is of er in jou ogen niet lekker uit ziet heeft niets meer met smaak te maken maar met ideeën.

En ideeën hebben geen smaak.

Ik ben altijd van mening geveest dat een mens recht heeft op een paar dingen die hij/zij écht niet lust. MAAR ook deze dingen moeten elk jaar opnieuw geproefd worden om te zien of je smaak veranderd is (dat gebeurd)

Kijk naar die bietjes, dat is fantastisch! Eerst niet, nu wel.

Wat dacht je van rode kool met appeltjes en rozijnen? Niet uit zo'n potje of pakje maar gewoon vers met de hand klaargemaakt? Als je leert koken en leert begrijpen hoe eten in elkaar steekt word het vaak makkelijker nieuwe dingen te proberen en écht te proeven.

Succes :) Ook in de liefde

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 28-10-2010, 20:04:07 
Nimf
Nimf

waterkristal je moet je kinderen ook zeggen proef het maar niet eten, want zo gaan ze alleen de vettige brol willen eten.. dat zie ik al bij veel kinderen

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie

BerichtGeplaatst: 01-11-2010, 15:14:56 
Nimf
Nimf

bedankt voor jullie reacties :P ik ben idd vreselijk moeilijk met eten ,, vooral omdat ik haast niks lus XD

ik zit nu op school en in de kantine hebben ze alleen maar broodjes kaas, ham of gezond, zit er geen ham op dan zit er wel kaas in :( en dat eet ik dus ook niet meer vanwege de stremsel :oops:
er blijft weinig over :roll:

LASTIG

LASTIG LASTIG :roll:

BerichtGeplaatst: 01-11-2010, 19:22:49 
Nimf
Nimf

Zit me nu af te vragen WAAROM jij dat allemaal niet eet?
En vertel nu niet dat je het niet "lust". Dat is een onzin antwoord. Lusten heeft alles te maken met 'leren eten' (een situatie die kinderen vanaf hun eerste jaar doormaken en dan 'leren' alles te eten met uitzondering van hooguit ene beperkt aantal voedingsmiddelen waarop ze verkeerd reageren) en aangezien iedereen alles kan leren eten is 'niet lusten' alleen maar een nonsens antwoord van verwende kinderen die niets beters te zeggen hebben.
Aangezien je hier, op SJ, zit, mogen we van je verwachten dat je wat meer en beters te vertellen hebt als de uitspraak van een verwend kind.

Dus ... mijn vraag is ... "waarom eet jij al die dingen niet?"

groet, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 01-11-2010, 20:41:21 
Nimf
Nimf

Ik ben sinds mijn 7e vegetariër, en eet dus sowieso geen vlees en kaas. Wel yoghurt,melk enz, maar door het vegetarier zijn is mijn eten sowieso al beperkt. Mensen zeggen altijd wel, waarom eet je geen vlees? zeg ik dat ik het vreselijk voor de dieren vindt dan word ik een aansteller genoemd, het vervelende is dat mensen niet weten hoe ik me voel als ik vlees eet. Er komt namelijk een groot stekent gevoel van binnen wat ik zeer moeilijk kan beschrijven, dus het is niet alleen "geven om de dieren" het is ook hoe ik me erbij voel. Vlees lus ik wel, vroeger at ik dus kroketten, knakworstjes "erg lekker" maar toen besefte ik nog niet dat vlees echt van dieren kwam.

Champignons lus ik nog niet, misschien uiteindelijk wel weer als ik er heeeeeel veel eet. Maar dat heb ik al lang geprobeerd en het wil niet. Ik krijg er cockhals neigingen van. Dat geld het zelfde als met uien en prei.

Je kwam net wat aanvallend over ( kan ook aan mij liggen, ik bedoel het niet verkeerd )maar, niet iedereen die moeilijk is met eten is verwend. Had ik in afrika gewoont dan had ik geen keus, al moet ik zeggen , dan had ik als nog geen vlees enz gegeten. Ik weet ik ben mega moeilijk met eten en ikzelf heb het er ook heel moeilijk mee. Ik ga binnenkort naar een diëtiste , zien of die me kan helpen.

Het is namelijk niet zo dat ik wil dat ik niks lus, ik wou dat ik heel veel dingen lekker vond, maar juist het eten dat ik lekker vind , daar reageer ik weer niet goed op.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00